Gå til innhold

Outlook 2013 - feil med eksport til fil (.pst)


myhken

Anbefalte innlegg

Frem til nå nylig har eposten min blitt hosted på Exchange 2010. Har for å kunne ha en backup av hele postboksen min, hatt en lokal kopi, som jeg oppdaterer regelmessig. Så har jeg brukt eksporter til .pst fil, for å så kunne lagre filen i backupsystemet mitt.

Denne filen har vært på ca 1.7 GB, det samme som mailboxen er på.

 

Gikk nå nylig over til Office 365, og igjen har jeg en lokal kopi i Outlook (nå 2013 versjonen) og så eksporterer jeg til fil (.pst), men da blir filen på bare 250 MB, og ikke 1.7 GB som postboksen faktisk bruker.

 

Velger som vanlig topp mappen og inkluder alle undermapper.

 

Har Outlook 2013 begynt å komprimere slike eksporterte filer noe heftig, eller er det en masse jeg ikke får med meg?

Outlook ser oppdatert ut, så skjønner ikke helt hvor problemet ligger.

 

Noen som har peil på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frem til nå nylig har eposten min blitt hosted på Exchange 2010. Har for å kunne ha en backup av hele postboksen min, hatt en lokal kopi, som jeg oppdaterer regelmessig. Så har jeg brukt eksporter til .pst fil, for å så kunne lagre filen i backupsystemet mitt.

Denne filen har vært på ca 1.7 GB, det samme som mailboxen er på.

 

Gikk nå nylig over til Office 365, og igjen har jeg en lokal kopi i Outlook (nå 2013 versjonen) og så eksporterer jeg til fil (.pst), men da blir filen på bare 250 MB, og ikke 1.7 GB som postboksen faktisk bruker.

 

Velger som vanlig topp mappen og inkluder alle undermapper.

 

Har Outlook 2013 begynt å komprimere slike eksporterte filer noe heftig, eller er det en masse jeg ikke får med meg?

Outlook ser oppdatert ut, så skjønner ikke helt hvor problemet ligger.

 

Noen som har peil på dette?

 

Jeg er nettopp over på Outlook 2013 selv og må si at det virker som om det har skjedd noen forandringer.

 

Jeg kopierte over .pst-filene fra de gamle POP3-kontoene til mappen Outlook under Dokumenter, der de har ligget siden Outlook 2010 og Win 7, men etterhvert har jeg innsett at Outlook 2013 lagrer både der og under AppData -> Local -> Microsoft -> Outlook. For der fant jeg de nye IMAP, Exchange og ActiveSync kontoene mine som .ost-filer. Det var vel der et sted jeg fant .pst-filene i XP.

Lenke til kommentar

Men eksport funksjonen burde jo ta med alt særlig når jeg velger toppmappen og ta med alle undermapper.

Kan jo være 2013 komprimerer veldig bra. Men er liksom litt for bra.

Tidligere har jeg brukt Winrar til å pakke ned .pst filene som da var på ca 1.7 GB og de ble da på ca 500-600 MB. Men at Office 2013 ska kunne komprimere til kun 200 MB virker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...