Gå til innhold

Bør jeg studere bachelor i psykologi?


Sunny95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst til å bli psykolog, men jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på profesjonsstudiet som er klinisk psykologi. Så jeg tenkte å ta bachelor i psykologi først og vurdere senere hva jeg skal gjøre. Men jeg har ikke lyst til å sitte igjen med en utdanning hvor det er utrolig vanskelig å skaffe seg jobb i :) Så derfor er jeg usikker på om jeg bør studere dette eller gå for et annet studiet.
Takk for svarene jeg har fått inn.

Lenke til kommentar

Innen spesialisthelsetjenesten er det ved mange sykehus store behov for psykologer. Spesielt spennende nå med utvikling av akuttpsykiatri / ambulante tjenester. Men du bør ha profesjonsstudiet ja. Om bacheloren kan være et springbrett i forhold til litt for dårlige karakterer i dag, ville jeg startet der. (Jeg vet ikke nok om bachelor her, det var kun cand.psychol. på min tid).

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bli psykolog, men jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på profesjonsstudiet som er klinisk psykologi. Så jeg tenkte å ta bachelor i psykologi først og vurdere senere hva jeg skal gjøre. Men jeg har ikke lyst til å sitte igjen med en utdanning hvor det er utrolig vanskelig å skaffe seg jobb i :) Så derfor er jeg usikker på om jeg bør studere dette eller gå for et annet studiet.

Takk for svarene jeg har fått inn.

Har lest et sted om at man kunne ta 3 bachelor og deretter videre til Danmark i 2 år med klinisk psykologi som skal tilsvare profesjonsstudiumet i Norge (er ikke 100% sikker), kan ikke det være en mulighet? :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Heisann, jeg er litt usikker på hva jeg skal studere og jeg har sett litt på psykologi.

Jeg har hørt at dette er et "tulle" studie, siden det er vanskelig å skaffe seg jobb i dette? :)

Hvilken høyskole er best NTNU eller på høyskolen i oslo?

 

Du kan søke på årsstudium i psykologi ved universitet i Bergen. Består du med gode karakterer er du kvalifisert til profesjonsstudiet, hvis ikke kan du likevel fortsette på det som en bachelor.

Har hørt det er hardt, men det er overkommelig hvis du jobber jevnt og trutt gjennom hele året.

Lenke til kommentar

 

Heisann, jeg er litt usikker på hva jeg skal studere og jeg har sett litt på psykologi.

Jeg har hørt at dette er et "tulle" studie, siden det er vanskelig å skaffe seg jobb i dette? :)

Hvilken høyskole er best NTNU eller på høyskolen i oslo?

 

Du kan søke på årsstudium i psykologi ved universitet i Bergen. Består du med gode karakterer er du kvalifisert til profesjonsstudiet, hvis ikke kan du likevel fortsette på det som en bachelor.

Har hørt det er hardt, men det er overkommelig hvis du jobber jevnt og trutt gjennom hele året.

 

 

Om NTNU er representativt med sitt grunnfag, så er ikke psykologi særlig hardt til universitetsstudium å være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...