Gå til innhold

Apple kan tjene grovt på sin dyre smartklokke


Anbefalte innlegg

Enig. Poenget er bare at man skal være forsiktig med å sette seg på sin høye hest og løpe rundt og fordømme folk. Uavhengig av hva man tenker for seg selv. Og uavhengig av at det selvsagt finnes situasjoner der man både bør og skal reagere.

 

Re: Apple watch - håper det kommer en dato snart. Er i USA i påsken, med litt flaks kan jeg ta med en hjem. I stål.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper AtW også har kjøpt ett og annet som er dyrere enn minimum i sin tid, og at han hadde synes det var litt teit om noen kom bort til ham og påpekte at dette strengt tatt er like ille som å kjøpe en dyr smartklokke.

 

Eller kanskje han spiser kjøtt - det er mye mer umoralsk enn noen klokke på enhver skala, og kjøttspisere burde egentlig presses og mobbes til enhver tid sånn at de slutter.

 

Det finnes masse sånne eksempler, men for at verden skal funke kreves det at alle er litt runde når de må forholde seg ting de ikke liker, og sparer reaksjonene til de gangene det faktisk trengs (re: vold). I prinsippet har AtW sikkert rett, men om alle skulle holde på prinsippene hele tiden hadde ikke verden funka.

 

Og hva om man mener det faktisk trengs når det er snakk om dyre klokker? Hva om noen synes den salgs sløseri faktisk er viktig? Det er du som setter deg til doms over hva som er "riktig" moral her.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Poenget er bare at man skal være forsiktig med å sette seg på sin høye hest og løpe rundt og fordømme folk. Uavhengig av hva man tenker for seg selv. Og uavhengig av at det selvsagt finnes situasjoner der man både bør og skal reagere.

 

Re: Apple watch - håper det kommer en dato snart. Er i USA i påsken, med litt flaks kan jeg ta med en hjem. I stål.

 

Er det ikke å sitte på sin høye hest å forfekte at man skal være fritatt for kritikk for sin valg? Det mener jeg. Og det er forskjell på når folk mener man skal og bør reagere.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del. Men du vil (med rette) fremstå som en idiot og bli ledd opp i trynet om du velger "feil" høye hest å sitte på. Selv om du altså selvfølgelig har lov til å velge dine kamper som du vil. Du har de som flyr rundt og kritiserer homofile for sitt valg om å leve ut legningen også. Fordi de mener det er en moralsk rett ting å kritisere.

 

Ingen kan velge å være fritatt for kritikk for sine valg. Heller ikke de som velger å kritisere.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

For all del. Men du vil (med rette) fremstå som en idiot og bli ledd opp i trynet om du velger "feil" høye hest å sitte på. Selv om du altså selvfølgelig har lov til å velge dine kamper som du vil.

 

Ingen kan velge å være fritatt for kritikk for sine valg. Heller ikke de som velger å kritisere.

 

Selvfølgelig, også som kritiker må man forvente motstand for sine meninger og valg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Smartklokke? Neitakk. Ikke før batteritiden økes betraktelig :)

 

Denne da? Første smartklokka jeg har fått skikkelig lyst på. Den må bare få Android-støtte først.

 

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/en-helt-annerledes-smart-klokke/a/23397089/

 

 

 

Ser ut som en flott produkt, men er jo ikke i nærheten av funksjonaliteten til en Apple Watch da. Den kan så vidt jeg har fått med meg knapt vise notifikasjoner? Det er altså mer et treningsarmbånd forkledd som en analogklokke enn det er en "smartklokke".

 

Det som jeg finner interessant med Apple Watch er WatchKit SDK og hva utviklere kan finne på å utvikle til klokken, gode notifikasjoner og løsninger via klokken osv.. Dette kombinert med gode helse/treningsfunksjoner og aller helst muligheten for avspilling av Spotify offlinelister via blåtann så trenger jeg ikke mobilen på joggetur.

Lenke til kommentar

 

 

For all del. Men du vil (med rette) fremstå som en idiot og bli ledd opp i trynet om du velger "feil" høye hest å sitte på. Selv om du altså selvfølgelig har lov til å velge dine kamper som du vil.

 

Ingen kan velge å være fritatt for kritikk for sine valg. Heller ikke de som velger å kritisere.

Selvfølgelig, også som kritiker må man forvente motstand for sine meninger og valg.

 

AtW

...og kanskje enda mer forvente motstand når man utnevner seg til vokter av moralens høyborg der man legger sine egne verdier til grunn for både retten og plikten til å kritisere andres valg. Nei, jeg holder kriminelle handlinger utenfor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For all del. Men du vil (med rette) fremstå som en idiot og bli ledd opp i trynet om du velger "feil" høye hest å sitte på. Selv om du altså selvfølgelig har lov til å velge dine kamper som du vil.

 

Ingen kan velge å være fritatt for kritikk for sine valg. Heller ikke de som velger å kritisere.

Selvfølgelig, også som kritiker må man forvente motstand for sine meninger og valg.

 

AtW

...og kanskje enda mer forvente motstand når man utnevner seg til vokter av moralens høyborg der man legger sine egne verdier til grunn for både retten og plikten til å kritisere andres valg. Nei, jeg holder kriminelle handlinger utenfor...

 

 

Hva er galt med at folk er opptatt av moral? Hvorfor er det så bra å være egoistisk?

 

Mener du det ikke finnes noen handlinger som det er rett å reagere på, om de ikke er kriminelle? Høres isåfall ut som en ganske dårlig moral for meg, de fleste har et moralsk sett som ikke kun er styrt av hva som til enhver tid er lovlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt nå. Alle forstår hva du mener og ingen er uenige tror jeg. Selvsagt finnes det situasjoner der det er på sin plass å reagere.

 

Det er bare kampen du har valgt deg som er litt rar, og som stiller deg laglig til for hugg.

 

Hvilken kamp mener du jeg har valgt? Jeg foreslår du leser nøye igjennom innleggene mine.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Smartklokke? Neitakk. Ikke før batteritiden økes betraktelig :)

 

Denne da? Første smartklokka jeg har fått skikkelig lyst på. Den må bare få Android-støtte først.

 

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/en-helt-annerledes-smart-klokke/a/23397089/

 

 

 

Ser ut som en flott produkt, men er jo ikke i nærheten av funksjonaliteten til en Apple Watch da. Den kan så vidt jeg har fått med meg knapt vise notifikasjoner? Det er altså mer et treningsarmbånd forkledd som en analogklokke enn det er en "smartklokke".

 

Det som jeg finner interessant med Apple Watch er WatchKit SDK og hva utviklere kan finne på å utvikle til klokken, gode notifikasjoner og løsninger via klokken osv.. Dette kombinert med gode helse/treningsfunksjoner og aller helst muligheten for avspilling av Spotify offlinelister via blåtann så trenger jeg ikke mobilen på joggetur.

 

 

Det var jo en interessant sak ja. Har hatt håp om at alle disse smart-gadgetene som kommer skal ha en viss nytteverdi. Har faktisk vurdert et sånt lite armbånd.

 

Men så er det bruken for min del da. Jeg klarer meg foreløbig fint med hva jeg har. Flott om Apple klarer å få til noe. Synd om jeg får bruk for det, for da må jeg vel kjøpe meg en iphone også :)

Lenke til kommentar

En ny analyse av sannsynlig pris, denne gangen kommer man frem til $10,000. Oi som jeg gleder meg til å lese artiklene når den faktiske prisen blir annonsert (jeg tipper på $6-$8000).

 

http://grail-watch.com/2015/02/16/gold-apple-watch-edition-must-cost-10000/

Ja, nå gleder jeg meg også. Hvis den skulle ende opp med å koste omtrent det du antyder og i tillegg selge i bøtter og spann, da blir det mye humor i kommentarfeltene...:-))

Lenke til kommentar

Helt uavhengig av mengden 18-karat gull som går med i huset til klokka så tipper jeg Apple vil prisene den veldig friskt (les høyt) av den enkle grunn at de har jo ingenting å tape. De har ikke akkurat noen konkurranse hva gjelder smartklokker i "gullklassen" og de vil jo tilby både Apple Watch og Apple Watch Sport til langt rimeligere priser for de som syntes prisen på Apple Watch Edition blir hinsides.

 

I og med at det kun er materialvalg som er forskjellen på de tre forskjellige utgavene så blir nok Apple Watch Edition myntet på de rikere i samfunnet og det er vel ingenting som setter noe særlig med begrensninger på prisnivået Apple kan sette på denne utgaven. De går nok heller ut veldig høyt og reduserer prisen etter hvert om de føler det selges for lavt volum av Apple Watch Edition.

 

 

EDIT:

 

Forskjellene er vel som følger;

 

Apple Watch Sport (rimeligst)

 

- Hus i aluminium med ny legering som Apple kaller 7000

- Ion-forsterket herdet glass / gorilla glass foran og kompositt bakside

- Leveres med sportsarmbånd/reimer i noe gummimateriale

 

 

Apple Watch (mellompris)

 

- Hus i forsterket rustfritt stål "316L"

- Safirglass foran og keramisk bakside

- Leveres med alt som kan krype å gå av armbånd/reimer utenom de som har 18-karakt gulldetaljer

 

 

Apple Watch Edition

 

- Hus i forsterker 18-karat gull

- Safirglass foran og kermaisk bakside

- Leveres først og fremst med de litt mer eksklusive armbåndene/reimene med 18-karakt gulldetaljer

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

I og med at det kun er materialvalg som er forskjellen på de tre forskjellige utgavene så blir nok Apple Watch Edition myntet på de rikere i samfunnet og det er vel ingenting som setter noe særlig med begrensninger på prisnivået Apple kan sette på denne utgaven. De går nok heller ut veldig høyt og reduserer prisen etter hvert om de føler det selges for lavt volum av Apple Watch Edition.

 

Tja - dette markedet funker ikke som andre markeder. Å sette ned prisen kan funke mot sin hensikt da produktet da mister litt av appellen. De må nok prise seg smart - over Omega men under Patek, sånn ca. som Rolex. Altså $8-10K.

Lenke til kommentar

Det godt mulig, dette er et marked jeg ikke har mye erfaring med og Apple Watch Edition er uansett ikke et aktuelt produkt for meg, om den så hadde kostet bare et par tusenlapper da jeg ikke liker utseende av gull, og syntes ikke rosegull er så alt for pent det heller. Hadde de levert hvitgull så kunne jeg vurdert det, men vet jo at prisene gjør det helt uaktuelt for min del uansett.

 

Skal det først bli noe på meg så blir det nok i stål, hvorvidt det hadde vært mest aktuelt med lyst eller mørkt stål derimot er jeg litt mer usikker på. Og på armbånd/reima så hadde det blitt milanese loop da jeg syntes den ser et knipe bedre ut enn alt det andre.

Lenke til kommentar

Det godt mulig, dette er et marked jeg ikke har mye erfaring med og Apple Watch Edition er uansett ikke et aktuelt produkt for meg, om den så hadde kostet bare et par tusenlapper da jeg ikke liker utseende av gull, og syntes ikke rosegull er så alt for pent det heller. Hadde de levert hvitgull så kunne jeg vurdert det, men vet jo at prisene gjør det helt uaktuelt for min del uansett.

 

Skal det først bli noe på meg så blir det nok i stål, hvorvidt det hadde vært mest aktuelt med lyst eller mørkt stål derimot er jeg litt mer usikker på. Og på armbånd/reima så hadde det blitt milanese loop da jeg syntes den ser et knipe bedre ut enn alt det andre.

 

Da deler vi smak. Gull føles fantastisk på armen, men det bør være hvitt.

 

Tror jeg ender opp med stål på stål om jeg kjøper en Apple Watch, siden den vil bli en trenings- og aktivitetsklokke. Og kanskje en hjemme-i-stua-klokke. Ute blant folk er det mekanisk som gjelder :)

Lenke til kommentar

I dagens samfunn hvor man har sett det aller meste før, til og med til det kjedsommelige, så imponerer man ingen med en telefon eller klokke. Kanskje småunger som ikke vet bedre.

 

Dette har jeg også undret meg over. Folk kjøper iPhone for å imponere? Hvem i alle dager blir imponert, eller på noe annet vis får et mer positivt inntrykk, av at en bruker den ene telefonen fremfor den andre? (For ikke å snakke om at det er eksakt samme dingsen som alle andre har. Wow! Imponerende...) Den samme undringen gjelder utseende på telefoner og bærbare PCer. Jeg får inntrykk av at folk er opptatt av slikt fordi de tror andre er opptatt av det, og dermed potensielt kan bli imponert. Men er det noen som egentlig bryr seg om utseende på telefoner?

 

Forøvrig er det vanlig å bruke «bokstavelig» når man bruker en allegori eller metafor, og det er en bokstavelig komponent i denne som korresponderer direkte med det den refererer til. F.eks. «hvorvidt Diskusjon.no er det beste nettstedet i verden er høyst diskutabelt, bokstavelig talt!» Ok, ikke en metafor, men prinsippet er det samme. Gullgås og gullklokke oppfyller dette, så bruken av «bokstavelig» i dette tilfellet var helt grei!

Endret av kvakse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg også undret meg over. Folk kjøper iPhone for å imponere? Hvem i alle dager blir imponert, eller på noe annet vis får et mer positivt inntrykk, av at en bruker den ene telefonen fremfor den andre? (For ikke å snakke om at det er eksakt samme dingsen som alle andre har. Wow! Imponerende...) Den samme undringen gjelder utseende på telefoner og bærbare PCer. Jeg får inntrykk av at folk er opptatt av slikt fordi de tror andre er opptatt av det, og dermed potensielt kan bli imponert. Men er det noen som egentlig bryr seg om utseende på telefoner?

 

Jeg bryr meg i aller høyeste grad om utseendet på datamaskiner og telefoner. Mer enn jeg bryr meg om specs og pris (innenfor rimelighetens grenser). Eller; egentlig bryr jeg meg om industridesignet - men godt utseende har en tendens til å følge godt industridesign. Det er snakk om to av de objektene jeg bruker mest tid på, og da vil jeg at de skal være fine å se på og gode å håndtere.

 

Men at de skal være statussymboler? Nah.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...