Gå til innhold

Nå har den nyeste Android-versjonen landet på Sonys toppmobil


Anbefalte innlegg

bruker Andorid 5.1 på min Sony Xperia Z.

Har lagt inn http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general/android-5-1-available-yuga-pabx-t3054304for noen dager siden, funker som bare det :) stabilt og ok :) batteriet er MYE bedre enn med rommen til CM 11.

 

Synd å se at hobby utviklere klarer å få portet over nye android versjoner bare at par dager etter at oppdateringen kom ut, mens Sony og andre leverandører bruker uker og måneder for det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varslingen fra apper (ikoner) er borte fra låst skjerm. Her vises nå telefonoperatør (øverst til venstre). Noen som vet om dette kan endres? Veldig irriterende å måtte låse opp telefonen for å se om/hva slags nye varsler man har.

Lenke til kommentar

Noen som har fått til ansiktsgjenkjennings-modusen til å virke? finner den ikke i menyen heller.

 

og under "Choose screen lock" så er none og swipe gråa ut.

 

Så nå kan jeg ikke deaktivere pattern, pin eller password som sikkerhet.

 

Noen som vet noe jeg ikke vet?

z2

 

Lette litt etter dette jeg også (på Z3).

 

Du må inn på "Sikkerhet" som vanlig, men så inn på "Smart Lock". Husker ikke om det må aktiveres eller noe før bruk, men der inne er det "Pålitelig ansikt" du er ute etter.

 

Synes det fungere bedre nå enn med 4.4.4. Nå begynner den å gjenkjenne med en gang skjermen slås på, og har ofte låst opp mobilen i det du har lest notifikasjonen(e). Hvis du bare skal gå inn på mobilen føles det fortsatt litt tregt ut, men fungerer fint :) Bare å pøse på med "forbedre ansiktssamsvar", så blir det bra.

Lenke til kommentar

Etter oppdatering sliter jeg med å fjerne appen Pocket Casts fra låseskjermen dersom jeg har hørt på en podcast. Denne blir da liggende både på låseskjerm og nedtrekksmeny, uten at jeg kan fjerne den. Forsvinner når jeg har hørt ferdig episoden og ikke startet på ny. Før oppdatering hadde jeg en liten X jeg kunne krysse den vekk med, men denne kan jeg ikke se nå. Noen tips?

Lenke til kommentar

Gøy at Sony også oppdaterte Z2 nå likt som Z3. Fikk Lollipop på plass på Z2 for en time siden!

PS: kan være Z2 tablet trenger å oppdateres over USB.

 

Brukte du Sony PC companion? Har enda ikke fått oppdateringen på min Z2 Tablet..

Lenke til kommentar

Jeg fikk dessverre Lollipop på min LG G3 for noen måneder siden.

 

Det er ikke mulig å få skrudd av alle lyder, jeg jeg til min store overraskelse oppdaget men jeg var på kino.

 

Før hadde LG en mye bedre løsning for å bytte mellom programmer. Dette er nå byttet ut med den dårlige Android-løsningen hvor man bare får en uoversiktlig samling kartotekkort man bla og bla i. (Min forrige smarttelefon var en HTC, og den hadde enda bedre støtte for bytting bellom programmer.)

 

Designet er ellers gjennomgående stygt. (Noe jeg merket allerede da Gmail ble oppdatert i fjor høst, før jeg fikk Lollipop.) Det er også en god del slitsomme animasjoner over alt nå, som jeg ikke får slått av. F.eks. hvis man er kommet nederst i en nettleser, eller bladd tilbake til toppen.

 

Knappene nederst på skjermen er byttet ut med noen dårlig designede knapper. Helt til venstre er det nå en trekant jeg ikke aner hvilken vei peker.

 

Knappene driver også og snur seg rundt, helt til den andre enden av telefonen. En ganske irriterende funksjon. Hvis det er litt mørkt blir det vanskelig å se hvilken vei som faktisk er opp eller ned på telefonen.

 

Jeg måtte slå av alle varsler om trådløse nett, for å slippe unna den konstante masingen.

 

Det hender stadig vekk at telefonen blinker for å vise at det finnes en ulest notifikasjon, uten at det finnes en eneste ulest notifikasjon. Telefonen fortsetter med varslingen også etter at jeg har låst opp telefonen. (Det er mulig at dette har skjedd siden jeg fikk telefonen, altså før Lollipop.)

 

Det kan ta flere timer før fjernkotrollen på øreproppene er i stand til å bytte sang.

 

(Google Play Music er forresten blant de mest oppsiktsvekkende dårlige musikkavspillingsprogrammene jeg har prøvd. Musikkavspillingsprogrammene som finnes for Android er gjennomgående dårlige.)

 

Før kunne jeg enkelt bruke varslingsmenyen for å tvinge et program til å stoppe. Nå må inn i den tungvinte task-switcheren. Det er heller ikke alltid at programmet jeg ønsker å stanse ikke befinner seg i task-switcheren. (Dette gjelder typisk musikk-program, som insiterer på å starte når Android endelig tar imot signaler fra fjernkontrollen. Jeg avinstallerte Wimp pga. dette.) Da må jeg først starte programmet, og deretter kan jeg stoppe det. (!)

 

Telefonen var treg før, nå er den blitt enda tregere.

 

Om det bare er at LG G3 er en dyr og dårlig telefon, eller om det skyldes Android (ikke Lollipop denne gangen), vet jeg ikke, men jeg kan trykke på strømknappen for å slå på telefonen i flere minutter, eller på banke på telefonen for å vekke den, uten annet resultat enn at telefonen slår seg av igjen etter et sekund eller så.

 

Hvis jeg skal fortsette med Android i fremtiden må det vel bli med en Sony.

Lenke til kommentar

Har en Sony Z3 med Lollipop nå. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i et eneste punkt... Mye er selvsagt subjektivt, men jeg synes for det aller meste at ting er blitt enda bedre med Lollipop. Design inkludert. Det kan også tenkes LG har løst ting på en litt annen måte enn Sony. Helst skulle jeg hatt vanilla Android, men Sony har kommet ganske nære.

 

Har ingen problemer med å sette mobilen lydløs, og digger den nye muligheten for prioritert varsling hvor jeg selv kan velge hva jeg skal få varsler på. Tidligere hadde jeg mobilen på lydløs om natten, nå går den automatisk i prioritert modus rundt leggetid og tilbake til vanlig om morgenen.

 

Trekanten peker tilbake (eller venstre om du vil). Det er den samme knappen som før. Tilbakeknappen. Den gjør nøyaktig det samme som før så langt jeg har erfart.

 

Google Play Music er det beste som har skjedd siden jeg forlot Spotify, oppgitt over manglende støtte for Chromecast og elendig håndtering av kø.

Lenke til kommentar

 

Gøy at Sony også oppdaterte Z2 nå likt som Z3. Fikk Lollipop på plass på Z2 for en time siden!

PS: kan være Z2 tablet trenger å oppdateres over USB.

Brukte du Sony PC companion? Har enda ikke fått oppdateringen på min Z2 Tablet..

 

Jeg har heller ikke fått oppdateringen på min Z2 Tablet heller, kan være at det er en utgave som ikke var til det "nordiske markedet". Mitt ble levert fra dustinhome, som er fra Sverige, men om de har fått sine tablets fra Sony i norden vet jeg ikke. Får bare forsette å vente,  ifølge sony skal den være ute i Norge: http://support.sonymobile.com/no/xperiaz2tabletwifi/software/. Om man går på f.eks sony uk http://support.sonymobile.com/gb/xperiaz2tabletwifi/software/  står det forsatt kitkat. 

Endret av laaano
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...