Gå til innhold

Sluttet på medisin i utlandet, sliter med videre utdanningsløp.. HJELP!


Randitraa

Anbefalte innlegg

 

Du sier du ikke vil gå fra lege til sykepleier, men du er jo tydeligvis ikke klar for et tyngere studie når du gir opp karriere og drøm etter 3 måneder fordi du følte deg litt "utestengt"

 

Så sant du ikke har erfaring fra det, så ville jeg holdt meg unna å kommentere om å studere i utlandet. Det er noe helt annet enn å gjøre det i Norge, hvor det eneste nye man må tilvenne seg er venner.

 

Studerer selv i utlandet, og jeg har opplevd det samme som TS. Prøver bare å si at man ikke kan gi opp selv om man møter litt motgang! Skjønte nå at posten min virket litt negativ, men var ikke ment sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser at du studerte biologi og at du sluttet. Også positivt at du fant et annet yrke. Selv er jeg dessverre ikke interessert i å studere sykepleien, da drar jeg heller tilbake til medisinstudiet! :)

Forstår godt ditt synspunkt på sykepleien. Bra du er klar over hva du ikke vil studere. Men poenget i mitt svar er at du ikke må studere nå. Er du usikker, så ta deg god tid. Ta strøjobber, få erfaring, reis og lev livet. Myten om at det er så mye verre å studere når man har levd noen år er relativt vag.

 

Og som noen tidligere har påpekt i tråden så må man tåle motstand og "kipe" perioder på et studie. Men om det er en jevn mistrivsel, så er ikke det noen god situasjon over lang tid.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...