Gå til innhold

Tråd for kloke ord, ordtak og uttrykk


Anbefalte innlegg

Kan begynne med en liten historie som jeg synes passer bra i dag.

 

En eldre mann rusler nedover mot en strand da han får øye på en ung gutt som står og kaster noe i vannet. Da han kommer nærmere ser han at det er tusenvis av sjøstjerner som er skylt på land. Gutten kaster en og annen ut i vannet igjen. Mannen går bort til gutten og spør: "Hvorfor kaster du noen sjøstjerner tilbake i vannet? Du får ikke reddet alle uansett,  det du gjør betyr ingen ting". Gutten plukker opp enda en  sjøstjerne mens han sier: "For denne ene sjøstjernen betyr det alt".

Det var en søt historie. :)

 

Jeg liker en setning: "Vil du nå et mål, så tenk på at du har gjort noe stort når du har gått et lite skritt frem tiltross for at veien er hele 1000 mil å gå." 

 

Noen andre: 

 

Det vakreste sees ikke med øynene. Det sees med sjelen. 

 

Er du god mot andre er du best mot deg selv. 

Endret av Sportylady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bilen et tilfluktsted eller en felle ?

 

Jordskjelv: Bli i bilen

Tornado: Forlat bilen

Snøstorm: Bli i bilen

Flom: Forlat bilen

 

Den er sann. Av og til så er bilen en tilfluktsmulighet, og av og til ikke :) 

 

Her er noen til :) 

 

"Det mest beundringsverdige ved å leve, er ikke aldri å falle, men å reise oss hver gang vi faller."

 

"Kjenner du din venns sorg, så regn den for din egen."

 

"Et varmt smil er vennlighetens verdensspråk."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tobakk selskapene lovpriser

 

De beste kundene dør som fluer

Tobakks industrien gjør som deg, de strør om seg med ting som ikke er fakta... De gjorde sitt beste for at folk skulle TVILE på at fakta om det å røyke var sant, akkurat som kristne løper rundt og får folk til å tvile på at vitenskapelig fakta er sant, for å fremme sine egne løgner som ikke er fakta... Så kristne/religiøse er ikke så veldig forskjellige fra tobakk industrien i så måte faktisk... Begge gjør sitt beste for å skjule fakta.. 

Lenke til kommentar

“Incredible change happens in your life when you decide to take control of what you do have power over instead of craving control over what you don't.” 

 

Love like you'll never be hurt,

Sing like there's nobody listening,

dance like there's nobody watching,

And live like it's heaven on earth.” 

 

People are afraid of themselves, of their own reality; their feelings most of all. People talk about how great love is, but that’s bullshit. Love hurts. Feelings are disturbing. People are taught that pain is evil and dangerous. How can they deal with love if they’re afraid to feel? Pain is meant to wake us up. People try to hide their pain. But they’re wrong. Pain is something to carry, like a radio. You feel your strength in the experience of pain. It’s all in how you carry it. That’s what matters. Pain is a feeling. Your feelings are a part of you. Your own reality. If you feel ashamed of them, and hide them, you’re letting society destroy your reality. You should stand up for your right to feel your pain.” 

 

"You cannot change what you are, only what you do.”

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Et lite knippe fra min notisblokk.

 

Det er ikke sant at noen mennesker sover mindre enn andre. De bare sover raskere.
 
Alle avskyr meg fordi jeg er så godt likt.
Peter de Vries
_______________
Dårlige argumenter bekjemper man best ved ikke å forstyrre utredningen av dem.
Alec Guinness
____________________
Uvitenhet løser ingen problemer. 
 
Jeg er forpliktet til å levere mine motstandere argumenter, men ikke forstand.
Benjamin Disraeli
_______________________
Alderdom: Først glemmer man navn, så glemmer man ansikter, så glemmer man å trekke opp glidelåsen - og til slutt 
glemmer man å trekke den ned.
George Burns
______________________________
All forretning bygger på gjensidig tillit hos en av partene.
Poul Henningsen
______________________________
Det finnes ingen annen synd enn dumhet.
 
Nå for tiden kan man overleve alt unntatt døden.
 
Bigami er å ha en kone for mye. Monogami er det samme.
 
Min smak er såre enkel, jeg er alltid tilfreds med det beste.
 
Ungkarer burde beskattes hardt. Det er ikke rettferdig at noen menn skal være lykkeligere enn andre.
 
Verden er skapt av tåper for at den kloke skal leve i den.
 
Den eneste måten å bli kvitt en fristelse på, er å gi etter for den.
 
Jeg velger mine venner etter deres utseende, mine bekjente etter deres karakter og mine fiender etter deres 
forstand. Man kan aldri være forsiktig nok i valget av sine fiender.
 
Jeg kan motstå alt, unntatt fristelser.
 
Vi blir født som konger, men de fleste av oss dør i eksil som de fleste konger.
 
Vitenskapen er en protokoll over døde religioner.
 
Jeg elsker å snakke om ingenting. Det er det eneste jeg vet noe om.
 
Det kan sies mye pent om den moderne journalistikk. Ved å fortelle oss hva uopplyste mennesker mener, holder den oss 
orientert om uvitenheten i samfunnet.
 
Å elske seg selv er begynnelsen på en livslang romanse.
 
Kjærligheten er et sakrament som burde mottas knelende.
 
Kvinner har et vidunderlig instinkt. De oppdager alt unntatt det mest innlysende.
 
Femogtredve er en svært attraktiv alder. London-sosieteten er full av kvinner av edleste byrd, som av egen fri vilje 
har vært femogtredve i årevis.
 
Hva er en kyniker? En mann som vet prisen på alt, men ikke verdien av noe.
 
Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter 
etter å være stokk døv.
 
Ondskapsfullhet er en myte oppfunnet av gode mennesker for å forklare andres sjarm.
 
Sier man sannheten, blir man før eller siden avslørt.
Oscar Wilde
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Imagine if you have a bank account that credit you with 86 400,- every day!

 

This bank account carries no balance from day to day. Every night the bank delete everyting you failed to use during your day. What would you do? Draw out every cent, of course?

 

Everyone of us have a bank account just like this. It's name is TIME, and every morning it credits you with 86 400 seconds.Every nigt it writes of as lost, the part you failed to invest in a good purpose during the day. This "bank account" carries no balance, and allows no overdraft.

 

Every morning we all get 86 400 seconds, and every night it burns all the remains. You must live on todays deposit! Invest everything, so you get the outmost in health, happiness and success.

 

The clock is running. Make the most of today!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...