Gå til innhold

telenor = opera


flagger

Anbefalte innlegg

eg surfet litt runt på opera sine sider og leste den lille historien deres, der fant eg ut att opera (netleseren) er skilt ut i fra telenor.

 

noooooooooooo! that can`t be true

konklisjon: opera det einaste telenor har jort riktigt er og lage den nettleseren

 

(dette håper eg er siste gang eg sier dette) t t takkk t t t telenor

 

søren der sa eg da som eg sa dette er siste gongen eg sier noke sånn te telenor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, ifølge sidene dems skjedde jo dette i 1995. Litt sent å være lei seg nå? :)

Edit: Altså, du skrev veldig dårlig, men jeg trodde iallefall at du mente at det var synd at det hadde skjedd..

 

Men jeg *tror* nå at du kanskje mente at du ble overrasket over at det var noen folk hos Telenor som først begynte å arbeide på ideen. Visste det ikke selv heller :)

Lenke til kommentar

hmmm, IE raskere enn Opera? den dagen da, tror jeg at MS har mer makt enn noen gang. Opera vil alltid være raskere enn IE PUNKTUM. selv bruker jeg ikke Opera for øyeblikket da jeg akkurat har lagt inn all software og sånn å ikke kommet til Opera sin fete Nettleser enda. men den kommer.

Lenke til kommentar
Opera Software blir til

 

En gjeng forskere i Telenor Forskning, deriblandt Tetzchner, ser etter et nytt teknologiprosjekt å jobbe med. I 1992 finner de weben. De begynner å jobbe med Norges første webserver på en tid da det bare fins et par tre hundre webservere på verdensbasis. Når avanserte browsere som Mosaic-browseren kommer, synes de den er for begrenset. I 1994 lager de derfor en egen browser. Håkon Lie som er en del av gruppen den gangen, mener at ingen kan konkurere mosaic så han er imot Opera. I dag ynder Tetzchner å minne sin gamle kollega om dette så ofte som mulig

Fra hjemmepc. Håper de ikke blir sinte :-)

Lenke til kommentar

Telenor er ikke bare et telecom firma. Når et firma blir så stort som Telenor er blitt så må de strekke på seg og holde penger i omløp. Telenor er et teknologis ruge bedrift. Uten å vite helt eksakt så skulle det ikke forundre meg om Telenor til enehver tid har penger investert i flere hundre teknologi selskaper i Norge og Europa.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...