Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å lage et følerlinjeskjema ut fra et enlinjeskjema


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går på elektro vg1. Har fått en stor arbeidsoppgave der jeg skal montere nytt telefonanlegg i et liksomhjem. Jeg har laget Enlinjeskjema, men trenger hjelp til å laget et flerlinjeskjema ut fra det. Må ha det med til Mandag så håper på et bra resultatet i løpet av de neste dagene.

Takk :)post-366218-0-14061900-1423750028_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha. For det første så er læreren din veldig dårlig på rettskriving. Men det er nå en annen sak. Synes at det er litt merkelig å komme med et porttelefonsystem når det ser ut på jobbeskrivelsen at det skal være et intercom system. Er godt mulig at det kan brukes på den måten, men det ser jeg ikke på bildene du ga. Og det har litt å si, ettersom et porttelefonanlegg fungerer annerledes enn tradisjonell intercom. Men mindre intercomen bare skal ha kommunikasjon 1 vei med tanke på oppringing.

 

Men ja, da ser jeg ikke noe annet valg (dersom dette porttelefonsystemet var det du fikk med oppgaven) enn at du bare tegner opp flerlinjeskjema i tråd med det koblingsskjemaet som følger med i databladet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar på siden.

 

Dette er en typisk oppgave som er for meg uforståelig å ha i 2015. Den er totalt urelevant, da denne "Feiten" slipper billigere unna med å få tak i en mobiltelefon, dersom han ikke har det fra før. Ser nesten på meg ut som at dette er en middelaldrende lærer som ønsker å vise frem litt hva som var high tech den gangen han var yrkesaktiv. Noe som er litt komisk og litt trist, da jeg tror det finnes mange flere relevante oppgaver som ungdommen kan bryne seg på enn dette her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...