Gå til innhold

NEC ND-1300A


jirre

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert en NEC ND-1300A men jeg får den ikke opp i Nero og Gold5.

 

Jeg ser den i utforskeren, og under system. Får beskjed om at enheten fungere som den skal når jeg spør. Jeg spiller CD plater på den uten problemer. Jeg brente en CD fra Media Player uten problemer, men i Nero og Gold5 dukker den ikke opp :wow: (Gold5 sier at det ikke er noen "drive" tilkoblet og den fremkommer ikke på listen over tilgjengelige enheter i Nero).

 

Det eneste jeg har gjort etter installasjonenen er å gjøre den oppdateringen som er foreslått av komplett (ikke helt riktig for jeg satte den også til sone 2):

 

Oppdatering 28.08.03:

Fungerer nå med Datawrite- og Princo-plater med ny firmware.

Nedlastning: ND-1300A v1.06

 

Please help :!: Slik kan man vel ikke ha det, kan man vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nyeste oppdaterte Nero versjon? 5.5.10.54 for 5.5 versjonen eller 6.0.0.19 for 6.0 versjonen?

 

Vær obs på at hvis du har installert en Nero versjon som fulgte med en annen brenner vil denne nero versjonen kun virke med den brenneren den fulgte med, ingen andre.

 

Gold5 kjenner jeg ikke så godt, men sjekk for program oppdateringer.

 

PS firmware 1.08 har kommet ut og gir enda bedre medie støtte. Sjekk www.rpc1.org for firmware oppdateringer.

Lenke til kommentar
Vær obs på at hvis du har installert en Nero versjon som fulgte med en annen brenner vil denne nero versjonen kun virke med den brenneren den fulgte med, ingen andre.

Stemmer ikke for min del?

Jeg bruker Nero som fulgte med en ny brenner på en gammel brenner.

Forskjellig merke var det også.

Lenke til kommentar
Har du nyeste oppdaterte Nero versjon? 5.5.10.54 for 5.5 versjonen eller 6.0.0.19 for 6.0 versjonen?

 

Tja, det vet jeg ikke!

Jeg er ikke hjemme før i morgen kveld og først da kan jeg sjekke dette (Du mener det kan være for gammel Nero versjon som skaper problemene).

 

Skal også sjekke litt mer om ny Firmware, men jeg gruer meg fælt til å oppdatere med nyere versjon. Her trenger jeg moralsk støtte, for da beveger jeg meg inn i farvann jeg slett ikke like meg.

 

Hvis dere har flere forslag så bare post :!:

Lenke til kommentar

Det å oppgradere til siste firmware, er overhode ikke noe problemer, eller vanskelig.

Gå på hjemmesiden til NEC, finn siste offisielle versjon, (1.08, tror jeg)

Last den ned, pakk den ut med winzip, start programmet, følg instruksjon på skjerm, og vips. så er firmware oppdatert!!!. Tar toppen 5 minutter å gjøre dette.

Hvorfor din NEC ND-1300A ikke vises i Nero vet jeg ikke. Har aldri hatt problemer

med min NEC ND-1300A i de versjonene av NERO som jeg bruker. :nice:

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått kontrollert versjons nummeret og det er:

 

NERO 5 Versjon: 5.5.9.0 OEM

 

Er det kanskje dette som er prroblemet?

OEM-versjon dette. Da kan du ha fått et serienummer for Nero som gjør at den er låst til et fabrikat. I tillegg er det en gammel versjon.

 

Ny versjon kan hjelpe på dette, sammen med ny serienummer/cd-key. Dette er noe som skal koste penger i følge Nero.

Lenke til kommentar

Jippiiiiiiiiiiiiiiii! *grin*

 

Jeg fant en oppdatering til Gold5 (Versjon 5.38). Lastet ned denne og installerte. Vips så var alt iorden. Nå kan også jeg brenne DVDer. Det var nok et litt for gammelt versjons nummer jeg hadde. ;)

 

Jeg tok like godt å avinstallerte NERO versjonen min.

 

Når det gjelder oppdatering av Firmware trenger jeg enda litt mer tid på å mote meg opp. :)

Lenke til kommentar

For å si det sånn så er en Firmware oppdatering til din Nec brenner en nødvendighet. Snakker av egen erfaring. Før oppdatering så tok den ingen plater utenom Verbatim plater, men etter en oppdatering så brenner den det meste jeg kan finne av dvd plater.

Lastet ned den Hacka firmwaren til herrie http://herrie.rpc1.org/ og den funker som bare f*** men jeg kan ikke utale meg om den på nec sin hjemme side.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Her er mange modige sjeler på forumet! :wow:

 

OK. Jeg ser hvilken Firmware det siktes til så den skal kanskje ikke være så vanskelig å laste ned (versjon 1.07v4, Auto Reset (DOS flasher)107v4au (1.07). :)

 

Det er flaut å si det :love: men hvordan i huleste flasher man? Må jeg lage meg en bootbar CD, legge ny versjon inn på denne og så flashe, eller hvordan? Jeg blir usikker når jeg leser på Herrie's hjemmeside. En oppskrift? :!:

Lenke til kommentar

bootbar cd eller diskett men med cdromdriver slik at du får kontakt med cd drevet

 

deretter flasher du med firmware prog

 

her må du ofte oppgi hvor cdrom er og hva fw heter

 

eksempel (fiktivt) a:\fwflash.exe 2b 107a.bin

der 2 er ide kanal 2 og b er slave 107a.bin er selve firmware

 

se rundt i formuet for mere info

 

jeg har bare brukt 1.05auto men det er fordi alt er ok og dont fix a winning/working combination

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...