Gå til innhold

Telefonsalg kan bli helt forbudt i Norge


Anbefalte innlegg

Hva med opt-in istedet for opt-out: man regristrerer seg om man ønsker å bli oppringt, heller enn om man ønsker å slippe. De som vil bli oppringt av telefonselgere skal gjerne få lov til det for min del.

 

Og fjern regelen om rett til oppringning ved tidligere kundeforhold i samma slengen, det er for mange smutthull.

Da kan man like godt forby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har min egen "krigsmanual" mot påtrengende markedsføring:

 

1) ALDRI kjøp eller godta - dette kan du evt. gjere gjennom andre kanaler etterpå.

 

2a) Du har god tid/lite å gjøre:

- Forsøk å holde samtalen gående så lenge som mulig.

- Vis medfølelse. Vinkle samtalen mot hvor tungt det er å være telefonselger.

- Forklar med en høflig tone hva du har gjort, og hvorfor de bør skifte jobb.

 

2b) Du har dårlig tid:

- Poengter at du ALDRI kjøper noe.

- Be dem om å notere ned dette/aldri ringe igjen.

 

Opsjon a) fungerer stort sett kvar gang. opsjon b) er det værre med. ...trenger utbedring

Lenke til kommentar

Jeg hadde en interessant opplevelse med en galluppundersøkelse. De ringte meg mens jeg satt på en lengre kjøretur (ikke jeg som kjørte) så jeg sa for en gangs skyld ja til å svare på spørsmålene. Til gjengjeld skulle jeg få være med på en utrekning for å vinne en boxershorts (jippi).

 

"Utrolig nok" ble jeg oppringt på nytt noen dager senere og ble fortalt at jeg var blant de heldige som hadde vunnet en boxer, de behøvde bare min adresse så de kunne sende ut premien. Greit nok, tenkte jeg. Min overraskelse ble stor da boxeren ankom sammen med en faktura på flere hundre kroner, samt informasjon om at jeg nå var blitt abonnement på boxere og skulle få tilsendt en ny per måned - men den første var gratis da, for den hadde jeg jo vunnet. Jeg sendte alt i retur sammen med en sint epost. Jeg hørte aldri noe mer fra dem.

 

Nei, denne bransjen kan pakke sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med dem som vil forby. Hvorfor skal vi bli oppringt om kvelden når man endelig kan koble ut. Jeg har vært kunde flere steder som bare fortsetter å ringe selv om en har reservert seg. Det burde være nok med all reklamen vi overøses med. Hvorfor skal noen ha rett til å plage oss i vår fritid bare for at alle nå har telefon. Samfunnet bør ikke skylde på at det er mange som jobber med telefonsalg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...