Gå til innhold

Oppgradering av gamer pc


Anbefalte innlegg

Etter en runde i fjor funker pc meget bra til det meste, men er man hw nerd må det byttes fra tid og annen :)
Sitter i dag på dette https://prisguiden.no/liste/152943med en Benq 24" 120HZ som main, en gammel dell 24" som side skjerm til alt mulig rart mens man gamer og en Samsung 55" som står ved sengekanten til XBMC :)

Spm nå er om det er hovedsakelig GPU og eller M.2 disk som skal få en oppgradering, evt om det er noe annet som burde opgr her.

 

Går mest i Bf4, blir nok en del Far Cry 4, diablo 3 og mye film/serier. Har vurdert og oppgradere skjerm oppsettet til 2x identiske, men da jeg aldri har gamet over flere skjermer er jeg usikker om det er nødvendig. Budsjett finnes ikke, kjøper det jeg føler for uansett pris, men sjeldent jeg går for de "nyeste high end" delene da disse alltid er overpriset til helvete.

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet ut det amd kortet lett med et GTX970 kort da disse ligger under 3k og yter veldig bra for prisen. Har du penga te det så kjører du bare på med 980 ;)

 

Ser egentlig ikke noe grunn til at du skal btte ut m.2 enda før de kommer med 10gb/s og i og med at du allerede har en på 120gb + en SSD så ser e det som sløsing.. men dette er min mening.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Som jeg har lest rundt over alt sier de fleste "kjøp 970, evt 980". Er det ingen amd kort som står opp mot? Sett i mange tester at 290x ligger rundt det samme på de fleste tester og litt under i pris. Noen gode "reelle" argumenter for hvorfor 970 og ikke 290x?

 

Noen som har noen innspill/annbefalinger mtp M.2 disker? Asus z97i-pro har som sagt egen M.2 port men denne har jo og begrenset hastighet selv om den er pci.

Lenke til kommentar

Fordeler med GTX 970:

Betraktelig mindre strømforbruk og varmeutvikling.

Shadowplay recording

G-Sync støtte (Nå har AMD lansert FreeSync også, men dog..).

Full DX 12 støtte.

 

Personlig hadde jeg aldri vurdert noe annet enn GTX 970 i det prisleget.

Lenke til kommentar

Som jeg har lest rundt over alt sier de fleste "kjøp 970, evt 980". Er det ingen amd kort som står opp mot? Sett i mange tester at 290x ligger rundt det samme på de fleste tester og litt under i pris. Noen gode "reelle" argumenter for hvorfor 970 og ikke 290x?

970 yter bedre, holder seg kjøligere, har lavere strømforbruk, overklokker bedre, støyer mindre og prisen er omtrent den samme.

Eneste grunnen jeg kan se for å gå for 290x er visst du bor i et kaldt hus å trenger ekstra oppvarming :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...