Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få fraktet en bil? (Ikke kjørbar)


Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Bilen min står inne på et stengt område her siden jeg fikk den levert på et verksted av Viking da den krasjet (for takst).

 

Fant ut at det ikke var noe å reparere, så selger som delebil, men hvordan skal jeg få fraktet den derfra? Jeg må få tatt bilder og ha den hjemme hvis noen er interessert i å se på den..

 

Hva er alternativene? Blir jo dyrt å få fraktet den hjem fra verksted av Viking e.l siden de skal ha så mye for det..

 

Og om noen har biltilhenger, hvordan får man en ødelagt vil oppå den? Er helt ny her, og stresset for jeg må få den bilen ut av verksted-plassen asap..

 

Det er sideskjermen som er trykt inn i hjulet, så ingen mulighet for å kjøre den oppå evt tilhenger pga det :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilhengere har vanligvis vinsj (som på båthengere, sånn med håndsveiv) som kan brukes for å laste biler som ikke går for egen maskin. Går nok å vinsje den på med et "stivt" hjul også, men av kan bli verre. Kan jo slepe den bakover med en annen bil eller surre den fast i en stolpe og kjøre hengeren frem...

 

Løfte med gaffeltruck, traktor med pallegafler? Enten under kanalene, eller gjennom åpne vinduer/dører (om du skal spare på dørene, skru dem av, ellers blir nok ramma rundt vinduet bøyd..) -det siste vil skade taket, men om selve karosseriet ikke er mer å samle på, så...

Lenke til kommentar

Null problem å dra en bil med et låst hjul opp på bilhenger om man bare bruker noe under hjulet så den sklir lettere, plastspett som nevnt over her funker, eventuelt kan du jekke bilen opp og bruke en metaplate under hjulet, det funker og. Har selv dratt flere biler opp på bilhenger hvor det var null hjul, dette er riktignok litt mer jobb, men det går fint det og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...