Gå til innhold

Ny rimelig gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bygger en pc til min lillebror, hans bruk er meste til gaming og litt surfing.

Han spiller for det meste minecraft og League of legends, men iblant spiller han Starcraft 2.

 

Jeg har allerede en HDD, dvdspiller og et skjermkort.. vill helst bruke under 6000kr med windows 8.1 dette har jeg funnet fram og lurer litt om dette vil funke til hans bruk, eller om jeg bør bytte til noen andre deler.

 

Skjermkortet er et Sapphire radeon 6870, som jeg tror vill holde en stund til, og kan oppgradere senere en gang.

 

post-253564-0-34945400-1424098728_thumb.png

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1518495&su=506CFAC9-B6A4-4EB7-8E16-516E404A9239

 

 

Takk i forveien :)

Endret av haakonfj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok kjøpt en strømforsyning som er billigere eller har høyere kapasitet. F.eks Cooler Master G650 får veldig god score på JonnyGuru. Kan eventuelt bruke pengene på en CPU-kjøler eller lignende, ettersom spillene krever mest av CPU-en. Du vil nok merke stor forskjell hvis du overclocker G3258, kontra stock hastighet

Endret av siggnegger
Lenke til kommentar

Min erfaring med strømforsyninger er at du ikke trenger og legge så mye penger i det: For 3 år siden så kjøpte jeg en strømforsyning fra pixmania på 750 w til kr 249 ( den var ikke engang på tilbud) og jeg regnet med at den enten skulle slutte og fungere etter 2 uker eller brenne ned huset mitt i løpet av et par måneder men nå 3 år etter så fungerer den enda. Det samme har noen venner av meg gjort, kjøpt strømforsyning av dårlig merke og billige produkter og alle fungerer enda, selvfølgelig merker man at ledninger osv er stive og fæle men det fungerer som det skal og har alltid gjort det.

 

Så en CM G650M holder lenge og jeg fikk også anbefalt den fra 2 forskjellige personer som jobber på komplett.no kjøpshjelp siden jeg har ringt de et par ganger i dag siden jeg skal oppgradere min egen pc nå.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg kjøper kvalitet. Med mindre jeg skal ha en I5 og 970 elns, da går det fint med en midre fin psu, men til X99 og 980 så tar jeg en kvalitets psu.

 

Min mening og trenger nok ikke og diskuteres om.

 

Cm fungerer jo, bare ikke forvent en blodklokk på cpu :)

Nei det er sant, Men om han skal ha noe som "fungerer" så holder det med CM men om han byttter ut CM sin med det du anbefaler er han jo fortsatt under 6.000 kr så det spørs om han vil spare noen hundre kroner der

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper kvalitet. Med mindre jeg skal ha en I5 og 970 elns, da går det fint med en midre fin psu, men til X99 og 980 så tar jeg en kvalitets psu.

 

Min mening og trenger nok ikke og diskuteres om.

 

Cm fungerer jo, bare ikke forvent en blodklokk på cpu :)

Nei det er sant, Men om han skal ha noe som "fungerer" så holder det med CM men om han byttter ut CM sin med det du anbefaler er han jo fortsatt under 6.000 kr.

 

Derfor fungerer en psu til 600Kr perfekt til en 2 kjerners fra intel med 750Ti, men skal du ha I7 4790K og 980 ++ så ville jeg vurdert en bedre psu fra scratch :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...