Gå til innhold

Hjelp til kjøp av enten CPU eller GPU


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har planer om å kjøpe enten en ny prosessor eller et skjermkort, men er enda usikker på hva jeg bør gjøre.

 

Jeg har en AMD 7950 og en Intel i5 2500K. Slitt med overklokking av 2500K, så den kjører på stock eller ca 4.1 (uheldig med chip I guess)

 

Det står nå mellom en GTX 960 (kanskje 970, viktigste er at jeg vil tilbake til nVidia etter at AMD har skuffet en god del, og jeg driver kun med gaming uansett) og en i5 4690K (skal overklokkes forhåpentligvis!)

 

Spørsmålet er da; hva får jeg mest ut av å oppgradere? 2500K begynner å bli gammel, men jeg er usikker på hva slags forskjell i ytelse jeg får av oppgraderingen til 4690K i forhold til oppgradering til 960/970. Har også kun 600W strømforsyning, og lurer da på om det er viktig å oppgradere denne og til hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du SSD?

 

7950 er ca 280, samme brikke (Ikke X)

 

Ville muligens tatt en SSD, eller 970. Psu holder i lange baner, 970 trekker mindre enn 7950 :)

 

Har en SSD ja. Så det står kun mellom prosessor og skjermkort! Vurderer virkelig en 970 ja, men ikke om en oppgradert prosessor er verdt mer ytelseforbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...