Gå til innhold

Siviløkonom CBS


MesterDefoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Danmark, eller i alle fall CBS, bruker gamle titler. Cand.merc. tilsvarer 5 års utdannings innen økonomi, og altså det man vil kalle en "siviløkonom" i Norge. Når det er sagt er ikke siviløkonom lenger en tittel i Norge det heller. Ei heller sivilingeniør, sivilarkitekt osv. Noen læresteder velger å holde på titlene, men det er ikke beskytta titler lenger.

 

Det heter vel oftest MBA (Master of Business Administration) eller MAcc (Master of Accountancy)

 

(og tilsvarende MSc = Master of Science for ingeniører)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hva er kravene for å søke seg inn på et av cand.merc linjene på CBs? Bare masteren altså, jeg har en bachelor. Hvilken av dem er ansett om det mest prestisjefylte applied economics and finance?

Jeg vil tro at du får Siviløkonom-tittelen så lenge du velger en av linjene med undertittelen "MSc in Economics and Business Administration (cand.merc.)".

 

Jeg regner med at du må velge noe innenfor "Economics, Finance and Accounting", kanskje også "Business Management". Applied Economics and finance tror jeg du er trygg på. Jeg vil imidlertid ikke gå for et studie bare for å oppnå prestisje. Velg en linje du interesserer deg for. :)

 

Som nevnt tidligere er det Econa som behandler søknaden når du søker om Siviløkonom-tittelen. Send en mail til de og spør. Forøvrig finner du informasjon om inntak på informasjonssiden om linjen. Det kreves muligens at du tar en TOEFL-test. Du må også skrive en motivasjonssøknad. Utover det kreves det selvfølgelig bra nok snitt! Tror det bare er i Norge de oppgir nøyaktig snitt, men det kreves nok en B eller bedre. Usikker på hvor sterk B du burde ha.

Lenke til kommentar

Hvilken linje er det som gir deg retten til tittelen siviløkonom på CBS?

Hva er kravet for å komme inn på denne og fristen for å søke?

 

Jeg får bare opp noe som heter cand.merc, det kan vel ikke være det samme?

Har du forresten en viss formening om karaktersnittet som trengs for å komme inn på Master ved CBS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...