Gå til innhold

Stream spill med minst mulig delay. Ideer?


FluFFy-

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en venninne skal spille et singleplayer spill sammen, men vi bor i forskjellige byer så vi må finne en løsning over nett hvor den som kjører spillet kan streame til den andre mens vi prater på skype. Sett flere på youtube siste tiden som har gjort akkurat dette, men klarer ikke finne ut hvordan.

Noen her som har en ide på hvordan det kan settes opp?

Jeg bruker xsplit som capture software.

Endret av FluFFy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på å sette buffer'en så lav som mulig både på streaming-server og klienten (avspilleren), ellers vil det alltid være opptil flere sekunders latenstid. Sjekk også CPU-bruk på server og klient og justér x264 preset og/eller bitrate dersom nødvendig. Kjør ping mellom maskinene for å utelukke latensen der.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Twitch funker ikke og jeg vet at buffer skaper delay. Har prøvd skype, men finner ingen løsning så jeg får lyd gjennom. Prøvde en type repeater, men da kunne jeg kun bruke mic eller sende lyd.

Har prøvd google men der kommer det stort sett opp ting om twitch. Det er derfor jeg spør her om noen vet om en metode som fungerer. Metoder som ikke fungerer har jeg antakelig prøvd

Lenke til kommentar

Å sette x264 encoder-innstillingen tune til zerolatency kan hjelpe en god del, spesielt dersom stream'en hakker. Konstant bitrate (CBR) i stedet for variabel bitrate (VBR) kan også hjelpe litt. RTSP gir meg umiddelbart bedre resultat enn RTMP. Jeg har lekt meg litt med diverse innstillinger på server og klient, og det virker i noen tilfeller at man bare må prøve seg frem. F.eks. har jeg i noen tilfeller erfart mer ujevn bildeflyt med 30 FPS kontra 60 FPS. Innstillinger som prøver å optimalisere nettverk eller redusere latenstid kan også gjøre resultatet dårligere mtp. hakking.

 

Med mitt oppsett akkurat nå er det en latenstid på litt over 1 sekund; er det bra nok for deg?

 

Går sannsynligvis an å presse det ned ytterligere, men det spørs om det er mulig med programmene du og jeg bruker.

 

Programmene jeg bruker:

  • Server: Open Broadcaster Software, Wowza Media Server
  • Klient: VLC

F.eks. kunne du prøvd å starte VLC slik:

vlc.exe --network-caching=100 --clock-synchro=0 rtsp://adresse-til-stream

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...