Gå til innhold

Når man går lei ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Friskt og fint bilde! :)

 

Ja, G1 var først ute, i 2008 trur eg det var!

 

Her laver det ned med bløt snø... i +2 til 3°C , så slapseføret er vi iallefall sikret i noen dager.....

Ser fram til mer stabilt og litt kaldere vær... Ingenting er som 5-10cm snø og - 1 til -3°C...

Værmeldinga vil dog ikke gi oss de nødvendige -gradene, ser det ut til.... , iallefall ikke her, midt i landet. ... ;)

Lenke til kommentar

Dagens bilde:

Vi er helt enige med Walter: Nå er det på tide med litt skikkelig vinter! Men mens vi venter hjelper dette på skitur-abstinensene.

 

Et pent vinterbilde der laget med rim på trærne gir de forfrossne furuene en veldig fin vinterfarge. Åpningen mellom trærne og sporene bort til benken og vannet gir bildet en fin dybde, furuene fungerer veldig bra som rammer. Fine farger, gode kontraster og pent eksponert :-)

 

Forbedringsforslag: Her ville vi beskjært bildet i 16:9, og kuttet det i toppen der de to trærne møtes, for å gi det et tydeligere fokus.

Lenke til kommentar

Hallo, og hjertelig takk for "Dagens" for dette bilde, KristofferM!

 

La ut en ny versjon etter din anbefaling, i 16:9 format, og må jo innrømme at det ble et bedre bilde rent estetisk. Når jeg selv IKKE snittet til dette lave formatet til å begynne med (jeg var så vidt innom tanken...), så skyldes det at de (etter min mening) fineste og best belyste rim-rosene i furutreet til høyre faktisk befinner seg i øvre delen av bildet.

Jeg har jo hørt om ordtaket "kill your darlings" i fra kunstverden (har gått 3 år på Vika Male- og Tegneskole), men kviet meg for å ta kål på disse. Man lærer så lenge man lever (gud skje lov!). Ordtaket har nå fått ny mening for meg!

:)

 

Takker også, smort1, Jan Åge, Ragnar, Fredrik, Gro, Cardinal og Anne Sofie for hyggelige kommentarer!

:)

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Vakkert bilde.

 

Når det gjelder det "håpløst gammeldagse" kameraet, så er det vel slik (om jeg ikke tar feil) at det "gamle" 14-45 kitobjektivet er regnet for å være et meget bra objektiv, jevnt over langt bedre enn det nyere 14-42 kitobjektivet.

 

Ja, du har nok rett. Tar godt vare på dette supre objektiv som har metall-fatning og er mye skarpere (også ut i kantene) enn de nye plastikk 14-42mm. G1 med denne kit bruker jeg mye til vinterbilder hvor spesielt nysnø blir meget godt eksponert.

F. eks.: https://foto.no/i/624101 og https://foto.no/i/623662

Takk for kommentaren, Flex!

:)

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...