Gå til innhold

MS Visual C++ ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visual C++ er definitivt et bra sted å starte, men hvis du ikke ønsker å bruke mange hundre, hvis ikke tusen, kroner på en editor du kanskje ikke kommer til å bruke så mye så er det kanskje ikke å anbefale. Er ganske mange som gir opp etter en liten stund, og da er det synd hvis du har brukt mye penger på det. Start med Bloodshed Dev-C++, og hvis du liker det og er sikker på at du vil fortsette så gjerne vurder en annen editor.

 

Hvor du kan lære C++? Se faq'en.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg visual c++ nå ... men det er jo ikke så mye kode skriving da... så er det egentlig et godt og bra programm til å lære seg c++ ? og hvis jeg lærer c++ kan jeg skrive kodene i visual c++ da ? eller må man ha egne koder for dette programmet ?

 

Kansje mange dumme spørsmål men håper på mage gode svar :lol:

Lenke til kommentar

Visual Studio er strøkent det, greit utseende, og IntelliSense funker glimrende. Prisen er ikke all verden, etter min mening. Nesten synd jeg aldri er i Windows lenger, betalte aldri noe for 7.1-oppdateringen : ]

Må helst få med at jeg alltid savner Vim-keybindings når jeg bruker andre editorer (inkl. V. Studio), kunne tenkt meg et velfungerende IDE basert på Vim.

Lenke til kommentar
Visual Studio er strøkent det, greit utseende, og IntelliSense funker glimrende. Prisen er ikke all verden, etter min mening. Nesten synd jeg aldri er i Windows lenger, betalte aldri noe for 7.1-oppdateringen : ]

Må helst få med at jeg alltid savner Vim-keybindings når jeg bruker andre editorer (inkl. V. Studio), kunne tenkt meg et velfungerende IDE basert på Vim.

Hva med eclipse?

med c/c++ plugin

og med vi plugin

Lenke til kommentar

Editorere og IDE'er er en smaksak -- kan være lurt å prøve litt forskjellige i en evalueringsperiode, og så bestemme seg for én og holde seg til den.

 

For en nybegynner spiller det omtrent ingen rolle hvilken editor han/hun bruker, siden det å finne ut av språket (C/C++) er nok i seg selv.

 

Jeg bruker emacs som editor/IDE -- tar kanskje tid å finne ut av i begynnelsen, men har mange muligheter - så jeg liker den. Med litt konfigurering har jeg satt opp et tastatur-oppsett jeg jobber kjappt med også. Fritt tilgjengelig.

 

Som kompiler foretrekker jeg GCC under både Linux og Windows; den kalles MinGW under Windows. Den er god og fritt tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Visual Studio er strøkent det, greit utseende, og IntelliSense funker glimrende. Prisen er ikke all verden, etter min mening. Nesten synd jeg aldri er i Windows lenger, betalte aldri noe for 7.1-oppdateringen : ]

Må helst få med at jeg alltid savner Vim-keybindings når jeg bruker andre editorer (inkl. V. Studio), kunne tenkt meg et velfungerende IDE basert på Vim.

Hva med eclipse?

med c/c++ plugin

og med vi plugin

Interessant, får kikke nærmere på det.

Edit: Eclipse virket greit det, det fins ikke noen plugin for det som slår opp funksjonsprototyper, som IntelliSense i Visual Studio? Holder på å legge inn KDevelop nå for moro skyld, siden det har kommet en beta av 3.0.

Lenke til kommentar

Og i VS.NET kan man faktisk skru på "vis linjenummer" og filene man har oppe vises i sånne tabs på toppen og man kan ha flere prosjekter åpne samtidig, det var de eneste tinga jeg savna i vs6.0, og som gjorde at jeg ikke brukte det :)

Men de dagene er over vs.net ruler, glad jeg har fått det gratis av skolen...

Lenke til kommentar

[rant]

Hey, Geir! -- Jeg synes Brittny Sperz lager bra musikk; og jeg vet om 1000vis av andre som også synes musikken er bra.

 

Hehe -- vel .. Smak og behag det også .. ;)

[/rant]

 

ok - så overdriver jeg eksempelet litt kanskje .. hvis du kobler direkte:

 

VC.kvalitet() != Brittny_Sperz.kvalitet() .. :)

 

...for å si det sånn!

 

(men hu er fin da .. deilig liksom .. *hidr* :love: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...