Gå til innhold

Det gode med İslam.


Anbefalte innlegg

At muslimske land kommer bra ut på statistikker om alkoholmisbruk, spilleavhengighet og ofte tyveri kan ikke benektes.

 

Problemet er at når man stiller spørsmålet "Hva kan da vestlige land lære?" så faller korthuset litt sammen. For de samme mekanismene som leder til enkelte pene statistikker er de samme som frarøver folk sin individuelle frihet, hemmer økonomisk vekst og ødelegger samfunnets respekt for utenforstående/folk som er annerledes.

 

Å holde folket i sjakk med frykt og uvitenhet er rett og slett ikke en farbar vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som hater İslam. De som hater İslam burde lære seg litt om religionen først. İslam gjør menneskene bedre på flere måter.

Si meg, hvis en ideologi har både positive og negative konsekvenser, vil de positive veie opp for de negative?

 

Slaver? İslam er imot slaver! Hørt at når Muhammed (fred være med ham) skulle besøke en by så frigjorte han slavene og slave eierne gjemte noen av slavene sine for at profeten ikke skulle finne ut av det.

 

Slaver er haram. VELDIG haram.

 

De skitne araberne følger ikke İslam men de følger sandreligionen. Araberne er ikke de beste muslimene. Dere kommer bare med eksempler som har noe med arabere å gjøre. Jeg er ikke araber og jeg kapper ikke av hodene til folk men jeg er muslim.

Nja. En kjapp tur innom Wikipedia bekrefter at joa, islam har slavehold - både i praksis, og teologisk. Men slavene skal helst være folk som ikke selv er muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Profeten var ikke pedofil. På den tida var det normalt. Til og med folk i europa gjorde det samme på den tida.

 

Å gå så ungt som Muhammed gjorde var vel ikke akkurat veldig normalt, men selv om vi godtar premisset om at det var var normalt, hva så? Ingen hyller europeisk middelalder som noe ufeilbarlig forbilde.

 

Dette er et av religionens kjerneproblem, den har problem med å oppdatere seg og er bundet av religiøse skrifter skrevet av totalt uvitende folk i bronse/middelalder.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Profeten var ikke pedofil. På den tida var det normalt. Til og med folk i europa gjorde det samme på den tida.

Vil du anse det som pedofili, og noe negativt, dersom noen gifter seg med, og fullbyrder ekteskapet med, ei ni år gammel jenteunge?

 

Nå? .....Det var før. Da ble ikke en ni år gammel regnet som en jentenge.

Lenke til kommentar

 

 

Vil du anse det som pedofili, og noe negativt, dersom noen gifter seg med, og fullbyrder ekteskapet med, ei ni år gammel jenteunge?

Nå? .....Det var før. Da ble ikke en ni år gammel regnet som en jentenge.
Det var ikke det jeg spurte om. Kunne du svare på spørsmålet?
Ja i 2015. Men før var det ikke sånn
Lenke til kommentar

INGEN STØTTE TIL BREIVIKS VENNER

INGEN STØTTE TIL BREIVIKS VENNER

INGEN STØTTE TIL BREIVIKS VENNER

INGEN STØTTE TIL BREIVIKS VENNER

?

 

Edit: Jeg legger her frem Imlekks Lov!

 

Ettersom lengden til en nettdiskusjon om islam vokser, så går sannsynligheten for at kritikere av islam sammenlignes med ABB mot 1.

Lettere inspirert av Godwin's Law.

Endret av Imlekk
Lenke til kommentar

Det er mange som hater İslam. De som hater İslam burde lære seg litt om religionen først.

Før jeg lærte meg litt om religionen islam så hatet jeg den ikke. Etter at jeg lærte meg litt om religionen islam så hatet jeg den.

 

Det vil si, jeg har allerede lært litt om religionen islam først. Så burde jeg gjøre noe jeg allerede har gjort dersom jeg hater islam?

 

 

Nord-koreas politikk er ikke bare dårlig.

 

Ku-klux klan er ikke bare dårlig.

 

Muhammad var ikke bare dårlig.

 

Fritzel er ikke bare dårlig.

 

ABB er ikke bare dårlig.

Selvmord: İslam stopper dette og. De som er lei av livet sitt og tror at selvmord vil løse problemene deres. De som mister sine nære fordi de tok selvmord av en eller annen grunn. İ İslam er dette forbudt og muslimene tror at der er et liv etter døden. Så hvis en muslim tar selvmord så vet han/hun at det ikke vil ende så bra i neste liv. Livet på jorda er kort uansett så man trenger ikke å ta selvmord. İslam holder deg unna.

Islam holder seg ikke unna. Islam oppfordrer til selvmord. Og når du først er igang med selvmord, ta så mange som mulig med deg. Muslimer tar selvmord hver eneste dag, ingen av de holder seg unna.

 

Familieproblemer: hva med alle de norske som skilles? Er det noe bra? Nærmere 10000 skilsmisser. Alle de barna som må gjennom dette. İslam holder deg unna.

Tja, alternativet er jo at to mennesker som ikke ønsker å leve sammen blir tvunget til å leve sammen. Det fører til krangling og familievold. Det vet vi godt at islam ikke holder seg unna. Listen er lang over muslimer som slår sine familier. Skilsmisse er et uendelig bedre alternativ. Dessuten, hvis du lærer litt om islam så ser du at islam ikke holder seg unna. At du sier islam holder seg unna er løgn. I islam så kan en mann skille seg fra sin kone ved å gjenta et magisk ord tre ganger. For kvinnen derimot så er det mye vanskeligere. Islam er laget av og for menn.

 

Norge holder seg unna kjønnsdiskriminering.

 

Veldedighet: Hver muslim må gi penger til de fattige.

Så bra, da er ikke fattigdom noe problem i muslimske land.

 

 

Tyveri og alt annet: muslimene er redde for gud og vet at de vil bli straffet hvis de gjør noe galt. Så da tør de ikke å stjele.

Det vet vi ikke er sant. Muslimer stjeler hver eneste dag. Du kan jo besøke noen fengsler hvis du ikke tror meg.

Her er det noen som eksperimenterer noe i Dubai som er en muslimsk by: Would You Steal In Dubai? Ingen stjeler. De tør ikke og er redd for gud.

Så spørs det om du kutter hender, føtter og hoder av de som stjeler da. Eller pisker dem. Hvis du innfører lemlestelse og tortur for tyveri i Norge så kanskje det blir slutt på tyveri her også. Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Du skal få for forsøket, men tror nok veldig mange begynner å få denne masende, undertrykkende, selvhøytidelige, menneskefiendtlige og perverse ideologien langt opp i vrangstrupen og er nær ved å spy bare de hører snakk om den.

Ikke at kristendommen er så mye bedre. De ønsker jo blant annet å drepe homofile og folk som er utro. Ytringsfrihet er heller ikke en del av religionen, og den har ingenting imot slaver.

 

Mens vi er inne på dette med homofili. Det Ottomanske rike (som var muslimsk og hersket over mesteparten av midtøsten) avkriminaliserte homofili i 1853. Norge avkriminaliserte homofili i 1972(?)

 

Litt morsomt å tenke på. Nå påstår jeg altså ikke at det Ottomanske rike var et foregangsland innenfor menneskerettigheter hvis noen skulle kortslutte helt her og begynne å trekke ting jeg ikke mener ut ifra hva jeg her sier. Tenkte det bare er en artig sak å nevne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil du anse det som pedofili, og noe negativt, dersom noen gifter seg med, og fullbyrder ekteskapet med, ei ni år gammel jenteunge?

Nå? .....Det var før. Da ble ikke en ni år gammel regnet som en jentenge.
Det var ikke det jeg spurte om. Kunne du svare på spørsmålet?
Ja i 2015. Men før var det ikke sånn

 

Var pedofili uansett. Bare fordi det har fått et navn nå og blitt ulovlig betyr ikke det at det ikke var pedofili.

 

Det blir som å si at det å ha slaver før ikke var noe galt med fordi det på den tiden var lovlig og het noe annet.

Lenke til kommentar

Joda, det finnes mye godt i islam. Problemet er vel heller at islam synes å ha et merkelig dualistisk budskap. På den ene siden fremmer den fred, toleranse, enkelte gode regler og verdier, samt menneskeverd, for å så snu 180 grader der det er oppfordringer til krig mot ikke troende, jihad, apartheid system for kristne og jøder, sexslaver, straff for frafall og henrettelsemetoder og det toppes med et veldig negativt språk for ikke muslimer. Kan sette inn mer her men jeg lar det være. Er også en religion som i sin kjerne ønsker politisk makt, noe som jeg synes er skremmende.

 

Har satt meg inn i islam, og slik jeg oppfatter det så er det et STORT problem at denne religion har et såpass... tja.... tvilsomt og dualistisk fundament. Profeten Muhammed flere gode trekk, men også noe skumle sider, der han lett kan sammenlignes med historiske personer som Ghengis Khan. Når en slik person er selve grunnleggeren, så kan gi noen uheldige konsekvenser. Jeg undres litt på hvordan man skal takle dette faktumet, eller er det bare jeg som har klart å misforstå islam?

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Det er mange som hater İslam. De som hater İslam burde lære seg litt om religionen først. İslam gjør menneskene bedre på flere måter.

 

alkohol: er alkohol noe bra? Hva med alle de barna som har alkoholikere som foreldre? Alle de som har problemer? De som dør av for mye rusing? İslam holder deg vekk fra dette.

 

Gambling: Er gambling noe bra? Hva med alle de som gambler bort alt der de har? Avhengig av å miste penger. Jeg kjenner en som har en bror som spilte bort alt og mistet kona og huset og alt (I norge). De pengene du kaster bort kan du bruke til å hjelpe noen. İslam holder deg unna.

 

Selvmord: İslam stopper dette og. De som er lei av livet sitt og tror at selvmord vil løse problemene deres. De som mister sine nære fordi de tok selvmord av en eller annen grunn. İ İslam er dette forbudt og muslimene tror at der er et liv etter døden. Så hvis en muslim tar selvmord så vet han/hun at det ikke vil ende så bra i neste liv. Livet på jorda er kort uansett så man trenger ikke å ta selvmord. İslam holder deg unna.

 

 

Familieproblemer: hva med alle de norske som skilles? Er det noe bra? Nærmere 10000 skilsmisser. Alle de barna som må gjennom dette. İslam holder deg unna.

 

Veldedighet: Hver muslim må gi penger til de fattige.

 

Tyveri og alt annet: muslimene er redde for gud og vet at de vil bli straffet hvis de gjør noe galt. Så da tør de ikke å stjele.

 

Her er det noen som eksperimenterer noe i Dubai som er en muslimsk by: Would You Steal In Dubai? Social Experiment:

Ingen stjeler. De tør ikke og er redd for gud.

 

Sett på samme type experiment som ble gjort i europa og det gikk ikke så bra.

 

Så İslam er ikke bare dårlig.

 

De som hater islam er de som har kunnskap om islam, og som fremdeles har sine menneskelige følelser og samvittighet i behold.

 

Det fins ikke noe bra med islam.

Og alle de tingene du ramser opp kan hver enkelt regulere selv med litt selvkontroll, og som nevnt, menneskelige følelser og samvittighet. Noe som forøvrig er ukjent i islam, fordi alle muslimer lærer å forkaste og forakte dette.

 

Det er i virkeligheten satan som er islams "gud" Og muslimer blir til straffet uansett hva de gjør

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...