Gå til innhold

Hvordan er Windows nettbrett iforhold til pc med Windows


JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tidligere hatt flere Android nettbrett, men følte de ble så lik telefonen at jeg droppa det.

 

Men jeg føler nå igjen at behovet er der. Jeg ønsker samme funksjoner som som datamaskin min har. Mulighet for å spille av de samme filene, installere de samme programmene (exe-filer)

 

Vil et nettbrett med Windows kunne gjøre dette? Er et Windows nettbrett det samme som en "laptop" uten tastatur?

 

Kan man reinstallere Windows på slike? Kan jeg for eksempel installere min egen Windows som jeg har kjøpt utenom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to Acer nettbrett med fullverdig Windows 8.1 Pro, det ene ble oppdatert fra Win7.

Moderne bios kan riktignok hindre installasjon av andre OS enn Windows, men ellers er det fritt fram til å behandle slike nettbrett som en vanlig PC.

 

Hver gang jeg blir minnet på dem er jeg usikker på hva jeg skal med dem, jeg bruker dem nesten aldri. Bruker vanligvis bare Thinkpad eller Nexus 7 i tillegg til mobilen. Windows med touch blir litt feil for meg, mulig jeg er for sær?

Lenke til kommentar

Jeg har en surface pro 2. Den er som en Laptop og kan gjøre alt! :)

Har brukt den i over 1 år nå og aldri hatt problemer. Kan også kobles opp mot stor skjerm enten ved minidisplay porten eller speile trådløst via miracast. Begge måter er med lyd.

Nå har jo surface pro 3 kommet som har større og bedre skjerm + blitt en del tynnere og letter. Kickstand er også genialt.

Anbefales på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Windows Surface pro2 med 128gb i drøyt 1,5 år. Dette er akkurat som en PC.

 

Har oppgradert til siste win8 versjon gjennom Østfold fylkeskommune.

 

Konklusjon: Jeg hadde aldri brukt egne penger på denne pc'en!!!

-Brukes akkurat som en vanlig pc, bare meg meget begrensede tilkoblingsmuligheter, prosjektor fungerer en dog utmerket.

-Omtrent like tungt som en vanlig pc

-Ikke spesielt godt å holde som netbrett. Tasatur feeling på touch er ikke like bra som ipad og android.

-Bruker mye strøm( i forhold til ipad og android nettbrett)

-Bruker MYYEE strøm i dvalemodus, må slås ordentlig av om du skal ha strøm neste dag!!

-Like spennende hver gang om det starter opp eller ikke.....sliter med dette i undervisningen, dårlig softstartløsning, men det tar tid, men funker:) Brukes av en eller annen grunn alt for ofte.

-Oppløsningen er ofte litt liten for å brukes med fingrene.

-Hardwaretastaturet er godt å bruke.

-Surface tar mindre plass kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...