Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp heller en svart hvitt laser til vanlig bruk og en skikkelig fargeblekk skriver, så har du allerede spart minst halvparten :) Skal du kun bruke farge på laser av og til, ville ikke jeg anbefalt kjøp av det som it-sjef. Mye billigere med en blekkskriver (og driftskostnadene på en fargeblekk og laser er noenlunde de samme, kanskje litt billigere på blekk hvis vi kun tenker på fargeutskrifter da).

Lenke til kommentar

Men jeg tenker på at farvelaseren kommer til å bli brukt en del til transparenter. Inbiller meg at blekktransparenter er ganske mye dyrere enn for laser.

 

Vårt firma går inn i en periode med mye presentasjoner av vår virksomhet, og hvis det ikke er projektor dit vi kommer, kan det være lurt å ha alt på transparent som en nødløsning. Vil dere fortsatt anbefale en sort-hvitt laser (som jeg allerede har) i tilleg til en av de mange blekkskriverene våre. Den beste blekkskriveren vi har er en canon dingsedangse spsielt for foto.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Fungerer som bare det, farvelaser for å lage transparenter/lysark eller hva man kaller det!

Jepp!

 

Men det er jo en vanvittig dyr investering med tanke på at det er en skriver.

 

En blekkskriver til 1/5 av prisen kan lage helt brukbare transparenter.

 

Tror dere får en god skriver, mange transparenter og blekkpatroner for 23.000,-

Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men det går vel ikke an å bruke fargelaser for å lage farvede transparenter? Den bruker jo voks, og alle farger vil følgelig bli sorte på overhead. Derfor må du bruke blekkskriver for å lage farvetransparenter.

Nå har det seg slik at ikke alle fargelasere bruker voks da.

Oki sin gjør for eksempel ikke det.

Lenke til kommentar
Tror dere får en god skriver, mange transparenter og blekkpatroner for 23.000,-

Dette var vel det klokeste jeg har lest i dag!

Kjøpe en laser til 23.000,- for å spare på kostnadene som det evt vil ha kostet for å skrive ut på transparente ark med blekkskriver?

Lag en kalkyle som forteller hvor mye man sparer/ikke sparer! Eks Hvis en utskrift koster 1,- inkl blekk og transparent-ark, og skriveren koster 3000,- Da må du altså skrive ut 20.000 ark for å komme opp i samme beløp!

 

Dette var selvsagt et eksempel!

Endret av tovito
Lenke til kommentar
Jeg vurderer innkjøp av en farvelaser.

 

Er det smart, eller kan ikke den økte kostnaden forsvares? Så på en Canon modell til 23 000. Er det verdt det???

 

Og kan det forsvares??

Printer du mye vil du klart spare på innkjøp av en laser, de fleste litt

større kjører minst 5000 ark før toner må skiftes. En laser er klart

mye billigere i drift enn en blekkskriver.

 

Skal du ha god fargeutskrift er det ingen vits i å kjøpe laser, skal fargene

bli noenlunde bra må man høyt i prisklasse, f,eks Konica-8050.

 

Lasere som bruker voks bør man holde seg unna, utskriften er mildt sagt

dårlig, ser ikkje bra ut.

 

Ingen problemer å skrive på transparente ark, men det kan hende enkelte

prinetere krever spesielle ark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...