Gå til innhold

Kabinett med mange HDD brønner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Eg har to atx kabinetter, ett med fattigmanns hot swap løsning for 15 disker som er 3 stykk 5 in 3 kasser som er plassert "feil vei", som gjør det mulig å få til hot swap da dei lett slides inn og ut: Det vil se ut noe ala dette:skruefri_bronn3.jpg

 

Og et med totalt 13 Chieftec trays. 2 x 4in3 og 1x 5in3

Disse skal eg selge for eg har ikkje hatt behov for dei. Eg kjem til å legge dei ut på bruktmarkedet neste veke. Akkurat nå har eg ikkje tid.

Lenke til kommentar

Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag?

 

http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32

 

Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall.

 

Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag?

 

http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32

 

Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall.

 

Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra.

 

Hvordan er det med kjøling til diskene ?  Er det "standard" vifter foran grill som enkelt kan skiftes?  I dag har jeg en Chieftec server kasse (som desverre er gått ut av salg) som jeg er godt fornøyd med, men ulempen er at fronten min består av forskjellige "moduler" med enten 4x 2.5hdd(1 5.25) eller 4x3.5 (2x5.25).  I og for seg grei løsning, men de modulene har små vifter "innebygget" og det krever omfattende demontering for å komme til for å skifte dem. Blir som regel til at jeg kjøper nye moduler istedenfor. Føler de brummer, bråker og hviner i ett sett, så kunne tenkt meg et godt server kabinett sombrukte 12cm eller 14cm vifter (som dermed skiftes på et minutt) dersom de starter å bråke/bli defekte.

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag?

 

http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32

 

Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall.

 

Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra.

 

Hvordan er det med kjøling til diskene ?  Er det "standard" vifter foran grill som enkelt kan skiftes?  I dag har jeg en Chieftec server kasse (som desverre er gått ut av salg) som jeg er godt fornøyd med, men ulempen er at fronten min består av forskjellige "moduler" med enten 4x 2.5hdd(1 5.25) eller 4x3.5 (2x5.25).  I og for seg grei løsning, men de modulene har små vifter "innebygget" og det krever omfattende demontering for å komme til for å skifte dem. Blir som regel til at jeg kjøper nye moduler istedenfor. Føler de brummer, bråker og hviner i ett sett, så kunne tenkt meg et godt server kabinett sombrukte 12cm eller 14cm vifter (som dermed skiftes på et minutt) dersom de starter å bråke/bli defekte.

 

 

Jeg bruker "4in3" med 120vifte forran. Kan ha 6 slike i fronten av kabinettet. Slik får man 24 stk harddikser i front. I tillegg kan man ha noen bak i kabinettet.

 

Disse er flotte med 120mm vifte:

 

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=184

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...