Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med PSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og spilt på PCen i går, da sikringa for stua plutselig gikk. Nå går sikringa med en gang jeg setter i kontakten til PCen.

PCen har jeg bygd selv for 1år siden. Har ikke vært noen problemer med den før nå.

Spec:

MB: Asus z87-A

PSU: Corsair RM 650W

GPU: Asus GTX 780

CPU: 4670K

2x4GB ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å koble psu av og prøv å koble på kunn psu til strøm

funker ikke det prøv å koble til 16amp kurs *Mvh en ikke-elektriker*

Skrevet

Niks, du skal aldri bruke ledninger på andre PSU'er enn de som kommer med den du kjøper. Det er ikke sikkert de benytter samme utganger som gamle ledninger. Så bruk ALLTID ledninger som kommer med den PSU'en du kjøper.

Skrevet

Har sendt mail til Dustin, håper jeg får en ny.

I den gamle PCen min sitter den en PSU som heter Cooler Master GX 650W. Tror den ble kjøpt i 2010. Kan jeg bruke den mens jeg venter på en ny?

Skrevet (endret)

Tja, går nok det. RM-serien er semi kinakvalitet, og ikke noe særlig i utganspunktet. Dårlige komponenter skinner igjennom, så om mulig ville jeg byttet.

GX 650w finnes i to vidt forskjellige typer, av forskjellige produsenter, så ikke lett å vite hvem du har.

Men det vil nok holde greit til det oppsettet. Skal man bare ha en RM-PSU i den, ja så kunne man vel nesten bare vurdert å fortsatt å brukt den.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan f.eks ta en Evga g2 750 supernova. Masse for penga, og koster bare usle 50kr mer.

https://www.dustinhome.no/product/5010798602/supernova-750-g2

Gode komponenter og jevnt over en meget solid strømforsyning.

Liker man å holde seg til Corsair navnet (selv om det i grunn ikke har så mye å si, siden de bare setter navnet sitt på alt mellom a til å og ikke lager noen selv), så er Ax-serien og Axi-serien gode valg. Om støynivå er svært viktig (er selvsagt viktig generelt sett, men ekstra viktig), så er Corsair sin nye HXi-serie svært stillegående. Jeg kan ikke stå helt 100 % inne for komponentene og produsenten, men de er nå uansett over RM-serien.

Det finnes selvsagt også en haug andre PSUer som kan funke greit, men det er de mest populære, hvor førstnevnte er den jeg kan anbefale mest i denne sitausjonen. :)

Så spørs det bare hva dustin sier, da de har rett til å bytte den i en lik om de vil.

Endret av Andrull
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...