Gå til innhold

Finnes det skjermer 27" eller større som støtter G-sync som ikke er ett TN panel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal kjøp meg en ny gaming skjerm snart, og ser at eg virkelig må utnytte G-sync som mitt GTX 970 støtter. Er ikke særlig glad i fargene eller innsynsvinkelen til TN paneler, og i den anledning lurer eg på om det finnes/planlegges ett IPS, PLS etc paneler som IKKE er TN som skal støtte G-sync?

Eg er klar over at TN paneler har lavere responstid og høyere Hz, men kan ofre litt responstid for å få de friske og fine fargene som ett IPS panel kan gi

Setter veldig pris på tilbakemelding!

Mvh

Torbjørn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er klar over at ROG Swiften sitt TN-panel har 8-bit fargegjengivning og et generelt bra TN-panel slik at et H-IPS-panel med 2560x1440 ikke er i stand til å vise bedre farger eller kontraster? Den eneste fordelen du ville fått med en teoretisk skjerm tilsvarende U2713 med G-sync er bedre innsynsvinkler mot en betraktelig økning i etterslep.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei

Skal kjøp meg en ny gaming skjerm snart, og ser at eg virkelig må utnytte G-sync som mitt GTX 970 støtter. Er ikke særlig glad i fargene eller innsynsvinkelen til TN paneler, og i den anledning lurer eg på om det finnes/planlegges ett IPS, PLS etc paneler som IKKE er TN som skal støtte G-sync?

Eg er klar over at TN paneler har lavere responstid og høyere Hz, men kan ofre litt responstid for å få de friske og fine fargene som ett IPS panel kan gi

Setter veldig pris på tilbakemelding!

Mvh

Torbjørn

Jeg lurer også hvor mye du hadde vært villig til å betale :D

G-sync med en ips eller Pls skjerm ville ha blitt en nedtur, fordi noe av poenget med g-sync er at bildeflyten skal være VELDIG smooth, og det blir det ikkje med 60hz og IPS/PLS. De overklokkbare ips/pls skjermene er ikkje så verst, men fargekvaliteten går litt ned virker det som med så høy frekvens som 100-120hz.

Har selv hatt en Qnix 2710 (pls) som jeg overklokket til 120hz. Tror du det var digg med Asus swift g-sync i forhold? Oooh YES ! :dribble:

Endret av Nizzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...