Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp? Influensa? Syk igjen!


Infectionsys

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Julaften, 24. Desember fikk jeg influensa/forkjølelse lignende symptomer. Tett nese, tette ører, rennende nese, sår hals og hoste. Etter en tur til fastlegen, fikk jeg vite at det kanskje kunne være virus, og ikke noe spesiel \t de kunne gjøre. Ca. 1-2 uker senere, ble jeg delvis friskmeldt. Joda, det eneste som var igjen var sår hals og hoste.

 

Men før over igår, ble jeg litt hesere med litt verre hals, tenkte ikke noe stort om det, før igår. Ble mye dårligere, hodepine, tett og rennende nese, hoste. Spesielt får jeg vondt i nedre deler av ryggen ved hosting. Vondt i nakken og øynene.

 

Nesa renner hvert 2. minutt, bare gjennom dette innlegget har jeg pusset nesa 6 ganger. Det kommer ikke slim, men kun noe gjennomsiktig væske/vann aktig.

 

Var hos lege vakta igår, hvor jeg kastet opp alt jeg hadde spist samme dag, jeg mistet synet (det ble hvitt), svimmel og klarte ikke stå på egne bein. Dette så heldigvis sykepleierne hos legevakta, fikk deretter rullestol og ble fraktet til et rom.

 

Trenger virkelig tips, har ikke tid til å være syk akkurat nå. Var helt greit i juleferien, selv om julen ble ødelagt, var det heldigvis ferie. Mtp skole, er det ikke greit å ha vondt i hode i over 24 timer, (til nå).

 

Hva kan jeg gjøre? ÅPEN FOR TIPS!!

 

På forhånd takk

 

Hilsen

Gutt, 17 år.

Endret av Secto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor aktiv har du vært mens du har vært syk? Influensa kan bli farlig..

Ble du ikke undersøkt på legevakten?

 

Ikke så spesielt aktiv, vært en del slapp. Var ute på butikker og lengre ruter hvor det trengtes buss, ikke i mer enn 20min per bussrute, da. Men ble jo bedre da, kanskje ikke helt men har blusset opp igjen. Legevakten tok urinprøve og CRP, blodsukker og blodprosent osv, uten å finne noe spesielt. Alt var helt fint sa de.

 

 

Mykoplasma? Har du blitt utredet?

Nå har de hørt på lungene mine både idag og igår, også hjertet. Igår sjekket de også halsen, og joda litt rød var den. Ikke noe mer.

Endret av Secto
Lenke til kommentar

Fått en kraftig influensa ser det ut som da..

 

Jeg bor alene og vet såklart hvor dritkjipt den influensadriten kan være..

 

Pleier å behandle meg selv med å gå til innkjøp på Meny som "takk og pris" ligger 100 m unna:

-Ester C vitamin høykonsentrert

-Toro rett i koppen supper

-Banan

-Chips (har hørt er bra pga. saltet drepte litt bakterier visst)

-Jeg spiser pølse i lompe, lett å lage, lett å spise og få ned i magen

-Mr. Lee nudelsupper, bare å koke opp vann

-Paracet er ett must, ikke glem å ta de

-Møllers dobbel Omega 3 og 6, denne er kanskje beste av alt..

Fordi jeg tar hver eneste dag, sjuk eller ikke og f.ex ble mye fortere frisk etter en liten forkjølels i romjula.

-Såklart drikk en del vann, ikke for mye, men litt Eplejuice også f.ex

-På apoteket: Noskapin hostesaft, hjelper mot hals

-Fribol Host Hals Pastiller etter Noskapinen

-Otrivin Nesespray med Menthol

 

Viktig er at man også ligger i senga og anstrenger seg så lite som mulig så kroppen får fiksa viruset, og ikke frys på bena da tar det selvsagt lenger tid..

Veldig fint å bare sove seg imellom det, hender jeg tar litt Jagermeister sånn mot halsen pluss litt berusningeffekt hjelper på Humøret, da får man lettere sovnet også.

 

Greia er at med virus så er det ikke no medisin man kan bare ta for å bli helt frisk igjen, kroppen må behandle det ferdig ut av systemet og det kan ta litt tid, men man kan såklart lindre smertene som du ser..

Så er vel no sånt jeg pleier å gjøre, og det funker for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...