Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med PSU?


Anbefalte innlegg

Satt og spilt på PCen i går, da sikringa for stua plutselig gikk. Nå går sikringa med en gang jeg setter i kontakten til PCen.

 

PCen har jeg bygd selv for 1år siden. Har ikke vært noen problemer med den før nå.

 

Spec:

MB: Asus z87-A

PSU: Corsair RM 650W

GPU: Asus GTX 780

CPU: 4670K

2x4GB ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, går nok det. RM-serien er semi kinakvalitet, og ikke noe særlig i utganspunktet. Dårlige komponenter skinner igjennom, så om mulig ville jeg byttet.

 

GX 650w finnes i to vidt forskjellige typer, av forskjellige produsenter, så ikke lett å vite hvem du har.

 

Men det vil nok holde greit til det oppsettet. Skal man bare ha en RM-PSU i den, ja så kunne man vel nesten bare vurdert å fortsatt å brukt den.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan f.eks ta en Evga g2 750 supernova. Masse for penga, og koster bare usle 50kr mer.

https://www.dustinhome.no/product/5010798602/supernova-750-g2

 

Gode komponenter og jevnt over en meget solid strømforsyning.

 

Liker man å holde seg til Corsair navnet (selv om det i grunn ikke har så mye å si, siden de bare setter navnet sitt på alt mellom a til å og ikke lager noen selv), så er Ax-serien og Axi-serien gode valg. Om støynivå er svært viktig (er selvsagt viktig generelt sett, men ekstra viktig), så er Corsair sin nye HXi-serie svært stillegående. Jeg kan ikke stå helt 100 % inne for komponentene og produsenten, men de er nå uansett over RM-serien.

 

Det finnes selvsagt også en haug andre PSUer som kan funke greit, men det er de mest populære, hvor førstnevnte er den jeg kan anbefale mest i denne sitausjonen. :)

 

Så spørs det bare hva dustin sier, da de har rett til å bytte den i en lik om de vil.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...