Gå til innhold

Touchskjermer etc. for HS Touch


Anbefalte innlegg

Fikler litt med å få brettet til å skru av skjermen når vi legger oss og på når vi står opp. Er det noen løsning på det for android? Ipaden må jo stå på hele tiden men denne her vil jeg ha på soverommet.  

Har du prøvd "tidsplan for strøm av og på"? Finner du under innstillinger, system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, nevnte nettbrett kjører Android, så der skal Tasker fungere fint.

Det var ikke det jeg tenkte på, selvfølgelig kjører Tasker. Spørsmålet er om Tasker kan skru av og på enheten.

 

Som du sier kan det gjøres med auto off og tap on (kanskje, ikke alle som støtter det heller), men jeg vil helst kunne skru det av fra HomeSeer.

Lenke til kommentar

 

Jepp, nevnte nettbrett kjører Android, så der skal Tasker fungere fint.

Det var ikke det jeg tenkte på, selvfølgelig kjører Tasker. Spørsmålet er om Tasker kan skru av og på enheten.

 

Som du sier kan det gjøres med auto off og tap on (kanskje, ikke alle som støtter det heller), men jeg vil helst kunne skru det av fra HomeSeer.

 

Jepp fungerer det.

 

Mulig det er en dårlig løsning, men man kan bruke Pushover + Tasker (+ Pushover tasker plugin). Man sender varsling til nettrettet, hvor Tasker leser meldingen. eks "Skjerm av", så skrur den seg av, og "skjerm på" for på ol.

Lenke til kommentar

 

 

Jepp, nevnte nettbrett kjører Android, så der skal Tasker fungere fint.

Det var ikke det jeg tenkte på, selvfølgelig kjører Tasker. Spørsmålet er om Tasker kan skru av og på enheten.

 

Som du sier kan det gjøres med auto off og tap on (kanskje, ikke alle som støtter det heller), men jeg vil helst kunne skru det av fra HomeSeer.

 

Jepp fungerer det.

 

Mulig det er en dårlig løsning, men man kan bruke Pushover + Tasker (+ Pushover tasker plugin). Man sender varsling til nettrettet, hvor Tasker leser meldingen. eks "Skjerm av", så skrur den seg av, og "skjerm på" for på ol.

 

 

Testet dette nå. Fungerer fint uten root. Bruker Pushover og sender en notification med "Screen Off" eller "Screen on". Tasker leser dette og skrur av eller på skjermen. Elsker når ting bare funker som man vil.

Lenke til kommentar

Add en ny Event profile. Velg da Pushover under plugin. Skal være installert hvis du har Pushover installert.

 

Edit: Glemte å si at jeg måtte installere "Secure Settings" tillegg til Tasker fra Google Play for å skru på skjermen. Bruker "Wake Device" under Secure Settings til å skru på skjermen. "System Lock" til å skru av.

Endret av GeneralVirus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Jaggu gitt, ikke sett den under Plugins i "andre" vinduer - så ikke reflektert over det.

Ble brått litt interessant med en sånn en allikevel gitt.

Lenke til kommentar

Add en ny Event profile. Velg da Pushover under plugin. Skal være installert hvis du har Pushover installert.

 

Edit: Glemte å si at jeg måtte installere "Secure Settings" tillegg til Tasker fra Google Play for å skru på skjermen. Bruker "Wake Device" under Secure Settings til å skru på skjermen. "System Lock" til å skru av.

Min helt! :love:

Lenke til kommentar

Add en ny Event profile. Velg da Pushover under plugin. Skal være installert hvis du har Pushover installert.

 

Edit: Glemte å si at jeg måtte installere "Secure Settings" tillegg til Tasker fra Google Play for å skru på skjermen. Bruker "Wake Device" under Secure Settings til å skru på skjermen. "System Lock" til å skru av.

 

 

Kunne du laget en liten step for step på denne? Får det ikke til i det hele tatt:P 

Finner ingen "Wake Device" under Secure Settings heller?

Lenke til kommentar

Kunne du laget en liten step for step på denne? Får det ikke til i det hele tatt:P 

Finner ingen "Wake Device" under Secure Settings heller?

 

Kan jo prøve å forklare bedre:

 

Last ned og åpne "Secure Settings" plugin til Tasker.

 

Screen on

Åpne Tasker, legg til ny profile - Event - Plugin - Pushover.

Under configuration skriv inn hva tasker skal se etter i Title for å trigge. F.eks "Screen on"

Trykke tilbake. Velg "new task". Add action - Plugin - Secure Settings.

Configuration - Actions - Wake device.

Configuration - Wake type: Screen and Keyboard lights on - Duration: Manual On. Save

Trykk tilbake 2 ganger.

 

Send så en Pushover fra HS med "Screen on" som tittel for å teste.

 

Screen off

Åpne Tasker, legg til ny profile - Event - Plugin - Pushover. 

Under confguration skriv inn hva tasker skal se etter i Title for å trigge. F.eks "Screen off"

Trykke tilbake. Velg "new task". Add action - Display - System Lock

Trykk tilbake, velg Ok når du får spørsmål om å gi Tasker "Device Administrator"

Trykk tilbake 2 ganger.

 

Send så en Pushover fra HS med "Screen off" som tittel for å teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...