Gå til innhold

Netflix skal få betydelig bedre bildekvalitet


Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som ikke helt ser det store med HDR til TV/film? HDR er et greit lite triks for amatører når de tar bilder med mobiltelefonen hvor det å trikse litt for økt kontrast gjerne er å foretrekke da alternativet ofte er et temmelig middelmodig bilde. Men TV og film har langt ifra denne problematikken, her føler jeg HDR bare vil være med på å gi bildekvaliteten et kunstig høyt kontrastnivå og det er neppe å foretrekke.

 

Og som flere nevner allerede, er det en ting Netflix og nettbaserte løsninger må jobbe med så er det båndbredden som er tilgjengelig. Det er merkbare tap i bildekvalitet, spesielt under bevegelse når de struper 1080P ned til type 5-8mbit. Hva med å få på plass bedre båndbredde så vi faktisk kan få levert 1080P med 15-25mbit for de av oss som har god nok Internettkobling? Denne her propagandaen med at 1080P er 1080P og gir deg Full-HD kvalitet uavhengig av båndbredden må stoppe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

 

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

Latterlig, er du personlig konkurs?
Eh? Handler ikke så mye om penger som prinsippet om å kunne velge andre regioner med mer innhold.

Så forresten at en av netflix sjefene hadde uttalt seg om at hele denne greia var kun en vandrehistorie og at de ikke hadde noen planer om å banne noen pga noe slikt.

Prinsipp å ulovlig laste ned film, musikk etc... hvis du ikke får lov til å gjøre noe du har godtatt å ikke gjøre?

Lenke til kommentar

Og hvor i dette prinsippet kommer økonomisk konkurs inn som et alternativ? :ph34r:

 

Ellers er det nå også slik her inne på Internet at ikke alle nødvendigvis følger dine prinsipper. Ja, det gjelder vel i og for seg utenfor iInternet også.

 

 

 

hvis du ikke får lov til å gjøre noe du har godtatt å ikke gjøre?

 

Hvor mange tror du har godtatt at de aldri skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

 

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

Latterlig, er du personlig konkurs?

For alt vi vet så donerer han penger til slike tjenester. For i motsetning til netflix og andre lovlige versjoner så får du ikke noe mer innhold om du kaster mer penger på det. Han har heller ikke nevnt noe om det økonomiske aspektet.

 

Så hvordan du får det til å bli noe om økonomi er for meg et mysterium.

 

Jeg er nok ikke alene om å ha hatt større utgifter relatert til torrents, enn til streamingtjenester. Bla.: Lagringsplass (laste ned mye variert for å få et utvalgt når du først skal se), backup/redunans, og ikke minst båndbredde.

 

Koster MYE mer enn noen usle kroner i måneden for f.eks netflix.

Hadde han vært blakk hadde det vært forståelig at han piratkopierer, hvis ikke burde han betale.

Skjønner ikke helt hva du mener med kostnader med torrenting. Han kan jo bare laste ned en film, se den, slette den og laste ned ny. Kan vel umulig være nødvendig med backup hvis du bare planleger å se filmen en gang.

 

Spørsmålet var mer eller mindre retorisk, skjønner bare ikke hvorfor folk synes det er helt greit å piratkopiere hvis filmen er tilgjengelig i ditt område.

Hvis en annen tjeneste har kjøpt rettighetene til en film i ditt land så synes jeg ikke du bare kan si 'man den britiske netflix-versjonen har den' og laste den ned ulovlig.

Hvis filmen ikke er tilgjengelig i ditt land er det mer forståelig for da forventer ikke selskapet å få dine penger.

Lenke til kommentar

 

Hvis en annen tjeneste har kjøpt rettighetene til en film i ditt land så synes jeg ikke du bare kan si 'man den britiske netflix-versjonen har den' og laste den ned ulovlig.

Hvis filmen ikke er tilgjengelig i ditt land er det mer forståelig for da forventer ikke selskapet å få dine penger.

Det var nettopp det du syntes var latterlig i forrige innlegg vel og merke...

 

Hadde filmen vært tilgjengelig uten VPN, så hadde man sluppet det. Visse VPNer koster penger det også. Hvis noe ikke er tilgjengelig på norsk netflix så har du i nesten alle tilfeller to alternativer. Utenlandsk netflix eller torrents.

 

DIskusjonen rundt penger er helt irrelevant. Det er ikke de få kronene det står på når man bruker f.eks VPN for å se "nye" filmer/serier.

 

 

 

Spørsmålet var mer eller mindre retorisk, skjønner bare ikke hvorfor folk synes det er helt greit å piratkopiere hvis filmen er tilgjengelig i ditt område.

Vel, det burde vært ironisk, for premissene om at filmen er tilgjengelig (når det nevnes at man bruker VPN for å få tilgang) er i beste fall syltynn.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Hvis en annen tjeneste har kjøpt rettighetene til en film i ditt land så synes jeg ikke du bare kan si 'man den britiske netflix-versjonen har den' og laste den ned ulovlig.

Hvis filmen ikke er tilgjengelig i ditt land er det mer forståelig for da forventer ikke selskapet å få dine penger.

Det var nettopp det du syntes var latterlig i forrige innlegg vel og merke...

 

Hadde filmen vært tilgjengelig uten VPN, så hadde man sluppet det. Visse VPNer koster penger det også. Hvis noe ikke er tilgjengelig på norsk netflix så har du i nesten alle tilfeller to alternativer. Utenlandsk netflix eller torrents.

 

DIskusjonen rundt penger er helt irrelevant. Det er ikke de få kronene det står på når man bruker f.eks VPN for å se "nye" filmer/serier.

 

Spørsmålet var mer eller mindre retorisk, skjønner bare ikke hvorfor folk synes det er helt greit å piratkopiere hvis filmen er tilgjengelig i ditt område.

Vel, det burde vært ironisk, for premissene om at filmen er tilgjengelig (når det nevnes at man bruker VPN for å få tilgang) er i beste fall syltynn.

*ikke tilgjengelig på netflix

Lenke til kommentar

Du er håpefull og naiv om du tror noen andre tilbydere her i Norge har dem.

 

Netflix har desidert best utvalg, og er i grunn bare slått av seg selv på den amerikanske og britiske versjonen. Så når bare amerikanske netflix har en gitt film/serie, og mulighetene til å bruke den forsvinner, så er det eneste reelle alternativet å nedlaste.

 

Grunnen til at man har TV2 Sumo, Viaplay, HBO Nordic osv.. er for å få de seriene som kanalene selv lager.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du er håpefull og naiv om du tror noen andre tilbydere her i Norge har dem.

 

Netflix har desidert best utvalg, og er i grunn bare slått av seg selv på den amerikanske og britiske versjonen. Så når bare amerikanske netflix har en gitt film/serie, og mulighetene til å bruke den forsvinner, så er det eneste reelle alternativet å nedlaste.

 

Grunnen til at man har TV2 Sumo, Viaplay, HBO Nordic osv.. er for å få de seriene som kanalene selv lager.

 

Du er svært pessimistisk hvis du tror at netflix den eneste strømmetjenesten i Norge. Garanterer deg at du finner serier og filmer på HBO og viaplay som du ikke finner i den norske versjonen av netflix pga. de har kjøpt opp rettighetene i dette landet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ta å les innlegget på nytt du. For jeg var ganske nøye med ordbruken, og det ser ikke ut som om du oppfattet et eneste av poengene.

 

Ps: Jeg har alle de andre strømmetjenestene også, av grunner jeg også beskrev i forrige innlegg.

 

Nå snakket jo jeg ikke heller om serier de lager selv, visste ikke at viaplay laget for eksempel frozen eller captain america, er ganske sikker på at de har kjøpt rettighetene til dem.

Skjønner godt det at folk bare tenker på GoT når man nevner HBO, men de viser også filmer som Jaws og Psycho til tross for dårligere utvalg.

 

Husker for eksempel en gang jeg skulle se på the walking dead på netflix, men de hadde bare sesong 1 (og 2?), hvis jeg skulle se videre måtte jeg enten skaffe TV 2 Sumo, laste ned ulovlig eller sjekke om noen andre netflix-versjoner hadde flere sesonger. Noen folk som deg gjør da det riktige alternativet og skaffer seg tjenesten som har rettighetene mens noen laster ned ulovlig. Har vel på ingen måte kritisert deg hvis jeg husker riktig, var nok mere rettet mot Sir-Allistair sin kommentar.

 

Ps: Hvis du mener jeg enda ikke har forstått poenget med innlegget ditt bør sjekke om du formulert det riktig

Lenke til kommentar

Det begynner å komme seg nå.

 

Som regel så overlapper de bare hverandre, og det har aldri hjulpet å gå inn på de andre for å se noen ekstra sesonger av en serie.

 

Spesielt problematisk når VPNen var nede for Netflix USA. Walking dead var bla. Et problem. Usikker på når TV2 SUMO fikk det (må være første gang de nesten er up to date) Men ikke godt nok da jeg trengte det.

 

Det blir uansett bare idiotisk å diskutere, for faktum er at det er haugevis av ting du ikke har tilgjengelig her i Norge. Aner ikke hvor mange serier og filmer jeg har prøvd på samtlige tjenester. Det er STORE mangler, og selv om Amerikansk netflix hjelper, så er man selv der nødt å ty tvil piratkopiering.

 

Om amerikansk netflix går ned, ja så vil piratkopiering gå vesentlig opp. Det er ikke latterlig, det er mer eller mindre et faktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...