Gå til innhold

hjelp av Asus RT-AC66U


Anbefalte innlegg

hei! har kjøpt en sånn her: https://www.komplett.no/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/757756

 

har koblet den opp osv. men jeg får bare samme hastighet som den andre jeg hadde. har altibox. har vært mye fram og tilbake av koblingen nå. og en gang fikk jeg 96Mb/s i upload speed, men har ingen ting nå. kan noen værsåsnill og hjelpe meg?

 

 

 

 

 

 

dette er resultatet med Asus_5G:

 

4049019537.png

 

Dette er med Asus

 

4049040646.png

 

 

Dette med det vanlige nettet vi hadde:

 

4049050870.png

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slik router ønsker jeg meg til min ISDN linje :-)

 

Seriøst, en router vil aldri levere høyere hastighet enn det du betaler for.

 

trodde ihvertfall jeg kunne oppnå rundt 60mbps ihvertfall. så da har jeg egentlig ikke bruk for den da, siden den skiller mellom 3mb fra den vi hadde fra før?

Lenke til kommentar

 

En slik router ønsker jeg meg til min ISDN linje :-)

 

Seriøst, en router vil aldri levere høyere hastighet enn det du betaler for.

 

trodde ihvertfall jeg kunne oppnå rundt 60mbps ihvertfall. så da har jeg egentlig ikke bruk for den da, siden den skiller mellom 3mb fra den vi hadde fra før?

 

Det hadde du også fått hvis du hadde betalt Altibox for det.

 

Det må nesten være steg 1.

Lenke til kommentar

Hvis internettlinja di er på 60Mb så burde du få det resultatet på hastighetstestene.

så da trenger jeg egentlig ikke den asusen da? kan du forklare meg litt hvordan den fungerer? eller hva den egentlig gjør? ble anbefalt av altibox og kjøpe den

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar

 

Hvilken hastighet skulle du hatt?

Målt med kabel eller trådløst? Hvis trådløst, sjekk kablet.

Er hjemmesentralen i bridge mode?

img_4012.jpg

 

står jo 1,3gbps. men oppnår aldri det?

:wallbash:

 

Prøv å måle mellom to enheter på ditt lokale nettverk.

 

 

Hvilken hastighet/abonnement har du fra Altibox? Som andre sier så får du ikke mer enn du betaler for om du kjøper ny ruter...

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken hastighet skulle du hatt?

Målt med kabel eller trådløst? Hvis trådløst, sjekk kablet.

Er hjemmesentralen i bridge mode?

img_4012.jpg

 

står jo 1,3gbps. men oppnår aldri det?

:wallbash:

 

Prøv å måle mellom to enheter på ditt lokale nettverk.

 

 

Hvilken hastighet/abonnement har du fra Altibox? Som andre sier så får du ikke mer enn du betaler for om du kjøper ny ruter...

 

er vel sikkert 35/35

Lenke til kommentar

så hvorfor blir jeg anbefalt og kjøpe den da for å få bedre hastighet?

Du får spørre den/de som har anbefalt det da.

 

Det er mange som klager på hjemmesentralen til Altibox, og med en god ruter kan du oppnå lengre rekkevidde, mer fleksibilitet når det gjelder plassering (som kan hjelpe på dekning) og bedre ytelse hvis det er mange nabonettverk på 2,4 GHz ved å bruke 5 GHz. Denne ruteren vil også kunne gi mye høyere hastighet trådløst på ditt lokale nettverk (f.eks. overføring mellom NAS og PC e.l.).

Lenke til kommentar

 

så hvorfor blir jeg anbefalt og kjøpe den da for å få bedre hastighet?

Du får spørre den/de som har anbefalt det da.

 

Det er mange som klager på hjemmesentralen til Altibox, og med en god ruter kan du oppnå lengre rekkevidde, mer fleksibilitet når det gjelder plassering (som kan hjelpe på dekning) og bedre ytelse hvis det er mange nabonettverk på 2,4 GHz ved å bruke 5 GHz. Denne ruteren vil også kunne gi mye høyere hastighet trådløst på ditt lokale nettverk (f.eks. overføring mellom NAS og PC e.l.).

 

prøvde å laste ned noe nå. fikk bedre hastighet på det vi hadde fra før 3,5MB/s mens hvis jeg tok asus fikk jeg mellom 1,5 og 2,5 :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...