Gå til innhold

Haloweeeeen


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bor i Norge og så vidt jeg vet så feirer man det ikke hær .

Ingen inærheten av meg feirer det , ingen som jeg kjenner gjør det heller.

Så vidt jeg vet er dette en Amerikansk tradisjon som ikke har noe i Norge og gjøre.

Det stemmer! Samme gjelder amerikanske tradisjoner som: 1. Bombing av sivile i land der ca. 0,000001 promille er reelle bombe-mål... 2. Å gå imot FN, og verdenssammfunnet. 3. Dødsstraff...

 

^^ Nei takk! Til amerikanske tradisjoner i Norge!

Lenke til kommentar

Rister bare mer og mer på hodet ettersom vi aper etter amerikanske halloween mer og mer hvert år.

Nå lå det pokker meg gresskarpai-guide på Dagbladet, og de snakka i radioen om hvordan man skal hule ut gresskar på enklest mulig måte.

 

Såvidt jeg vet, er tradisjonen med gresskar en gammel hedensk irsk tradisjon.

De feiret Halloween (Samhain) og ofret grønnsaker og mat til gudene sine på denne kvelden. Spesiellt store grønnsaker som neper. Når så mange av irene migrerte til USA, fant de ikke en grønnsak som var like stor som neper, men gresskar lignet, og var også store. Så de begynte å dyrke gresskar og bruke disse i seremonien istedet for neper. Denne tradisjonen lever fortsatt der borte i utvanna format. Var et innslag på radio for noen dager siden, husker ikke alle detaljene i farta.

 

Det var de hardbarka kristne i USA som slo ned på de hedenske irene, men overtok selve dagen, og kalte den All Hallow's Eve (alle helgeners dag).

 

Så hvorfor vi plutselig MÅÅÅÅÅÅÅÅ kjøpe gresskar og lage lamper aner jeg ikke.

Vi har da ingen forbindelser hverken til eldgamle irske tradisjoner eller amerikanske. Vi har forbindelser direkte til Vikingene. Og de hadde ikke noen Halloween i det hele tatt :p:

Eller hvorfor vi har fornorsket "trick or treat" med patetiske oversettelser som "knask eller knep" osv. "Øl eller deng" må jo være mye bedre.

Det er jo bare få år siden hele greia kom innover handelsstanden i Norge, når de innså at de kan tjene kolossalt med penger før akkurat 31. oktober på å selge inn masse amerikansk dritt på markedet.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Da noen drittunger ringte på, åpnet vi rett og slett døra og sa: "Her er det ingen hjemme!" :roll: Men må nevne at de ungene var skikkelig stygge og plagsomme. Det dukket noen søtinger opp litt senere, og de fikk sjokkis. Så alt avhenger av utseendet på Halloween :lol:

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Hehe. Han bare prøver å leke macho, egentlig elsker han unger =D ;p

Egentlig er han bare en stor bæsj. Stakkars småunger, ikke deres feil at Norge velger å innføre Halloween.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Nå var du litt slem synes jeg. :(

Han er jo også slem.

Har to grunnlag:

Han er pålogget på msn, men nekter å svare meg på et meget viktig spørsmål.

Han sårer barn on purpose.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Kanskje han spiller CS? Jeg tror han ville svart deg hvis han var deg. Sårer barn?? WTF? De krever godteri på Halloween. De spør han "Trick eller Treat", han svarer "Trick" ( :D ) og de sier "Eller treat" og krever digg. Da har man lov til å være frekk synes du ikke? :)

Når han ba om trick, og senere får det synes jeg ikke han bør klage. Finnes verre ting enn egg og litt ketchup på døren. Det eneste tricket jeg var fikk var en plastpose utenfør døren, så snill pike er jeg :mrgreen:

 

Dessuten, hvis man spiller CS, setter man seg på borte eller logger av.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
OMFG, plz. De gir meg jo lite valg. Vil heller ha trick enn å pøse ut med godteri. Dessuten hater jeg ikke alle barn. Bare barn i alderen 4-14 år. De fleste andre er ålreite, og det fnnes også unntak. Staus på MSN er bare teit og tungvint, så det gidder jeg ikke, og ja, jeg spilte CS!

Kanskje du kan svare meg på det jeg spurte om over pm da? Noen har nemlig tatt over msn-passordet mitt... :grumpy: Typical me!

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Kanskje du kan svare meg på det jeg spurte om over pm da? Noen har nemlig tatt over msn-passordet mitt... :grumpy: Typical me!

Over PM? Tenker du på MSN? Det er fordi post-counten ikke teller i off-topic. Du får sende en mail til hotmail og si at noen har kibba passet ditt da? Eller skaffe deg en ordentlig mail. :p

Åh, hehe, da får jeg vel aldri noen flere post enn detta da :lol:

Fiksa msn igjen, så er snart logget på.

Du er den verste Halloween-pingla ever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...