Gå til innhold

Folding: Komme i gang med Maxwell-GPU i Ubuntu (14.04)


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa -y
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-367

 

 

Det er en annen ppa jeg heller anbefaler for å installere nVidia drivere i *buntu :

- sudo apt-add-repository ppa:graphics-drivers/ppa
- sudo ubuntu-drivers devices
- sudo apt-get install nvidia-xxx
- sudo nvidia-xconfig
- reboot
Kommando nummer 2 der er for å liste tilgjengelige driver versoner i ppa'en. xxx byttes ut med f.eks 367.

 

Supert. Jeg har ikke sett tråden siden rett før du skrev dette innlegget, men jeg fikset litt opp og la dette til i førstepost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

sudo wget http://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/GPUs.txt virket ikke, ble nektet adgang til nettsiden pga manglende passord???

Vel, om du får denne tekstfilen opp i nettleser burde det ikke være noe problem. Da kan du strengt tatt opprette en ny fil i riktig sti og legge til innholdet manuelt (copypaste). gedit er standard grafisk teksteditor i ubuntu, evt. kan du bruke en annen, eksempelvis nano som følger med nær sagt alle linux-distroer, men som er noe mer tungvinn å bruke for en som er vant med windows-miljø.

 

Sannsynligvis trenger du forsåvidt kun de(n) linjen(e) som er aktuelle for ditt/dine skjermkort. F.eks. om du har GTX 970 antar jeg du kun trenger

0x10de:0x13c2:2:5:GM204 [GeForce GTX 970]
Her er hva du gjør:

cd /var/lib/fahclient
sudo gedit GPUs.txt
# her åpnes teksteditor, klipp og lim fra den offisielle GPUs.txt
sudo chown fahclient GPUs.txt
Jeg skal også se på muligheten til å cache denne filen en gang om dagen på mitt eget webhotell sånn i tilfelle det faktisk er et problem med tilgang for enkelte brukere. Kan også vurdere å lage et shellscript som automatiserer det meste av denne prosessen, men jeg er litt rusten på bash. Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...