Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil syns dere har best design?


Åsmund

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål her og lurer på om noen av dere har greie på:

 

1, Hva skal til for at en bil regnes som serieprodusert?

2, Er Koeningsegg i rekordbøkene som verdens raskeste serieproduserte bil og/eller verdens kraftigste serieproduserte bil (tenker da motorytelse)?

3, Hvor mange eksemplarer av Koeningsegg CC er produsert til nå, og hvor mange har de planlagt å produsere?

 

Hadde vært hyggelig om noen kunne fortelle meg svaret, har ikke tid til å google rundt selv.

 

Mvh.

Erik

 

ps: Ingen har nevnt 1959 impala som har et design man enten hater eller elsker ;)

Nr1: at det produserer flere i året (ikke mine ord .. finn en fin definasjon på flere :p )

Nr2: Verdens kraftigeste er V12ern i Maybach så er nok raskeste

Nr3: Vet ikke hvor mange det finnes .. men de lager 8-10 i året

 

 

PS: i "Guinness" står fortsatt McLaren F1 som kraftigeste.

Men CC holder titlen nå.

(de går etter hester :roll: og de regner McLaren F1 som " standard production car " men bare 27 ble solgt til kunder av totalt 92 lagde, resten var bane-biler )

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+6132

vel jeg har mange drømme biler, men la oss ta den ultimate drømmebilen min... porsche 911 turbo (type 993)med sportseksos,

onkelen min hadde en sånn en, fy f*** som de går... bare synd han solgte den og starta med import av porscher, jaja får no sett noen sånne biler til tider der også...

 

menmen til da får fatterns porsche 911 carrera 4 cab 2001 modell, knallgul sådann duge... :whistle:

 

turbo5gd.th.jpg

onkelen min sin turbo...

Lenke til kommentar

ser flere nevner porsche her, men ingen har nevnt carrera GT enda...ingen som liker den eller bare glemt den i farta?

 

hvis jeg kunne velge å vrake blandt alle verdens biler, så hadde det stått mellom en carrera GT eller en mclaren F1 tror jeg. jeg liker koeningsegg også, men fy faen til rå lyd på porscha :drible: får frysninger hver eneste gang jeg ser den på top gear...

Lenke til kommentar

klarer nok ikke bestemme meg jeg. :p my fine biler her i verden :p

 

ps: Ingen har nevnt 1959 impala som har et design man enten hater eller elsker ;)

1404965[/snapback]

fattern hadde en 62 chevrolet impala for MANGE år siden. 350 V8. sparka godt den. bare synd han glemte å tappe den en vinter. motoren fros sund :(

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...