Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

reformatere en pc gikk ikke som det skulle, hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg prøvde i går kveld å reformatere pcn min. det er en bærbar acer ( husker ikke modell) men kjøpte den i 2012. og tenkte å reformere den siden for et år siden så avinstallerte jeg en del program fordi datamaskinen var veldig treg og da var jeg uheldig og avinstalerte både antivirus og brannmur og alt sånn så det kom en del virus på datamaskinen min.

som jeg sa så prøvde jeg å reformatere den i går kveld og den sto på i hele natt men nå så står det at jeg trenger en windows installation disc til å reparere den osv og kan bruke den som den var når jeg kjøpte den. den er helt svart nå og står bare hvit skrift, kan ikke gjøre noe på den.

 

Hva gjør jeg nå? siden jeg fikk ikke med en cd når jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan reinstallerte du den uten windows cd?

 

Gikk innpå kontrollpanel og trykket på noe sånn gjennopprettgreier fra som den var når jeg kjøpte den. og etter det så vil den ikke gjøre noe uten at jeg har puttet inn windows installation disc men den har jeg ikke og fikk ikke med heller..

 

Systemgjennoppretting?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan reinstallerte du den uten windows cd?

 

Gikk innpå kontrollpanel og trykket på noe sånn gjennopprettgreier fra som den var når jeg kjøpte den. og etter det så vil den ikke gjøre noe uten at jeg har puttet inn windows installation disc men den har jeg ikke og fikk ikke med heller..

Systemgjennoppretting?
Man trenger ikke cd/dvd lengre med oem maskiner.

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Lenke til kommentar

Nå virket jo ikke det som han gjorde da...

Og siden han "trykket på noe sånn gjennopprettgreier" så kan det tenkes at han har prøvd noe annet.

Det beste er nok at TS får tak i en cd/usb med Windows på, og installerer fra.

 

Nei ,det kan hende man må ha sikkerhets kopi USB/DVD med den metoden.

Beste er å gjøre metoden som Kyrre S viser til med acer recovery gjennom bios og d2d fra oem recovery partisjonen , mao starte om prosessen pånytt med Acer Recovery

Lenke til kommentar

en kompis av meg har en windows 7 cd, men jeg lurer på kan jeg bruke den da? jeg mener siden jeg har lest litt på nettet og der står det at du må ha din egen cd som du brukte når du startet pcn første gang, men jeg fikk jo ikke en?

Gjør slik som Acer henviser til for din modell for gjenoppretting til fabrikkoppsett.

Lenke til kommentar

 

en kompis av meg har en windows 7 cd, men jeg lurer på kan jeg bruke den da? jeg mener siden jeg har lest litt på nettet og der står det at du må ha din egen cd som du brukte når du startet pcn første gang, men jeg fikk jo ikke en?

Har du prøvd youtube videoen?

 

Ja prøvd den flere ganger og så står det:

 

Gjennoppretting mislyktes- Feilkode= 0x45d

(WIMApplyImage cannot apply image: The request could not be performed because of an I/O device error.)

Lenke til kommentar

5749 er fra 2010/2011 og det betyr Windows 7.

Hva er historien fra denne var ny mht windows versjon/installasjon reinstallering/oppgradering?

Noe her får meg til å tro at den ikke er i original tilstand på OS og recoverypartisjon pqservice.

Lagde dere ikke USB/DVD Acer recovery sett av factory install DVD og driver dvd ?

 

Da blir det vanskelig å komme med noe tips annet enn å reinstallere windows med samme eller ny produkt key fra DVD stasjon og plate eller windows iso lagt om til bootbar USB pen.

En tidkrevende prosess.

Drivere må du laste ned fra Acer sin support web for produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...