Zaus Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Heisann ! Har et problem med min 4 mnd gamle mus. Den låser seg til tider og utider, sånn at jeg må "dra den ut av kontakten" og inn igjen før den fungerer. Dette skjedde med min forrige mus også, så jeg lurer på hva som kan være galt. Kjipt å bruke masse penger på ny mus 3 ganger i året. Har forresten prøvd med flere andre drivere. Venter i spenning på svar.
John Kr Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Dersom du hadde samme problemet med den gamle musa så ligger feilen i din PC. Oppgrader til de nyeste driverne til Logitec eller bare rett og slett fjern de og installere de på nytt. Bruker du USB porten eller ps/2 porten (spesielle musporten)? Dersom du bruker USB porten så kan det være noe tull med USB driverne. Feilen ligger ikke i musa, men du har et driverproblem. Dersom du går inn på kontroll panelet/system/Maskinvare/enhetsbehandling hvordan ser det ut der? Har du noe spørsmålstegn (?) der?
josteinsen Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Har hatt litt småtrøbbel med MX700, etter en stund begynnte den å få hakkete bevegelser og ble unøyaktig, reinstalleringer og allt det der hjalp ikke. Kastet den etter å ha forsøkt ALT. Har ikke noe trøbbel med noen andre mus så det var musen som hadde et problem. Ps..Ta deg sammen Tommis, det der var et unødvendig svar.
Atypic Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Det kan virke som du har et problem med USB-porten din, jeg ville forsøkt a installere de nyeste chipset-driverene. Og forresten, tommis? Du er herved rapportert og jeg håper du får en gratis ferie. Slike svar er ikke humor, de er bare et irritasjonsmoment. Om du forsøker å dra en "det var bare en spøk" og "omfg plz dere eier jo ikke humor jooo!!!!111" så vit at det er et vanvittig tynt argument som rett og slett ikke holder.
Orjanp Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Prøv i forskjellige usb porter. Prøv også med overgangen til ps/2 porten. Du bør også fjerne driverene til musa og prøve uten dem. Så får vi se.
Valandil Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Ja, det der fenomenet kjenner jeg til, dog ikke med MX500, men med en MS Intellimouse Explorer 1.0. Pekeren fryser fast på skjermen, og den optiske sensoren begynner å blinke etterfulgt av ding-dong lyden fra windows når en enhet er koblet fra. Vanligvis varer det bare et noen sekunder, noen ganger (heldigvis ikke så ofte) må jeg trekke ut USB kontakten og inn igjen for at den skal begynne å virke igjen. Hvis jeg har riktig utur, hjelper heller ikke det. Det infrarøde lyset blacker helt ut, og musa er helt død. Bare omstart kan få liv i den igjen. Hva som er årsaken til dette tullet har jeg ikke kommet helt til bunns i ennå. Jeg har prøvd alt mulig og googlet nettet ganske kraftig uten å komme fram til en ordentlig løsning. Jeg har likevel gjort meg noen tanker og observasjoner: * Etter min erfaring er det ingen mus driver oppdateringer some hjelper * Rent hardware messig, er det ingenting i veien med musen. Kobler man den kun til PS/2, fungerer den helt fint. Da oppstår immidlertid et annet merkelig problem, en slags konflikt med keyboardet som hender en gang i blant.. (keyboardet dør helt ut ca en gang i uken). Jeg har forøvrig prøvd alle mulige kombinasjoner av PS2 og USB for musen og keyboardet. * Jeg er temmelig sikker på at det er et USB problem eller et problem med windows av et eller annet slag (jeg bruker windows XP) * Det spiller ingen rolle hvilken USB port musen er koblet til. * Jeg reinstallerte USB kontrollerne og reinstallerte Asus 4 in one driver for mitt A7V333 hovedkort, er ikke sikker på hvor mye det hjalp, men det virker som frekvensen av problemet er redusert * Ingen konflikter er oppdaget i device manager. Musen "fungerer som den skal". Dette er problem som oppstår temporært, sporadisk og fullstendig uforutsigbart, og for min del ikke så ofte. Dette gjør det selvsagt veldig vanskelig å diagnotisere * Ettersom problemet ikke oppstår så alt for ofte, gidder jeg ikke å reinstallere windows eller kjøpe ny mus. Det er jo ikke en gang sikkert det hjelper Hvis det er flere som har opplevd samme fenomen, vær snill og fortell om det i denne tråden, så kanskje vi kan finne årsaken..
metropol Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Jepp, jeg har også fått denne feilen helt nylig. Har vært j.... forsiktig med min win xp installasjon. 100% up-to-date med alle windows update patcher, virus oppdateringer, drivere mm. Maskinen er ren for altmulig tull og tøys. Alt for optimal drift. MEN, min logitec wireless scroller mus er DØD. Pekeren sitter klistret fast midt på skjermen. Har funnet ut i event manageren at jeg har en programvare konflikt. Dvs at flere programmer benytter samme tjeneste eller noe sånt. Forstår ikke hva som er problemet. 1. Har prøvd å oppdatere drivere (avinnstallert og innstallert på nytt) 2. Har prøvd å bytte USB porter 3. Har også problemer med systemgjenoppretting sånn helt plutselig 4. Har prøvd å bytte mus uten at dette hjalp Merkelig at flere sliter med dette akkurat nå? Er VELDIG mottakelig for råd og hjelp akkurat nå. Kjedelig med internettsurfing vha tab.
Tanguero Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Melder meg på her. MS Intellimouse optical USB Windows 2000 For få dager siden begynnte musen å vise symptomene beskrevet her. Eneste endring jeg kan huske i det siste: installasjon av HALO.
flodhest Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Zaus: Det er en liten mulighet for at USB porten din er brent, se om du kan få tak i et PCI-USB kort. Det er et kort du setter i PCI på hovedkortet ditt med en usb inngang. Er verdt et forsøk
Zaus Skrevet 4. november 2003 Forfatter Skrevet 4. november 2003 Nå har jeg fått tak i en PCI-USB så jeg skal prøve det.. Takker for hjelpen så langt.
Hondaen Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Har slettet og redigert endel innlegg her fordi enkelte personer har kommet med seksuelt støtende innlegg. De har fått en liten smekk på lanken ihåp om at det ikke skjer igjen. Enkelte av forumistene er barn som ikke har godt av slike lavmåls innlegg, så tenk over hva dere skriver. mvh Moderator
Valandil Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Er VELDIG mottakelig for råd og hjelp akkurat nå. Kjedelig med internettsurfing vha tab Some en midlertidig løsning, gå til Control Panel og velg Accessibility Options. Enable mousekeys. Du skal nå kunne styre pekeren med keyboardet (ALT+Left Shift+Numlock piltastene). Har du en USB => PS/2 konverter? Koble musen til PS/2 istedet for å se om det hjelper. Gå til Device Manager og til "Univeral Serial Bus Controllers. I mitt tilfelle står det for eksempel: General Purpose USB HUB, USB Root HUBs, VIA Rev 5 or later Universal Host Controllers, VIA USB Enhanced Host Controler. Sjekk properties for disse om det er noen konflikter, og at du har dem installert. Sjekk også CD'en som følger med hovedkortet. Er alle driverne installert? Hvis du allerede har dem installert, prøv å avinstaller og reboot og reinstaller. Forhåpentligvis skal windows oppdage at det er en 'ny USB device' koblet til. Det er en liten mulighet for at USB porten din er brent, se om du kan få tak i et PCI-USB kort Det var en interessant ide. Jeg har faktisk et slikt kort til overs, så det skal prøves. Tviler vel egentlig at det er dette som er problemet for min del. Andre USB enheter; scanner, tastatur etc virker jo som de skal, og jeg har forsøkt flere forskjellige USB porter.
draboda Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Har hatt litt småtrøbbel med MX700, etter en stund begynnte den å få hakkete bevegelser og ble unøyaktig, reinstalleringer og allt det der hjalp ikke. Kastet den etter å ha forsøkt ALT. Har ikke noe trøbbel med noen andre mus så det var musen som hadde et problem. er det bare en gang i blandt dette skjer? Det skjer nemmlig med min nyinnkjøpte mx 700!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå