Gå til innhold

Kan noen se på søknaden min for stilling som matbutikkmedarbeider?


Anbefalte innlegg

Ville ha nok skrevet en hel side av søknaden. Dele opp i flere avsnitter slik at det ikke blir en vegg med tekst. Hvis du har jobbet for Råtass AS så kan du i allefall fortelle et par linjer med hva du gjorde der og hva du har lært deg der.

 

"... og har veldig lyst på..." dropp dette og skriv at du er interessert. Tror du at du er den eneste som søker etter samme jobben? ;)

 

Dropp den desperate tittelen, du må opptre deg litt mer profesjonell! Jeg anbefaler at du googler litt eksemplarer på gode søknader. Ellers, grei søknad for en som er 16 år gammel! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du få formen i orden. Ditt navn (med store forbokstaver), adresse og kontaktinfo, tom linje, datoen høyrestilt, to tomme linjer, mottakers navn og adresse (men ikke tlf og sånt - de vet de jo selv).

Tre tomme linjer, overskrift, én (og kun én) tom linje, så teksten. Som ikke skal begynne med hei.

 

Så må du ha to-tre tomme linjer etter Med vennlig hilsen der du skriver navnet for hånd, og under der navnet skrevet på PC.

 

det med korps er relevant, for da vet arbeidsgiver, at jeg er opptatt to ganger i uken til vanlig.

Men det vil jo ikke du at arbeidsgiver skal vite! Og uansett burde du i såfall bare opplyst hvilke dager du er opptatt. Eller mye bedre: hvilke dager du er ledig.

 

Selv om det hadde jo vært litt morsomt med "jeg spiller trombone to ganger i uka (men det har jeg ikke tenkt å gjøre på jobben)". ;)

 

Sjefen din bryr seg neppe om når du har bursdag. Ei heller hva du har "lyst til".

 

"Jeg er en positiv gutt". Her bør det komme en god "begrunnelse". Din begrunnelse er at du alltid smiler. Det er kanskje mer elegant å koble med at du allerede har jobbet.

 

Søker du kun fast, kun tilkalling eller åpen for begge?

 

Å skrive at du liker å få gjort ting raskt å nøye kan være et feilsteg:

1. Hva hvis du faktisk er helt ordinær på disse punktene? Forbered deg på at du blir bedt om eksempler.

2. Tenk om butikksjefen er en skikkelig amøbe, og tenker "uff, en jævla pedant" og kaster søknaden din i søpla?

 

Venter på tilbakemelding

Det siste bildet du vil skape i hodet til en arbeidsgiver at du er en kop som sitter og venter.

 

Jeg gjør et forsøk sent på kvelden:

 

 

per olsen

perolsongate 44

[email protected]

69696996

 

14.01.15

mottaker

mottakers postadresse

 

 

 

SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDER

 

Jeg er en 16 år gammel mann som ser etter en jobb for det neste året, og gjerne lenger. Fast eller tilkalling. (<- Her viser du at du er fleksibel, uten å bruke f-ordet.) Jeg er en positiv gutt som tidligere har jobbet som badevakt på Sjøsanden feriesenter <i x måneder>, og for Råtass AS. Hos Råtass gjorde jeg/lærte jeg ..... (ikke skriv hvor mange brosjyrer du delte ut - har du delt ut så få at de kan telles virker det lite uansett om det er titusenvis ;) )

 

Jeg har godt humør, og er ikke redd for å ta i et tak. (<- Ha eksempler klare når du blir spurt hva slags tak du har tatt i.) For tiden kan jeg arbeide mandag, tirsdag, torsdag, og hele dagen lørdag. Om dagen går jeg på Mandal VGS. (<- Dette har du med for å vise at du ikke er en dropout, og pga arbeidstid.) Jeg er sikker på at det blir trivelig (eller hvilket nå ord som brukes på din side av landet) å jobbe med dere.

 

Ring gjerne for å avtale et intervju. (Hvis jeg er opptatt, vennligst ring igjen senere.) <- Kanskje litt over kanten, men du fremstår både ettertraktet ("opptatt") og villig på jobben ("ring igjen").

 

Med vennlig hilsen

 

 

Per Olsen

Lenke til kommentar

 

 

Da ville jeg latt være å nevne det i søknaden og heller diskutert arbeidstid på intervjuet.

 

Eller hatt et eget avsnitt, om hobbyer/fritidsaktiviteter. Men, de må ikke gå ut over jobben! Da er det normalt positivt. Folk som ikke har interersser/hobbyer, er spessielle.

 

Er TS oppatt hele dagen, eller på et spessielt tidspunkt (to ganger i uken), MÅ det nevnes i søknaden. TS må også være klar over at han/hun konkurerer med arbeidsvillige svenske, polske og div. andre , som kjedene er villige til å innvistere i, til for del for late nornmenn. Så en må være på tilbudssiden og ikke tro at en selv, er enestående grunnet nationalitet og språk.

Lenke til kommentar

Først må du få formen i orden. Ditt navn (med store forbokstaver), adresse og kontaktinfo, tom linje, datoen høyrestilt, to tomme linjer, mottakers navn og adresse (men ikke tlf og sånt - de vet de jo selv).

Tre tomme linjer, overskrift, én (og kun én) tom linje, så teksten. Som ikke skal begynne med hei.

 

Så må du ha to-tre tomme linjer etter Med vennlig hilsen der du skriver navnet for hånd, og under der navnet skrevet på PC.

 

 

det med korps er relevant, for da vet arbeidsgiver, at jeg er opptatt to ganger i uken til vanlig.

Men det vil jo ikke du at arbeidsgiver skal vite! Og uansett burde du i såfall bare opplyst hvilke dager du er opptatt. Eller mye bedre: hvilke dager du er ledig.

 

Selv om det hadde jo vært litt morsomt med "jeg spiller trombone to ganger i uka (men det har jeg ikke tenkt å gjøre på jobben)". ;)

 

Sjefen din bryr seg neppe om når du har bursdag. Ei heller hva du har "lyst til".

 

"Jeg er en positiv gutt". Her bør det komme en god "begrunnelse". Din begrunnelse er at du alltid smiler. Det er kanskje mer elegant å koble med at du allerede har jobbet.

 

Søker du kun fast, kun tilkalling eller åpen for begge?

 

Å skrive at du liker å få gjort ting raskt å nøye kan være et feilsteg:

1. Hva hvis du faktisk er helt ordinær på disse punktene? Forbered deg på at du blir bedt om eksempler.

2. Tenk om butikksjefen er en skikkelig amøbe, og tenker "uff, en jævla pedant" og kaster søknaden din i søpla?

 

Venter på tilbakemelding

Det siste bildet du vil skape i hodet til en arbeidsgiver at du er en kop som sitter og venter.

 

Jeg gjør et forsøk sent på kvelden:

 

 

per olsen

perolsongate 44

[email protected]

69696996

 

 

14.01.15

mottaker

mottakers postadresse

 

 

 

SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDER

 

Jeg er en 16 år gammel mann som ser etter en jobb for det neste året, og gjerne lenger. Fast eller tilkalling. (<- Her viser du at du er fleksibel, uten å bruke f-ordet.) Jeg er en positiv gutt som tidligere har jobbet som badevakt på Sjøsanden feriesenter <i x måneder>, og for Råtass AS. Hos Råtass gjorde jeg/lærte jeg ..... (ikke skriv hvor mange brosjyrer du delte ut - har du delt ut så få at de kan telles virker det lite uansett om det er titusenvis ;) )

 

Jeg har godt humør, og er ikke redd for å ta i et tak. (<- Ha eksempler klare når du blir spurt hva slags tak du har tatt i.) For tiden kan jeg arbeide mandag, tirsdag, torsdag, og hele dagen lørdag. Om dagen går jeg på Mandal VGS. (<- Dette har du med for å vise at du ikke er en dropout, og pga arbeidstid.) Jeg er sikker på at det blir trivelig (eller hvilket nå ord som brukes på din side av landet) å jobbe med dere.

 

Ring gjerne for å avtale et intervju. (Hvis jeg er opptatt, vennligst ring igjen senere.) <- Kanskje litt over kanten, men du fremstår både ettertraktet ("opptatt") og villig på jobben ("ring igjen").

 

Med vennlig hilsen

 

 

Per Olsen

Lenke til kommentar

 

Først må du få formen i orden. Ditt navn (med store forbokstaver), adresse og kontaktinfo, tom linje, datoen høyrestilt, to tomme linjer, mottakers navn og adresse (men ikke tlf og sånt - de vet de jo selv).

Tre tomme linjer, overskrift, én (og kun én) tom linje, så teksten. Som ikke skal begynne med hei.

 

Så må du ha to-tre tomme linjer etter Med vennlig hilsen der du skriver navnet for hånd, og under der navnet skrevet på PC.

 

 

det med korps er relevant, for da vet arbeidsgiver, at jeg er opptatt to ganger i uken til vanlig.

Men det vil jo ikke du at arbeidsgiver skal vite! Og uansett burde du i såfall bare opplyst hvilke dager du er opptatt. Eller mye bedre: hvilke dager du er ledig.

 

Selv om det hadde jo vært litt morsomt med "jeg spiller trombone to ganger i uka (men det har jeg ikke tenkt å gjøre på jobben)". ;)

 

Sjefen din bryr seg neppe om når du har bursdag. Ei heller hva du har "lyst til".

 

"Jeg er en positiv gutt". Her bør det komme en god "begrunnelse". Din begrunnelse er at du alltid smiler. Det er kanskje mer elegant å koble med at du allerede har jobbet.

 

Søker du kun fast, kun tilkalling eller åpen for begge?

 

Å skrive at du liker å få gjort ting raskt å nøye kan være et feilsteg:

1. Hva hvis du faktisk er helt ordinær på disse punktene? Forbered deg på at du blir bedt om eksempler.

2. Tenk om butikksjefen er en skikkelig amøbe, og tenker "uff, en jævla pedant" og kaster søknaden din i søpla?

 

Venter på tilbakemelding

Det siste bildet du vil skape i hodet til en arbeidsgiver at du er en kop som sitter og venter.

 

Jeg gjør et forsøk sent på kvelden:

 

 

per olsen

perolsongate 44

[email protected]

69696996

 

 

 

14.01.15mottaker

mottakers postadresse

 

 

 

SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDER

 

Jeg er en 16 år gammel mann som ser etter en jobb for det neste året, og gjerne lenger. Fast eller tilkalling. (<- Her viser du at du er fleksibel, uten å bruke f-ordet.) Jeg er en positiv gutt som tidligere har jobbet som badevakt på Sjøsanden feriesenter <i x måneder>, og for Råtass AS. Hos Råtass gjorde jeg/lærte jeg ..... (ikke skriv hvor mange brosjyrer du delte ut - har du delt ut så få at de kan telles virker det lite uansett om det er titusenvis ;) )

 

Jeg har godt humør, og er ikke redd for å ta i et tak. (<- Ha eksempler klare når du blir spurt hva slags tak du har tatt i.) For tiden kan jeg arbeide mandag, tirsdag, torsdag, og hele dagen lørdag. Om dagen går jeg på Mandal VGS. (<- Dette har du med for å vise at du ikke er en dropout, og pga arbeidstid.) Jeg er sikker på at det blir trivelig (eller hvilket nå ord som brukes på din side av landet) å jobbe med dere.

 

Ring gjerne for å avtale et intervju. (Hvis jeg er opptatt, vennligst ring igjen senere.) <- Kanskje litt over kanten, men du fremstår både ettertraktet ("opptatt") og villig på jobben ("ring igjen").

 

Med vennlig hilsen

 

 

Per Olsen

 

 

Takk for langt svar, men tenk at jeg er en 16 år gammel; mine kunnskaper med søknad, jeg kan ikke skrive som en 50 år gammel mann, for da; om jeg skriver som en 50 år gammel mann med mye kunskaper; kommer på et intervju og oppfører meg som en tenåring;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...