Gå til innhold

Får ikke installert Win 10 på laptop


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en laptop som jeg sliter med å installere Win 10 på.

Det gikk ikke ann å bare starte opp fra USB og installere som vanlig, så jeg har tatt disken ut og formatert på min stasjonære PC.

Når jeg setter inn harddisken igjen og prøver på nytt får jeg opp at at pcen må gjenopprettes. (Bilde 1)
Jeg mistenker at jeg ikke har klart å rense disken helt, noe som bevises i Windows diskbehandling (Bilde 2). Det ser ut til at disken har 7 partisjoner. Og ingen av de er mulig å fjerne.

Noen som har forslag til hvordan jeg løse dette?

post-199432-0-02929400-1422109775_thumb.jpg

post-199432-0-07768200-1422109809_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke formatert skikkelig nei.

 

Legg windows 8 / 10 på usb, bruk microsoft's Usb/DVD download tool til å lage boot USB og boot fra USB.

 

Da får du samtidig muligheten til å formatere diskene før du installerer nytt OS.

 

Windows 10 kan du oppgradere gratis fra win 8 hvis du kun har tilgang til win 8 ISO.

Lenke til kommentar

 

Du må selvfølgelig få fjernet partisjonene på den. Eventuelt bruke en ny tom disk for å ha denne som reserve for å kunne gjøre factory resett på laptoppen.

Ta disken ut igjen og i den andre pc kjører du diskpart clean på den etter at alle partisjoner er fjernet.

Diskpart må brukes i et administrator cmd.

Lenke til kommentar

Det er Technical Preview det er snakk om. Har installert Windows mange ganger før men aldri vært borti dette problemet.

Harddisken er av type SSD/HDD altså en kombinasjon av SSD og vanlig harddisk. Av alle de 7 partisjonene er det kun de to største jeg har tilgang til. Jeg vil tro det ligger noen windowsfiler på partisjonene jeg ikke har tilgang til. Og det er derfor Pcen prøver å starte opp Windows 8.

USB er satt som førsteprioritet i bios.

Lenke til kommentar

Selv ikke DISKPART ser ut til å hjelpe meg her.

Jeg har fiklet litt med verktøyet MiniTool Partiton Wizard Server 9.0, men jeg har ikke kommet i mål enda.
Jeg legger med et bilde av hvordan det ser ut nå, merk at det er Disk 3 problemet ligger. Jeg skulle gjerne hatt alle partisjonene fjernet.

http://bildr.no/view/aTNvSWFW

EDIT: Har nå greid å slette alle partisjonene

Endret av matryg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...