Gå til innhold

Regjeringen vil forby Game of Thrones før klokka 23:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå inn på vg.no eller tv2.no eller nrk.no når som helst på døgnet så får man ser bilder av kjønnsoperasjoner, filmer med ekstrem vold (virkelige, ikke regisserte) o.l.

 

Hva er så denne loven for?

 

Har tatt dette opp før, utviklingen teknologisk går såpass raskt at lovgivningen ikke har den fjerneste mulighet til å følge opp denne.

Hva er løsningen?

Vel, jeg vet ikke i det hele tatt, men det er i alle fall svært bekymringsverdig.

 

Den demokratiske modellen er vel slik at man helst bør vite hva man stemmer for.

 

I det Norske Storting pr. i dag så er jeg redd for at mange stortingsrepresentanter stemmer over ting de ikke har den fjerneste anelse om hva de stemmer over. Og det samme for alle parlamentariske systemer over hele verden.

Lenke til kommentar

 

Norge er et land som er styrt av lover.

- Stortinget lager flere lover og din frihet begrenses.

- Stortinget fjerner lover, lager færre lover og din frihet øker.

 

Friheten din kan økes eller begrenses etter antall lover.

Flere nye lover = begrenset frihet. En grunn til at stortinget kalles for den lovgivende makt.

OMG. Nei det er et land styrt av forbud. Alt her i landet skal styres med forbud og avgifter. TV er vel uansett snart historie for den yngre generasjon.

Nei, der tar du feil. Landet blir styrt av lover. Forbud mot noe er en direkte konsekvens av lover som er vedtatt. Disse kan du være med på å bestemme i lik grad som meg (med mindre du har voldsomt mye penger/aksjer, da du nok har større påvirkning enn meg). Avgifter kommer også fra lover.

 

Edit: Rettskraftig dom (over)prøver seff lovgivning, som da blir sendt tilbake til Storting som ikke har noe bedre peiling denne gang som da..

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

I alle større norske partier er det et visst element som helst vil at partiet skal være mest mulig likt AP i politikken mens skillelinjene bare skal være noe overfladisk og image-avhengig. Derfor får man alltid litt AP-politikk selv om AP ikke er i regjering.

Det var en kjempegod politisk analyse. Kanskje ser vi deg snart som politisk ekspert på TV? (etter klokka elleve)

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

Bare en erfaring jeg har gjort meg etter å ha snakket mye med folk (inkludert lokalpolitikere og aktive medlemmer) fra forskjellige partier. Du har ildsjelene som faktisk ønsker å følge eget partiprogram til sin ytterste konsekvens, også har du de som egentlig bare er med fordi de er uenige med AP i en eller annen enkeltsak eller ikke kan identifisere seg med partiet av andre grunner, og håper at Høyre/Venstre/FrP/osv kan være et alternativ der de kan støtte den eksakt samme politikken med mikroskopiske forandringer, om de i det hele tatt ønsker noe mer enn en annen farge på logoen sin.

Lenke til kommentar

Fortsatt trangsynt ser jeg. Men dette er opp til foreldrene! Det er ANBEFALTE aldersgrenser på filmer. Når det kommer til betalingstjenester er det da ikke noe problem? Hvis de er så redde at barna skal se litt harmløs vold er det mulig å ha barnekonto (hvertfall på Netflix).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...