Gå til innhold

Panasonic Lumix DMC GX7 og ekstern blits


Anbefalte innlegg

Kjøpte kameraet i juni 2014, og fornøyd. Men da jeg før jul skulle prøve en ekstern Lumix blits fungerte den ikke.

Denne blitsen fungerer på et Lumix GF!.

Forretningen prøver det også, og også med andre Panasonic blitser uten at det hjelper.

De prøver da å få kontakt med Panasonic om en løsning, men der er det ikke mye hjelp, bare treghet, og forretningen sier at Panasonic er ekstremt vanskelige å få hjelp av ved garanti. Kameraet skal sendes til Polen, men Panasonic skal godkjenne sendingen. Masse e-poster og telefoner. Ennå har ikke forretningen fått til å sende kameraet. Etter 3 uker.

Ikke rart forretningen vil slutte å ta inn Panasonic etterhvert.

Det blir ingen flere Panasonic på meg. Min første GF1 sluttet å virke i august, men da hadde jeg dessverre kjøpt mitt GX7. Kjøpte meg da et brukt GF1 for 700,- for å ha et reservekamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpsloven gir deg en del rettigheter, blant annet har butikken begrenset antall forsøk på å få rettet ting, og du har krav på tilsvarende låneutstyr hvis reparasjon tar mer enn et visst tidsrom (tror det er en eller to uker). Panasonics eventuelle treghet er i utgangspunktet butikkens problem, ikke ditt.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Kjøpsloven gir deg en del rettigheter, blant annet har butikken begrenset antall forsøk på å få rettet ting, og du har krav på tilsvarende låneutstyr hvis reparasjon tar mer enn et visst tidsrom (tror det er en eller to uker). Panasonics eventuelle treghet er i utgangspunktet butikkens problem, ikke ditt.

Ja, dette ordner seg vel med tiden, men jeg blir litt skeptisk til Panasonic nå. Flytte reparasjonene til Polen. Hadde en reklamasjon på et Lumix TZ30 i forfjor og det gikk som smurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...