Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har en nyformatert pc som bare fryser


Anbefalte innlegg

Hei, de siste månedene har jeg hatt et stort slit med min stasjonære pc.

I begynnelsen startet det med at pcen ofte lagget. Dette skjedde rundt november-desember tiden. Det skjedde etter en Windows 10 oppdatering, og tenkte at OSet kan være problemet, men jeg lot det være. Senere, nå i Januar tiden har den ofte ftyst seg og ingenting virker på skjermen som mus, tastatur eller bildet, og blant annet inngår av/på knapp foran på kabinettet samt restart knapp foran.

Jeg gikk lei dette for en uke siden, og siden Windows 10 er såpass nytt, og muligens masse bugs som jeg tenkte var feilen, tok jeg en formatering fra Win10 til Win8.1 som den tidligere kjørte plettfritt og fungerende.

Allerede en time etter formateringen skjer det fortsatt, og min tanke er at problemet ligger i delene i pcen. Derfor spør jeg her om noen kjenner til dette, eller har noen ideer om hvor problemet ligger.

 

Specs:

 

Hovedkort: Asus P8H61-M LE

Ram: Ukjent 8 Gb

Prosessor: Intel i5-2400

Grafiik: Asus Geforce GTX 560 ti

Strøm: Ukjent 500/750 Watt

 

Håper på svar, og å fikse problemet ettersom jeg skal på TG15 ☺

Og tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, de siste månedene har jeg hatt et stort slit med min stasjonære pc.

I begynnelsen startet det med at pcen ofte lagget. Dette skjedde rundt november-desember tiden. Det skjedde etter en Windows 10 oppdatering, og tenkte at OSet kan være problemet, men jeg lot det være. Senere, nå i Januar tiden har den ofte ftyst seg og ingenting virker på skjermen som mus, tastatur eller bildet, og blant annet inngår av/på knapp foran på kabinettet samt restart knapp foran.

Jeg gikk lei dette for en uke siden, og siden Windows 10 er såpass nytt, og muligens masse bugs som jeg tenkte var feilen, tok jeg en formatering fra Win10 til Win8.1 som den tidligere kjørte plettfritt og fungerende.

Allerede en time etter formateringen skjer det fortsatt, og min tanke er at problemet ligger i delene i pcen. Derfor spør jeg her om noen kjenner til dette, eller har noen ideer om hvor problemet ligger.

 

Specs:

 

Hovedkort: Asus P8H61-M LE

Ram: Ukjent 8 Gb

Prosessor: Intel i5-2400

Grafiik: Asus Geforce GTX 560 ti

Strøm: Ukjent 500/750 Watt

 

Håper på svar, og å fikse problemet ettersom jeg skal på TG15 ☺

Og tusen takk :)

Sjekk om du har noen driver som ikke ble installert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier at det skjedde en time etter formatering/installering, dette minner mistenkelig om en firmware bug til Crucial M4 SSD som forårsaker akkurat dette, altså frys, restart eller BSOD ca hver time når SSDæen har passert noe over 5000 timer.

Så har du en Crucial M4, oppdater firmware til versjon 070H som er siste firmware. Ellers kan det også forårsakes av PSU'en, noe jeg selv har opplevd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke SSD, Så antar at det ikke er den. Tror jeg har en 2tb Seagate disk av noe slag. Så langt jeg ser på enhetsbehandling er alle hardware drivere som er nødvendige innstallert. Om det blir for varmt vet jeg ikke, hjelper det å si at jeg har 5 vifter inne i pcn? Skjermkortet har 2 vifter så skal det være prproblem å kjøle?

 

Og en annen ting, jeg brukte ikke pcen til gaming en tid igår, bruker den fortsatt så mye kraft at den blir så varm?

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre CS:GO for første gang etter å ha formatert pcen, og merker med en gang at det er noe galt her. Pcen har i alle år kjørt det spillet, og alle andre spill relativt greit på god grafikk, men sliter nå med freeze og lav fps i cs. Det betyr vel at det kan ha noe med skjermkort å gjøre antar jeg? :(:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...