Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo Yoga 2 sluttet å vise full hd!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte en Lenovo Yoga 2 i sommer. Da med full-HD skjerm og ganske bra specs. Jeg skulle bare og bruker den bare til skolearbeid, filmtitting, surfing osv. Ikke noe harde oppgaver.

 

I begynnelsen så slet den absolutt ikke med å vise Youtube -klipp i full-hd, og HBO uten å hakke i bildet.

Men nå takler den ikke HBO( foruten i Explorer på lav oppløsning),eller youtube i mer enn 720p. Den takler heller ikke Popcorntime særlig bra.

 

Dette har ikke noe med nettet å gjøre tror jeg. Da vi har bra nett i kollektivet (25/25 på hvert vårt rom), og den oppfører seg likt på skolen, hjemme, hos andre, og ja generelt overalt.

 

Noen som har noen tanker om hvorfor det er slik?

 

Jeg tør ikke helt å begynne å trykke på skjerminnstillinger. Jeg er litt redd for å lage mer problemer.

Det er bare litt kjipt når man har en pc som skal kunne vise full-hd på enkle ting som youtube osv.

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men nå takler den ikke HBO( foruten i Explorer på lav oppløsning),eller youtube i mer enn 720p. Den takler heller ikke Popcorntime særlig bra.

Min TV og Android media boks takler dette. Men det forutsetter at nettlinjen har lav respons til servere det streames ifra og tilstrekkelig båndbredde ende til ende.

 

Så jeg vil tippe at det du beskriver ikke har med pc-en selv og dens drivere og specs å gjøre men nettverk.

 

Du kan verifisere dette selv med å spille av en høyoppløst videofil i passende format fra dens lokale disk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Hvor lenge er det siden du kjørte oppdatering og restartet maskinen? Anbefaler deg å restarte den en gang om dagen for å holde seg så kjapp som mulig.

 

Kan også være en idé å kjøre CCleaner for å slette diverse temp-filer og generell drit som samler seg opp over tid.

Endret av Slettet-tDbelX
Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar alle sammen!

 

Jeg restarter maskinen /slår den helt av hver kveld.

Jeg har prøvd CCleaner men det er ingen endring egentlig.

Nå foreslo Lenovo at jeg skulle kjøre full reboot...

Full reboot med din yoga2 får du KUN med å holde inne shift knappen når du klikker shutdown (slå av).

Ellers så stilles den i den nye suspend /fast start mode hvor services og slikt ikke kjører init når du slår den på igjen.

 

«Formatering» skal være unødvendig. Og det heter «reset your pc to factory defaults» og bruker gjennoprettings partisjonen for å re-installere Windows pånytt automatisk fra denne på maskinen din.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...