Gå til innhold

BK: Who Dare Wins


Huxy

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Prøver meg på dette med bildekritikk da.

Tok dette bildet i sommer, satt litt i Photoshop og ødela uønskede elementer (som forstyrrende gress, kvister og skygger fra blits).

 

Personen som spiller død ville ei heller kjennes igjen, så jeg fikk satt over noen blader på ansiktet og colourmatchet dette med resten.

 

 

Jeg ønsker gjerne kritikk på komposisjon og positur. Jeg syns noe ikke stemmer helt, men klarer ikke helt å sette finger'n på hva. Vært fint med noen "ferske" øyne på verket.

 

 

 

Stempler inn EXIF-data fra Deviantart:

 

Shutter Speed

- 1/80 second

Aperture

- F/5.6

Focal Length

- 34 mm

ISO Speed

- 200

 

 

 

behind_enemy_lines_by_ibsenthun-d8730a1.

Endret av Huxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du rettet opp vignettering ? synes linjene på Willys'en ikke stemte helt.

 

Tror det hadde gjort seg med litt svak tåke/røyk i forgrunnen som siver inn fra venstre.

 

Går utifra at du ikke ønsker kritikk på den historiske gjengivelsen i scenen :p

 

Takk for svar!

 

Jeg har ikke rettet opp noe. Og det er nok der akkurat det ligger.

Røyk fra venstre hadde nok vært kult. Men jeg vet ikke helt. Jeg tenkte faktisk å sette på litt røyk som seiv ut fra radiatoren, men skrinla dette etter noen forsøk!

 

Og angående den historiske autensiteten så stemmer nok det meste i dette bildet?

Endret av Huxy
Lenke til kommentar

Og angående den historiske autensiteten så stemmer nok det meste i dette bildet?

 

Tja, jeg bare reagerte på tysk alpejeger-uniform, amerikansk jeep og nordeuropeisk skog sånn fort og gæærnt, men det er mange år siden jeg hadde interesse for dette så er nok litt rusten og som sagt jeg bare stusset litt og dere har sikker sjekket dette opp :)

Lenke til kommentar

Dette er tilbakemeldingen sin det. Takk til alle :)

 

 


Og angående den historiske autensiteten så stemmer nok det meste i dette bildet?

 

Tja, jeg bare reagerte på tysk alpejeger-uniform, amerikansk jeep og nordeuropeisk skog sånn fort og gæærnt, men det er mange år siden jeg hadde interesse for dette så er nok litt rusten og som sagt jeg bare stusset litt og dere har sikker sjekket dette opp :)

 

 

Det er ingen alpejeger-uniform i bildet. De tyske soldatene går i helt vanlig infantri-utstyr som er riktig for 1944. Jeepen er riktignok amerikansk, men her i britisk tjeneste. De britiske spesialstyrkene SAS bygde om mange jeeper. Dette er en som er bygd opp til tilsvarende. Angående skogen så har du helt rett - det var nok bare det vi fant som passet bildet og lignet mest på en skog i Normandie-regionen i frankrike :)

 

 

Pirkemodus:

"Dare" peker på flertall, mens "wins" peker på entall.

Det riktige ville vært enten: "Who dare win" eller "Who dares wins".

Ellers er det litt rart med trykknapper på uniformene, det var nok ikke mye av det den gang Garrand ble brukt i strid.

 

Du har helt rett på gramatikken. Det er nok bare jeg som skrev feil i trøttheten. Det skulle være "Who Dares Wins" som er mottoet for britiske SAS. Og det er nok ingen trykk-knapper på bildet. Alt er god gammel knepping :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...