Gå til innhold

Jakter på falske Facebook-profiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691
Skrevet

Good luck, sier nå jeg bare...

Alle følger jo samme mønstre, burde ikke være verre enn å implementere en avansert captcha på profiler som følger disse mønstrene.

Skrevet

Alle følger jo samme mønstre, burde ikke være verre enn å implementere en avansert captcha på profiler som følger disse mønstrene.

Hvordan skal en captcha kunne løse noe som helst? Det er ikke snakk om bots, men profiler med falske personalia, som eksempelet menn som gir seg ut for å være kvinner.

Kjenner også til at flere har mer enn en profil, fordi de ikke har forstått hvordan de kan styre hvem som ser hva. Eller kanskje de ikke ønsker å dele hvem de kjenner hvor. En for fest og venner, og en for familie og kolleger. Også er det jo mange som har laget profiler for barn, små og store. Enten falske pga spill til mobil og lignende eller fordi de syntes det var en god måte å dele bilder på.

Skrevet

Hvordan skal en captcha kunne løse noe som helst? Det er ikke snakk om bots, men profiler med falske personalia, som eksempelet menn som gir seg ut for å være kvinner.

Kjenner også til at flere har mer enn en profil, fordi de ikke har forstått hvordan de kan styre hvem som ser hva. Eller kanskje de ikke ønsker å dele hvem de kjenner hvor. En for fest og venner, og en for familie og kolleger. Også er det jo mange som har laget profiler for barn, små og store. Enten falske pga spill til mobil og lignende eller fordi de syntes det var en god måte å dele bilder på.

En måte er jo faktisk å tvinge folk til å aktivere kontoen med en kode fra en sms eller noe sånt. Men alle har jo ikke en mobil, noe som vil si at Facebook mister potensielle medlemmer.

Gjest Bruker-182691
Skrevet

Åja, jeg trodde vi snakket om spam-kontoer og ting som er virkelige problemer. :p

Skrevet

Hva med alle de som vil kommentere anonymt på internettet? Er f.eks. ikke så interessant å diskutere økonomi på e24 med sitt ekte navn, nesten ingen som kommenterer der lenger.

Skrevet

Jeg har en falsk facebook profil. Dette fordi en del netsteder krever facebook profil for å delta i diskusjoner :p

Skrevet

Problemet er at når man kommenterer på diverse fora, nettavis artikler osv. eksponerer man seg. Og dersom man skriver noe som ikke er "politisk korrekt", risikerer man sjikane direkte på person.

• Liker 5
Skrevet

[quote name='Bruker-182691' timestamp='1425564847'

Åja, jeg trodde vi snakket om spam-kontoer og ting som er virkelige problemer. :p

Spam (dog veldig irriterende og potensielt kostbart) er vel ikke akkurat et problem sammenlignet med at folk utgir seg for å være noen andre for å begå kriminelle handlinger? Her snakkes det blant annet om kvinners sikkerhet. Men du var kanskje bare ironisk?

Likevel tror jeg nok en catcha vil virke til en viss grad forebyggende på de som oppretter kontoer for "moroskyld" (for barn, kjeledyr etc.) dersom den må skrives inn ofte nok når man ikke er verifisert bruker.

Skrevet

Økonomi er nok hovedfokuset.

Sporingslogger med ekte brukere har nok større verdi, og dermed børs verdi...

Skrevet

Hvis de skal tvinge meg til å bruke ekte navn, så drite jeg fullt i hele fjaseboka. Får være grenser for hvor mye en må utlevere seg. Anonym ftw. Dvs; de som kjenner meg vet hvem jeg er. Og det er nok.

• Liker 2
Skrevet

Jepp, jeg ha alltid lært at man skal være anonym på nettet.

Det som irriterer meg er at alt blir søkbart. Tekst som bare er ment som skitprat der og da blir søkbart på navn til jeg blir olding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...