Gå til innhold

CPU kjøler til Corsair Air 240


sveibuen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk meg nettopp

Corsair Carbide Air 240 Cube Case Hvit

 

Trenger da en ny CPU kjøler pga Phanteksen jeg har er for stor, 170mm høy.

Kabinettet har plass til maks 120mm høy kjøler

 

Tenkt en liten stund på vannkjøling, nerme sakt Swiftech H240, da dette er blandt det beste du får som passer kabinettet mitt, men har dog kun 9mm klaring mellom radiator og skjermkort.

 

Tenkte da å finne en god luftkjøler istedenfor.

 

Kikket litt på noen fra Noctua, men skjønner ikke helt måla hos komplett.no iforhold til hjemmesida til Noctua.

Ta feks

Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler

Denne står hos komplett.no med en høyde på 114mm, men dybde på 152mm. Hva er det jeg skal kikke etter?

Sjekket også Noctua sin hjemmeside ang kjøleren her:http://www.noctua.at/pdf/manuals/noctua_nh_c12p_se14_manual_en.pdf

å viss du kikker der, så får du opp mål på kjøleren at den har en høyde med begge viftene på samme som komplett.no, men det står depth whit fan 152mm og height whit fan 114mm.

Noen som kan svare meg akkurat der?

 

 

Og noen som kan hjelpe meg å finne en god kjøler som passer akkurat mitt kabinett?

 

Ellers så går jeg for Swiftec eller Corsair H105.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som Noctua kjøleren skal passe i kabinettet!

 

Eneste jeg synes er litt dumt er den ekstremt stygge fargen :/

 

Fant også en lukket Antec Kuhler H2O 1220.

 

Har dere noen formening om denne?

 

Men uansett, vurdere å bytte ut viftene på hvilken som helst radiator jeg går til innkjøp av til disse viftene:

NOISEBLOCKER NB-eLoop Fan B12-PS

 

 

Så hvem som har beste radiator og pumpe?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Er det slik at H220 ikke har plass i hele tatt?

Den er litt dyr, men absolutt verdt det om du får det til, om du vil ta den enkle veien, så kan du ta en H105.

Bruker Corsair Sp120 her hjemme, fungerer flott på en 360mm rad (60mm tykk og 11 FPI mener jeg)

Ca 63¤C under load som GTA IV, BeamNG drive osv, ikke testet BF4 enda. Kjører 4.75Ghz 1.328V.

 

Cøstum er alltid best! Du kan også oppgradere Swiftech enheten mener jeg ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Aaaah :) Ja, jeg vet custom er best, men har ikke penger til det akkurat nå å jeg har jo fått meg et supert lite kaibnett nå!

 

Har plass til H220, men 9mm å gå på.

 

Kommer uansett til å bytte ut viftene til Noisblockerene som er linket til av meg lengre oppe!

 

Så da er egentlig spørsmålet: Hvilken har best pumpe samt er støysvak pumpe? :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hei.

 

Fikk meg nettopp

Corsair Carbide Air 240 Cube Case Hvit

 

Trenger da en ny CPU kjøler pga Phanteksen jeg har er for stor, 170mm høy.

Kabinettet har plass til maks 120mm høy kjøler

 

Tenkt en liten stund på vannkjøling, nerme sakt Swiftech H240, da dette er blandt det beste du får som passer kabinettet mitt, men har dog kun 9mm klaring mellom radiator og skjermkort.

 

Tenkte da å finne en god luftkjøler istedenfor.

 

Kikket litt på noen fra Noctua, men skjønner ikke helt måla hos komplett.no iforhold til hjemmesida til Noctua.

Ta feks

Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler

Denne står hos komplett.no med en høyde på 114mm, men dybde på 152mm. Hva er det jeg skal kikke etter?

Sjekket også Noctua sin hjemmeside ang kjøleren her:http://www.noctua.at/pdf/manuals/noctua_nh_c12p_se14_manual_en.pdf

å viss du kikker der, så får du opp mål på kjøleren at den har en høyde med begge viftene på samme som komplett.no, men det står depth whit fan 152mm og height whit fan 114mm.

Noen som kan svare meg akkurat der?

 

 

Og noen som kan hjelpe meg å finne en god kjøler som passer akkurat mitt kabinett?

 

Ellers så går jeg for Swiftec eller Corsair H105.

 

Hej,

 

Noctua NH-C12P är 114mm hög med fläkt, 91mm hög utan fläkt.

 

http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=18&lng=en&set=1

 

Carbide Air 240 tar CPU-kylare upp till 120mm så den ska passa.

 

En H100i eller H105/H110 skulle även de passa fint. :)

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått alt i hus og passet akkurat! Vanskeligste var å få skjermkortet inn i kabinettet etter radiator og vifter var skrudd fast!

 

Når jeg da skulle sette på lokket med plexi glass i, så gikk det faen ikke igjen :O

 

Lightningkortet er for høyt :O ca 1 cm....

 

Men jeg pressa nå bare lokket på, så nå bue det litt, men alt i orden :D

 

 

 

 

Men må bare legge til at: Fy faen så bråkete kabinettet er i forhold til R3 kabinettet jeg hadde alt i.... Overraska over at en PC kan lage så mye lyd :O Hørrer at viftene sviver her å det gjor jeg ikke før :O

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hehe :p

 

Alt bråker :p alle viftene :p

 

 

Er bare eg som har vert bortskjemt med et lydisolert kabinett i Fractal Design R3.

Eneste jeg kunne høre av og til var skjermkortet når jeg dro i gang BF4.

 

 

Men uansett, så bråkte vannet i radiator/pumpe litt til å begynne med, snakk om maks 5 min med at du hørte vannet sildret gjennom radiator/pumpe. Men er borte nå da.

 

"bråket" her nå er nok viftene, hørrer dem hvertfall. Er i mine øyrer merkbart :p

 

Kjører 2 vifter på radiator i front, som presser luft gjennom radiator og inn i kabinett.

Så har jeg en vifte på "topp" blir nok siden nå grunnet kabinettet ligger med plexiglass opp! Så har nå en eller annen form for luftgjennomstrømning.

 

Ser det er plass til 2 stk 80mm vifter i bakkant av kabinettet, hvilke vil du anbefale?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Byggde precis en maskin med samma kabbis och kan hålla med om att fläktarna är dåliga.

För en massa år sedan köpte jag Yate Loons fläktar då de var oslagbara på pris/prestanda/tystgående, framför allt med 7V matning.

 

Är det några andra fläktar idag som har liknande prestanda och pris?

 

Har impulsköpt 2 st fläktkontroller från dealextreme för ingenting som man kan gömma undan på högersidan av kabinettet.

Lenke til kommentar

Hehe :p

 

Alt bråker :p alle viftene :p

 

 

Er bare eg som har vert bortskjemt med et lydisolert kabinett i Fractal Design R3.

Eneste jeg kunne høre av og til var skjermkortet når jeg dro i gang BF4.

 

 

Men uansett, så bråkte vannet i radiator/pumpe litt til å begynne med, snakk om maks 5 min med at du hørte vannet sildret gjennom radiator/pumpe. Men er borte nå da.

 

"bråket" her nå er nok viftene, hørrer dem hvertfall. Er i mine øyrer merkbart :p

 

Kjører 2 vifter på radiator i front, som presser luft gjennom radiator og inn i kabinett.

Så har jeg en vifte på "topp" blir nok siden nå grunnet kabinettet ligger med plexiglass opp! Så har nå en eller annen form for luftgjennomstrømning.

 

Ser det er plass til 2 stk 80mm vifter i bakkant av kabinettet, hvilke vil du anbefale?

 

Hej,

 

Låter det från pumpen eller fläktarna? Ibland så kan det fastna luftbubblor i slangarna vilket gör att det låter lite mer. Testa att lägga ner datorn och köra pumpen.

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

 

Byggde precis en maskin med samma kabbis och kan hålla med om att fläktarna är dåliga.

För en massa år sedan köpte jag Yate Loons fläktar då de var oslagbara på pris/prestanda/tystgående, framför allt med 7V matning.

 

Är det några andra fläktar idag som har liknande prestanda och pris?

 

Har impulsköpt 2 st fläktkontroller från dealextreme för ingenting som man kan gömma undan på högersidan av kabinettet.

 

Hej mackanz,

 

Har du en H105 som fläktarna låter mycket på? Isåfall byter vi ut dom. :)

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kanske tar dig på det ordet då jag skall in med en H105 i helgen :p

Har ni bytt ut fläktarna på nyare revisioner av H105?

 

Det är fläktarna som kommer med kabbiset som låter bedrövligt mycket.

 

Ja det är bara att byta ut, det fixar vi. :)

 

På våran nyaste 280mm kylare, H110i GT så har vi nyare bättre fläktar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...