Gå til innhold

Nå kan du pante mobiltelefoner hos Netcom


Anbefalte innlegg

Bedre det en å la den ligge og støve. Er veldig mange som ikke orker å selge sine gamle mobiler og da å få bytte den inn under telefonkjøp vil gi rabatt på ny telefon.

 

Selv kommer jeg ikke til å benytte meg av tjenesten og selger på finn da jeg er vandt til å selge gamle mobiler og vil ha mest mulig men for mor og far som ikke er komfortabel med det er dette bra tilbud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol sefølgelig, elkjøp har samme greia, latterlige priser. Får mer på finn, nå som det er gratis å annonsere

 

 

Wow, knuser man f.eks skjermen på en note 4 så får man mye for den

 

1uC2I0N.png

 

Er vel kansje ikke så rart, med tanke på kor dyr og hva det koster å reparere den store og spesielle skjermen på ein Note 4. ;)

Lenke til kommentar

Utrolig som de skiller på merke. Om du tar utgangspunkt i xperia z3 og iPhone 6, to toppmodeller som starter på ca 5600 og er 6mnd gamle gir NetCom vilt forskjellige priser. Ca 1700 for en z3 og ca 3000 for iphonen

Er vel ingen hemmelighet, at brukt verdien på ein iPhone, er en del høyere, ein andre merker. :)

 

Bare å sjekke ut div. kjøp og slags grupper det, så ser du at flere år gammle iphoner, kan gå for både 1 og 2 1000 lappa.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte også at dette må være en genial måte å kvitte seg med tjuvgods på.

Det er vell ein del treigheit i systemet frå folk merker at telefonen er vekk, til politiet får ein anmeldelse til telefonselskapet får spora opp IMEI og blokkerer det, til Netcom mottar beskjed om kva telefonar som er rapportert stjelt.

Hehe, greit nok at tjuva itte e de smarteste av oss, men i følge netcom sine sider, så må man identifisere seg, når man leverer de inn..

Så blir no svært lett for poletiet da, å finne tjuven, om han e dum nok, te å kvitte seg med tjuvgodset på denne måten her. :D

Lenke til kommentar

 

Tenkte også at dette må være en genial måte å kvitte seg med tjuvgods på.

Det er vell ein del treigheit i systemet frå folk merker at telefonen er vekk, til politiet får ein anmeldelse til telefonselskapet får spora opp IMEI og blokkerer det, til Netcom mottar beskjed om kva telefonar som er rapportert stjelt.

Hehe, greit nok at tjuva itte e de smarteste av oss, men i følge netcom sine sider, så må man identifisere seg, når man leverer de inn..

Så blir no svært lett for poletiet da, å finne tjuven, om han e dum nok, te å kvitte seg med tjuvgodset på denne måten her. :D

 

Tja, med stjålet ID kort i tillegg så er det sikkert ikkje så vanskelig å komme seg gjennom ID-kontrollen til dei ansatte i Netcombutikken.

Dersom tjuven klarer å lure butikken så får vedkommande kontanter rett i lomma ved å levere inn den stjålne telefonen hos ein Netcombutikk. Dersom tjuven ikkje klarer å lure ID-kontrollen så takker ein berre for seg og går ut (eller hevder ovanfor politiet at han/ho hadde kjøpt telefonen brukt og ikkje visste at den var stjelt).

 

Risikoen ved å selge tjuvgods er vell minst like stor om du legger ut annonse på Finn? Då må du enten oppgi eit kontonummer som er knytta opp mot tjuvens identitet, eller møte kjøparen ansikt til ansikt. Politiet har jo ein tendens til å sjekke annonsene på Finn.no og møter opp for å ta selgarane som selger tjuvgods.

 

 

Men det er mulig at eg overdriver problemet. Det fyrste som slo meg var i alle fall at det sikkert ikkje blir færre tjuveri av iphoner no når det kjem enda fleire plassar der ein kan selge slike ting på.

Lenke til kommentar

Til dere med ødelagte telefoner: Lefdal har samme løsningen som Netcom, men da behøver ikke telefonen å fungere, bare være komplett. (telefon, batteri og deksler) Og du får minst 40kr. i gavekort pr. telefon. De aller eldste går dog ei å pante.. Men sjekk på www.lefdal.com/vikjoperdinmobil så kan du søke opp IMEI og får prisen med en gang :)

Du får levere max. 10 stk. pr. gang siden de bruker lang tid på å registrere de inn manuelt. Jeg har levert inn 49 ødelagte og 1 fungerende, så jeg digger løsningen! :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

lol sefølgelig, elkjøp har samme greia, latterlige priser. Får mer på finn, nå som det er gratis å annonsere

 

 

Wow, knuser man f.eks skjermen på en note 4 så får man mye for den

 

1uC2I0N.png

Er vel kansje ikke så rart, med tanke på kor dyr og hva det koster å reparere den store og spesielle skjermen på ein Note 4. ;)

 

 

Netcom kundeservice viser til at man kan få langt mer for telefonen i butikken enn det man får opp på nettsiden overnevnte viser til.

 

F.eks. Netcom Sandvika skal i følge Netcom sentralt gi kr 639 for en Sony Z1 med sprekk i skjermen (sprekk ikke ripe). Det er jo ganske bra det.

Så butikkene vurderer individuelt samme telefon med samme skader der og da.

Hvis noen har levert, er det artig med info om hva man fikk. Noen kjempedealer får vel ingen...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...