Gå til innhold

Midlertidig PC som skal oppgraderes - Burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Dell XPS 630 fra en herremann på Finn. (Link)

 

De ekstra delene han snakker om der er enn Samsung SSD på hvertfall 250 gb (Han husker ikke helt hvor mye) og skjerm-kortet ZOTAC GeForce GTX 660Ti 2GB.

 

Resten av PCen husker han ikke, men med litt browsing er jeg ganske sikker på at det er en Dell XPS 630 (Link).

 

Planen min er å bruke den som midlertidig PC til å spille relativt lette spill som Heroes of Newerth, League of Legends osv og oppgradere alle deler utennom SSD og skjerm-kortet til en ganske god gaming PC som skal håndtere det meste av spill på markedet. Med å håndtere mener jeg å spille dem på Medium til High settings i 1080p i 60 fps.

 

Lurer på skjerm-kortet er godt nok til det og om det i det hele tatt er noe lurt å kjøpe denne PCen av han for 1500 - 2000 kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok slite med PSU dersom du oppgraderer flere komponenter slik at pc'n trekker mer strøm. De er ofte dimensjonert til akkurat å klare den hardwaren som står i maskinen...

 

Så det er egentlig ikke så mye verdi i den maskinen, med unntak av SSD'n. Skjermkortet er passe gammelt det også (har 660ti selv), og det begynner å lugge i dagens spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for raske svar! :)

 

Du vil nok slite med PSU dersom du oppgraderer flere komponenter slik at pc'n trekker mer strøm. De er ofte dimensjonert til akkurat å klare den hardwaren som står i maskinen...

 

Så det er egentlig ikke så mye verdi i den maskinen, med unntak av SSD'n. Skjermkortet er passe gammelt det også (har 660ti selv), og det begynner å lugge i dagens spill.

 

Ja, PSU blir nok det første jeg må kjøpe meg da.

 

Usikker på om den Core 2 quad som sikkert nok sitter i maskinen er kraftig nok til å presse 60 FPS.

Den har også sikkert 4Gb DDR2 minne.

 

Det eneste som er verdt på den er nok skjermkortet ( 800kr ) og SSD under 1000kr.

Den PCen jeg kjøper antar jeg ikke er god nok til å prestere noe særlig, men håper den er god nok til å håndtere spill som Heroes of Newerth, League of Legends og Civilization V på en relativt god framerate.

 

Grunnen til at jeg kjøper den nå er fordi jeg byttet nettopp fra en vanlig Windows laptop til en Chromebook og trenger noe å spille spill på som ikke er så dyrt da jeg er student. Planen er da å bruke denne billige maskinen til å spille disse spillene på fram til sommeren når jeg forhåpentligvis tjener nok penger til å bygge en helt ny PC med SSDen og grafikk-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...