Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy A3 og A5


Anbefalte innlegg

Er stor Samsung-mann selv og svært fornøyd med det og jeg synes definitivt at alle Samsung-smarttelefoner er ganske like, men selv om de ofte er svært like hverandre betyr det ikke at en er vanvittig mye penere enn enn annen. F.eks. synes jeg SIII er rund, rar og virker "plasticky" og billig, mens jeg gjerne kan stå i butikken og sikle atmed en Alpha. Likevel kan man plassere de på siden av hverandre og påpeke at det ikke er noen massiv forskjell.

 

Har selv Galaxy Note 3 og hadde tidligere SII, og jeg synes faktisk at de to er svært like. Forstørr SIIen, utnytt bezelen bedre, gjør ramma og andre detaljer kromfarget så har man mer eller mindre en Note 3.

 

Jeg tør påstå at dette gjelder de fleste andre mobilprodusenter og, men hva har det å si om ikke designet er veldig annerledes fra generasjon til generasjon? Det er trossalt en rektangulær dings som skal bestå av 4,7" til 5,7" skjerm (oftest) med minst mulig bezel (om ikke man er Apple, da) - det er ikke så utrolig mange revolusjonerende måter å gjøre det på sånn som det er i dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det nødvendig med en såpass aggressiv / sarkastisk tone? Her forsøker vel folk bare å legge frem hva de mener med at utseende, spesielt sett forfra har vært veldig likt over flere generasjoner og modeller. Det at du er av en annen oppfatning er jo i din fulle rett, akkurat som andre nesten må få lov til å være av en annen oppfatning enn det du er. Du er nok ikke noe mer habil eller inhabil enn de fleste av oss i denne diskusjonen og jeg ser ikke helt hvorfor du skulle føle det sånn den ene eller den andre veien.

 

Rent personlig så syntes jeg alle utenom Galaxy S3 og Note 2 er veldig mye av det samme, spesielt sett forfra. Etter Galaxy S4 og Galaxy Note 3 så har de beveget seg tilbake mot Galaxy S2 og Galaxy Note designet. Dette er nå bare min mening, ei heller påstår jeg at det er noe som helst negativt ved det. Dette desperate behovet for radikale designforskjeller føler jeg er veldig oppskrytt og har fryktelig lite for seg om ikke det designet som foreligger i utgangspunktet er helt på viddene og har et desperat behov for forbedring.

 

 

Jeg tror også du misforstår hva hvertfall jeg selv mente (og FiveInline) siktet til når vi sier det er for marginale forskjeller fra generasjon til generasjon og modell til modell. Selv siktet jeg overhode ikke til utseende, men heller det faktum at nyvinninger og gevinst iform av forbedret ytelse har minimalt for seg nå som telefonene uansett har blitt såpass raske som de har blitt og utviklere generelt er mindre opptatt med optimalisering mot de kraftigste modellene, samtidig som antallet nye og nyttige funksjoner og finesser fra generasjon til generasjon er helt minimal.

 

Forskjell på en Galaxy S3, S4, S5 og en Galaxy Alpha hva gjelder funksjonalitet og finesser er temmelig minimal. Jeg ville nok ikke anbefale noen å plukke opp en Galaxy S3 i dag da den begynner å bli noe treg (mye takket være tungdrevet Touch Wiz) og ikke vil se noen fremtidligere oppdateringen. Men at folk sliter med å velge mellom Galaxy S4, S5 og Alpha forstår jeg godt og da forstår jeg også at folk sliter med å forsvare prisen for å gå for de dyrere modellene og hvorfor folk ikke ser noe behov ved å oppgradere sin Galaxy S4 til en S5 eller Alpha med det første.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke aggressiv RamGuy, ingen vits å bruke dårlig tilslørt hersketeknikk og agere forumpoliti.

Dere missforsår også , det om hva jeg definerer/legger i i likhetstrekk , det jeg forsøker å formidle er at det går litt lengre enn inntrykk av modellbilde av fremsiden samtidig at man må se bort fra firmaets signatur stempel.

Sammenliknes slik kommer jo alle produsenters signatur/merkevare/branding trekk frem og alt av produkter likner på hverandre.

Alle HTC toppmodeller likner hverandre , alle Nokia WP, alle Apple iPhone, alle Sony etc.

Lenke til kommentar

Det er heller ikke nødvendig å tro at det er noe form for tilslørt bruk av hersketeknikker eller forsøk på agering av forumpoliti bare fordi jeg syntes det er unødvendig å ha en såpass krass og sarkastisk holdning som du hadde i ditt forrige innlegg;

 

 

 

Å ja tusen takk.
Bilder med feil skalering er jo selvfølgelig mye bedre enn å ha de i hendene selv .
Å ha brukt flere av de galaxy modellene daglig over flere måneder betyr jo ingenting og gjør meg selvfølgelig inhabil til å vurdere likhetene mellom dem.

 

 

 

Det samme kan jo forsåvidt sies til Mikkis2k når han skriver ting som;

 

 

 

Uff ja de er kjeeeeempe forskjellige.. siden mine øyne er så dårlig som du skal ha det te... så kos deg med denne paint driten e lagde te den. BARE fordi du deg selv ikke ser dette betyr ikke at det er noe galt med andres øyne

 

 

 

Det er ingen grunn til å dra diskusjonen ut i et passivt aggressivt og sarkastisk spor, det fører sjeldent noe som helst positivt med seg.

 

 

 

Og som jeg har sagt hele veien; Jeg sier ikke at det er noe som helst galt med at telefonene har store likheter og fellestrekk. Personlig syntes jeg dette oppskrytte jaget etter at alle nye modeller skal på død og liv ha flokande nytt design er totalt meningsløst. Om ikke det forrige designet hadde store rom for forbedringspotensial så er det fryktelig liten vits å endre noe bare for å endre det.

 

Det er så definitivt ikke sånn at produsenter som Apple, HTC, LG og Sony nødvendigvis er så mye mer radikale enn hva Samsung er på desigfronten. På ingen som helst måte. Man legger kanskje litt ekstra merke til det med Samsung da de gjerne kommer ut med temmelig mange flere telefoner og modeller årlig enn hva de øvrige aktørene gjør, og de fleste av disse modellene har jo mer eller mindre alle de samme fellestrekkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke nødvendig å tro at det er noe form for tilslørt bruk av hersketeknikker eller forsøk på agering av forumpoliti bare fordi jeg syntes det er unødvendig å ha en såpass krass og sarkastisk holdning som du hadde i ditt forrige innlegg;

 

 

Å ja tusen takk.

Bilder med feil skalering er jo selvfølgelig mye bedre enn å ha de i hendene selv .

Å ha brukt flere av de galaxy modellene daglig over flere måneder betyr jo ingenting og gjør meg selvfølgelig inhabil til å vurdere likhetene mellom dem.

 

 

Det samme kan jo forsåvidt sies til Mikkis2k når han skriver ting som;

 

Uff ja de er kjeeeeempe forskjellige.. siden mine øyne er så dårlig som du skal ha det te... så kos deg med denne paint driten e lagde te den. BARE fordi du deg selv ikke ser dette betyr ikke at det er noe galt med andres øyne

 

 

Det er ingen grunn til å dra diskusjonen ut i et passivt aggressivt og sarkastisk spor, det fører sjeldent noe som helst positivt med seg.

 

 

 

Og som jeg har sagt hele veien; Jeg sier ikke at det er noe som helst galt med at telefonene har store likheter og fellestrekk. Personlig syntes jeg dette oppskrytte jaget etter at alle nye modeller skal på død og liv ha flokande nytt design er totalt meningsløst. Om ikke det forrige designet hadde store rom for forbedringspotensial så er det fryktelig liten vits å endre noe bare for å endre det.

 

Det er så definitivt ikke sånn at produsenter som Apple, HTC, LG og Sony nødvendigvis er så mye mer radikale enn hva Samsung er på desigfronten. På ingen som helst måte. Man legger kanskje litt ekstra merke til det med Samsung da de gjerne kommer ut med temmelig mange flere telefoner og modeller årlig enn hva de øvrige aktørene gjør, og de fleste av disse modellene har jo mer eller mindre alle de samme fellestrekkene.

Ja takk te noe nytt enn noe dritt som man ser 100 vis av ganger i løpet av et år. Det er ikke oppskrytt eller overdrevent å spør om nytt design. Gi meg nokia 930 med android og e hadde vært fornøyd lenge! Eller sort apple iPhone 5, disse 2 er utrolig fint designet og ser bra ut og skiller seg ut, unntak av iPhone da selvfølgelig... Men ja, hvorfor er det bare større skjerm, tynnere tlfn, mest mulig pixler osv isteden for at de fokuserer på det som faktisk er viktigst? Batteri,design,muligheter osv.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så jævlig stygg og lite nytenkende. Har de ikke hatt samme designen på mobiler i snart 3 år nå? Rammene på mobilen er jo tykke som middagspølser.

Det er ingen selskap som kommer med flere nyvinninger innen mobilteknologi som Samsung. Det selskapet som har hatt mest likt design over de siste 3 årene er Apple. Samsung er vel på bunn på den list med stadig store designendringer (se Galaxy S3 vs Galaxy Alpha). Hvordan kan du påstå at rammene er tykke? De er jo på ingen måte det. Tror du bør se på hva andre produsenter lager.... Når det faktisk lage tynne kanter i high end produkter som note 4, så hylles det ikke. Bare klager på at kanten er for tynn (....?). Note 4 er jo 5.7 og mindre enn 5.5 iPhone 6 plus.

 

Så ingenting av det du sier stemmer egentlig... virker som du bare er fiendtlig innstilt ovenfor samsung.

Du tar helt feil. Er det noen som har telefoner som er så og si prikk like hvert år er det samsung og apple. de er like "gode" på dette. Slik som denne som blir vist her ligner fælt på galaxy s2. se på galaxy modellene du... eneste som viser bittelitt forskjell er alpha.. 1 mobil av sikkert 10+.. just saying.

 

Virkelig, du synes de ser like ut? Apple har faktiskt brukt det samme designet i tre generasjoner. Samsung sitt er veldig varierende. S3 er ganske forskjellig fra S2, og S4 er igjen veldig forskjellig fra S3. Forskjellen til S5 er ikke like stor. Derimot er forskjellen til Alpha og Note 4 stor (disse har veldig likt design). Hvis du synes S2, S3, S4 og Alpha ser like ut, da ser alle telefoner like ut i dine øyne....

 

 

Uff ja de er kjeeeeempe forskjellige.. siden mine øyne er så dårlig som du skal ha det te... så kos deg med denne paint driten e lagde te den. BARE fordi du deg selv ikke ser dette betyr ikke at det er noe galt med andres øyne. Samsung har rett og slett gått tebake te S2 designet og bare lagt på litt mer skjerm+litt fancy fjasete prikker forran i glasset og litt rundere frontknapp.

 

her, kos deg med paint bilde mitt!

 

KrZ0RW3m.jpg

 

Selvfølgelig er de jo like. Når det kommer til mobiler så kan du ikke gjøre så mye forskjellig når det kommer til design, og mobiler vil ha ganske mye likheter. Enhver ny mobil som kommer blir jo beskyldt for kopiering, Så når du ser i forhold til hvor forskjellige andre produsenters design er, og i forhold til resten av mobilene så er disse modellene veldig forskjellige. Jeg har sett så godt som alle disse selv. Det er absolutt stor forskjell, spesielt når det kommer til S3. Hvis du ikke ser på bildet, men i virkeligheten vil du se at S2 og Note 4 er ganske forskjellige i design. Uansett om du ikke synes de er veldig forskjellige, er de på ingen måte like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...