Gå til innhold

Skal ha ny HTPC - trenger konkrete forslag


Anbefalte innlegg

XBMC er ikke avhenig av grafikk-kort, ren software transcoding er også støttet. Faktisk har det bedre kvalitet. Krever litt fra prosessor; men en midt på treet i5 prosessor av siste genrasjon klarer 4K i 30 bilder/sek med brutal bitrate. Det holder.

 

Hardware spilling av video via innebygd GPU i i3/i5/i7 er også støttet, men som nevnt - kvalitet er bedre med ren software avspilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For søk ing må du uansett ha tastatur, men ikke et must ettersom det er tastatur på skjermen. Men tar lengre tid å skrive med.

Synes det fungerer utmerket hos meg med mysql som holder styr sentralt på nettverket over filmer,serier og musikk. UPnP har jeg ikke benyttet men vil fungere på samme måte som jeg forstår.

 

MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet, men UPnP blir utviklet videre.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endelig, da gikk bestillingen gjennom og bekreftelsen er mottatt:

 

 

 

Jeg fikk en kjempedeal av mpx.no etter å ha satt opp utstyret.

Den er forøvrig den samme pakken som komplett sin Home Silent, bare billigere:

https://www.komplett.no/komplett-silent-home/10862

Den koster 9.999,- hos komplett, fikk den for 7080 hos mpx, men det var inkl firmarabatten vi har.

 

Testet også i VLC's streaming app, fra PC til "what ever", den fungerte 100 %. Da gjenstår bare å få netflix (usa) til å fungerer i fra windows media center.

 

Hilsen

Glagutt

Endret av Knusse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er maskinen satt opp og den var så stille at jeg trodde den ikke virket, det er et godt tegn :)

Veldig fornøyd med oppsett og spesielt kvaliteten på CPU-vifta og kabinettet.

Vel, en liten minus er det. Blu-ray spilleren lager en bitteliten lyd jeg ikke helt finner ut av. Hvis jeg klarer å stoppe den må jeg si at denne er 10 av 10.

For andre som skal ha nytt kabinett til stua - denne er STOR.

Lenke til kommentar

For søk ing må du uansett ha tastatur, men ikke et must ettersom det er tastatur på skjermen. Men tar lengre tid å skrive med.

Synes det fungerer utmerket hos meg med mysql som holder styr sentralt på nettverket over filmer,serier og musikk. UPnP har jeg ikke benyttet men vil fungere på samme måte som jeg forstår.

 

MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet, men UPnP blir utviklet videre.

Kodi fungerer da utmerket med MySQL.

Lenke til kommentar

 

For søk ing må du uansett ha tastatur, men ikke et must ettersom det er tastatur på skjermen. Men tar lengre tid å skrive med.

Synes det fungerer utmerket hos meg med mysql som holder styr sentralt på nettverket over filmer,serier og musikk. UPnP har jeg ikke benyttet men vil fungere på samme måte som jeg forstår.

 

MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet, men UPnP blir utviklet videre.

Kodi fungerer da utmerket med MySQL.

 

Fungerer men ingen jobber med å forbedre kodi til MySQL som jeg skrev "MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet" det betyr ikke det ikke fungerer men vil ikke bli utviklet videre om ikke noen tar på seg jobben :) . Benytter selv MySQL til kodi.

Lenke til kommentar

 

 

For søk ing må du uansett ha tastatur, men ikke et must ettersom det er tastatur på skjermen. Men tar lengre tid å skrive med.

Synes det fungerer utmerket hos meg med mysql som holder styr sentralt på nettverket over filmer,serier og musikk. UPnP har jeg ikke benyttet men vil fungere på samme måte som jeg forstår.

 

MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet, men UPnP blir utviklet videre.

Kodi fungerer da utmerket med MySQL.

 

Fungerer men ingen jobber med å forbedre kodi til MySQL som jeg skrev "MySQL vil det ikke jobbes med fra kodi teamet" det betyr ikke det ikke fungerer men vil ikke bli utviklet videre om ikke noen tar på seg jobben :) . Benytter selv MySQL til kodi.

 

Ahh.. da skjønner jeg - kan ikke droppe MySQL - det er krise uten database når arkivet har passert 2000 titler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...