Gå til innhold

Crucial M550 256GB og Samsung 850 EVO 250GB På Tilbud!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge deler er gode disker, men Samsung har jo fomla med firmware i det siste. Personlig tror jeg at jeg hadde valgt M550. 850 EVO har vel bedre ytelse, men for en vanlig bruker som meg vil man ikke merke så mye til det i daglig bruk.

 

Usikker på om det er en tråd for hardware generelt, men om du følger med i SSD-tråden så dukker det opp mange tilbud på SSD jevnlig. Hadde kanskje vært en idé å ha en kategori-spesifikk tråd for tilbud her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er dette egentlig et dårlig tilbud?

Greit nok billigst akkurat nå, men begge har vært billigere tidligere i januar !!

 

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2547105

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2880218

 

EDIT: Vil forøvrig anbefale folk å sette opp prisvarsling på produkter eller søk på prisjakt.no. Svært ofte det kommer sinnsykt gode tilbud.

Dessuten mange nettbutikker som har ting på tilbud dyrere enn konkurrerende nettbutikkers fullpris. Dette ser jeg daglig!

Endret av jpg
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Crucial M550, fordi det er en skikkelig solid SSD, faktisk med sannsynligvis bedre levetid enn 850 EVO. Ytelsen i Samsung er bedre, men det merker du ikke forskjell på. Og nevner L4R5 dette med fastvare.

 

Prisene har generelt sett gått oppover også i det siste, så det er ikke et tilbud å hoppe i taket for. Men igjen, god SSD, hadde kjøpt et par om jeg ikke hadde kjøpt en kjempediger M500 i fjor.

 

 

EDIT: Vil forøvrig anbefale folk å sette opp prisvarsling på produkter eller søk på prisjakt.no. Svært ofte det kommer sinnsykt gode tilbud.

Dessuten mange nettbutikker som har ting på tilbud dyrere enn konkurrerende nettbutikkers fullpris. Dette ser jeg daglig!

Jeg har en handleliste hos prisjakt som jeg bruker å holde en øye på ting jeg planlegger/har lyst å kjøpe. Men anbefaler å lage egen mappe i e-post-klienten (f.eks. Gmail) slik at du ikke får alt i inboxen, blir noe satans rot til slutt (mange prisvarslinger). Det gjøres enkelt ved å sortere/filtrere e-postene via adressen (regler for automatisk sortering).

 

 

Den meget lave prisen fra tidligere i januar tror jeg er fra da alphadata rotet med prisene.

Nei, de hadde røyka sokkene og priset denne SSD-en til en hundrings. Var få av de tilbudene som ble registrert hos prisjakt. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Man skal heller kjøpe m550 til 999 (Før 1299 hos dem) enn mx100 256gb om tilsvarende pris.

Det er samme disker og kontroller. Ulikheten er mere nand minnet i 550 som har bedre ytelse enn i mainstream modellen mx100 med det nyere billigere 16nm nand den m550 benytter.

Mx100 kan kjøpes til 949 andre steder.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2683920

Så om du får m550 til nesten samme pris er den anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...