Gå til innhold

Kjøp av nytt Hovedkort, prosessor og RAM


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har planer om å kjøpe nytt hovedkort, cpu og ram til PC-en, det jeg har frafør av da:

 

Corsair 800D case

Corsair AX1200i PSU

Gigabyte G1 Gaming GTX 970 4GB

Samsung 840 EVO 250 GB SDD

Western Digital 3TB NAS HDD

og en Corsair H100i som jeg kan bruke på cpu med push/pull oppsett.

 

Jeg lurte da på om noen har forslag til hva jeg bør gå til innkjøp av. Det jeg bruker PC-en til er generelt bruk, gaming, video redigere i after effects og adobe premiere pro og til musikk bruk FL Studio :)

 

Men er ute etter å bygge en nok så kraftig maskin, så har ikke satt et budsjett, men vil gjerne høre hva dere tenker. Har sett at DDR4 og slikt er ute nå med feks 6 kjerner og 8 kjerner prosessorer kanskje noen har erfaring med disse osv, men selv sett av 4 kjerner også er bra (feks i7-4790k) ..

 

takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki, men hvordan er feks i7-5820K i forhold til i7-4790K som er 4 kjerner igjen? sett litt rundt på det og så at i7 4790k er generelt veldig god cpu til det meste men også spesielt gaming, men at feks i7-5820K var litt mer til tunge og andre oppgaver, og kanskje ikke like my etil gaming som i7-4790k

 

men har litt lyst på 2011 v3 socket med eventuelt ddr4?

 

men 5960x er jo helt ekstrem og vil være helt rå renger jeg med :))

Lenke til kommentar

åja, men feks https://www.komplett.no/intel-core-i7-5930k-socket-lga2011-3/822373 ?

 

men hadde jo vært topp med denne da:

 

https://www.komplett.no/intel-core-i7-5960x-extreme-edition/822376

 

bruk er som sagt en del gaming, video redigering (after effects, premiere pro) og musikkproduksjon (fl studio)

 

men tror dere jeg hadde klart meg med 1150 med 4790k, eller bør jeg skaffe nye lga2011 v3 med x99 og alt det ? :) er ute etter noe som er utrolig kraft i

Lenke til kommentar

Kraft, da går du som sagt for Socket 2011-3 ;)

 

Socket 1150 er grei for de som bare skal spille, men do som planlegger å gjøre skikkelig redigering eller Tri/Quad Sli (Eller Crossfire om de har baller til å tørre det :p)

 

Ta en 5820K, Kjøp deg en H110. klokk denne til 4.3Ghz (Jeg fikk den til 4.6Ghz med høye temp, men så var jeg heldig med en god chip, tar et dårlig scenario)

 

Så har du 4x4Gb med DDR4 (`Slik at du utnytter Quad-Channel, Der har mainstream kun Dual-Channel) Ram kan gjerne være litt klokket, kjøpte noen greie brikker selv, altså disse, men fikk de til 2300Kr pga komplett mistet første pakke (eller posten) Jeg tok dette HK`et, har ikke en ting å klage på personlig, elsker det.

 

Så har vi jo 5820K, Utrolig mye kraft for pengene, kun 500Kr opp fra I7 4790K, som mangler 50% av kjernene/Threadsene til denne. De overklokker generelt bra, sett noen utrolig dårlige også, kommer ann på hvor heldig du er.

Håper dette hjalp deg, og som sagt gå X99 når du først skal kaste flere tusenlapper inn i Pc, en til for X99 er lett verdt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...