Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plugget i ny harddisk, nå har jeg blackscreen med "_"... Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc.

Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_".

Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen.

Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn.

 

Trenger virkelig hjelp!

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc.

Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_".

Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen.

Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn.

 

Trenger virkelig hjelp!

Håper på svar!

 

Hva slags hovedkort har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc.

Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_".

Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen.

Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn.

 

Trenger virkelig hjelp!

Håper på svar!

Hva slags hovedkort har du?

Har et ASUS Sabertooth 990FX R2.0

Lenke til kommentar

koble fra den nye hdd, å la den starte opp på den gamle :)

 

etter du har fått pcen opp å gå igjen, går du inn i BIOS, fikser slik at den booter først fra HDD med windows på.

 

Så slår du av PCen, strøm ut av, kobler i ny HDD, i strøm igjen, og trykk på knapp!

Så dette skjedde : Tok ut nye HDD og lot den gamle HDD'en og SSD'en (SSD'en har OS'en)

Jeg skrudde på og prøvde å komme meg inn, men da kom bare ikonet til hovedkortet mitt som var der for evig. Jeg restartet og prøvde å komme meg inn i BIOSEN men da ble det fullstendig black screen...

Lenke til kommentar

 

Bare å ta ut batteriet som er på hovedkortet i 1 min :) så har du tatt en clear CMOS :)

Så nå har jeg gjort alt det. Jeg kommer inn på en svart skjerm som sier press F2 or DEL to enter UEFI BIOS setting. Trykker men ingenting funker.

Har til og med prøvd PS2 tastatur...

 

Hei.

Forsøk å starte opp med bare èn minnebrikke på hovedkortet. Om du har en defekt minnebrikke så kan systemet henge seg opp i oppstarten. Kanskje ikke særlig sannsynlig, men kan være verdt å prøve.

 

Om ikke det fungerer, koble ut alt av harddisker / ssd også for å se om du da kommer inn i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...